معاون عمرانی استاندار یزد مطرح کرد:

مراحل نهایی طرح ساماندهی و مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از تهیه طرح ساماندهی پسماندهای صنعتی و ویژه استان‌ یزد برای اولین بار در کشور تا یک ماه آینده خبر داد و با اشاره به اهمیت داشتن برنامه و حرکت در چارچوب برنامه‌های آمایش سرزمینی استان، بر ضرورت تدوین برنامه ساماندهی و مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه استان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محسن صادقیان" در جلسه کارگروه پسماند استان که با حضور "‌امیرارسلان مهاجری طهرانی" مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست ‌کشور در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، بر ضرورت مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه در استان یزد با توجه به استقرار صنایع در استان ‌تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین اهمیت توجه به محیط زیست و پرداختن به موضوع پسماندهای عادی، صنعتی و ویژه در استان را به‌دلیل صنعتی و معدنی بودن استان یزد، پرداختن به حوزه کشاورزی به‌خصوص کشت‌های گلخانه ای، توجه به شکل گیری برخی از شهرهای استان در فاصله‌های نزدیک به هم و جایگاه ویژه استان در مباحث بهداشت و درمان و شکل گیری بیمارستان‌های بزرگ و کوچک را خاطرنشان ‌کرد.
صادقیان اظهار کرد: با توجه به جایگاه صندوق ملی محیط زیست و همچنین پتانسیل و ظرفیتی که این صندوق درخصوص تدوین و عملیاتی کردن این برنامه‌ها دارد، در سال گذشته، تفاهم نامه ای در سفر هیات محترم دولت به استان یزد به امضا رسید تا بتوانیم اولین استانی باشیم که طرح ساماندهی و مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه را تهیه و عملیاتی می کند.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در سالهای گذشته در پی آن بودیم شناسایی نوع و مقدار پسماندهای واحدهای صنعتی استان بود که این مهم در داخل طرح مذکور دیده شده است، همچنین سایت پسماندهای صنعتی و ویژه استان با پیگیری های سال گذشته و برگزاری جلسات متعدد مورد بررسی و در نهایت مورد تصویب کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی ‌استاندار در پایان گفت: امروز درپی تفاهم نامه امضا شده بین استاندار یزد و مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست کشور در سفر ریاست محترم جمهور به استان، جلسه بررسی طرح ساماندهی و مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه استان یزد با حضور "دکتر ‌مهاجری طهرانی" مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست و "دکتر پسندیده"  مدیرکل حفاظت انسانی محیط زیست کشور و مشاوران صندوق ملی محیط زیست با حضور اعضای کارگروه پسماند استان برگزار شد، در این جلسه مشاور طرح ساماندهی پسماندهای صنعتی و ویژه استان گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه نمود و مقرر ‌گردید طرح ساماندهی و مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه استان تا یک ماه آینده تکمیل شود و در جلسه آینده کارگروه  پسماند استان ارائه گردد.
مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست کشور نیز در این جلسه، بر مشارکت بخش‌ خصوصی در کنار بودجه دولتی برای اهداف زیست محیطی تاکید کرد.
‌مهاجری طهرانی به اهمیت مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه و حمایت و همراهی مالی صندوق با همکاری بخش خصوصی به‌عنوان یک اولویت اشاره کرد و گفت: یزد در این زمینه اولین استانی است که اقدامات مهمی را انجام داده است و تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات