معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران:

مردم یزد به تدبیر در مدیریت مصرف آب شهرت دارند

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان ابرکوه گفت: مردم استان یزد به سخت‌کوشی و تدبیر در مدیریت مصرف آب شهرت دارند و از این مایۀ حیات نهایت استفاده را می کنند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، روز یکشنبه 26 دی ماه معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سفر دو روزه خود به استان یزد در شهرستان ابرکوه حضور یافت، به همراه مدیرکل مدیریت بحران استان با امام جمعه و فرماندار این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان مسائل ابرکوه در حوزه مدیریت بحران قرار گرفت.
 «اسماعیل نجار» در این نشست با بیان اینکه استان یزد از دیرباز با مشکل کم آبی روبرو بوده است، بیان کرد: با وجود مشکل کم آبی مردم این استان به تدبیر در مدیریت مصرف آب شهرت دارند و همچنان با قوت به آبادانی منطقه خود مشغول هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز مشکل کم آبی به عنوان یکی از مسائل مهم اکثر استانهای کشور تبدیل شده است، باید با استفاده از تجارب و روشهای مردم یزد از این مشکل عبور کنیم و با بهره مندی از تکنولوژی و امکانات روز و تجربه های گذشتگان و نیاکان این مسائل را به حداقل برسانیم.
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینۀ استقرار آب شیرین کُن‌ها و انتقال آب از خلیج فارس به استانهای واقع در فلات مرکزی ایران انجام شده است.


اختصاص 5 درصد از اعتبارات کشور به حوزۀ مدیریت بحران


نجار در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور اشاره و عنوان کرد: 5 درصد از اعتبارات کشور به مدیریت بحران اختصاص دارد که از این میزان سه درصد برای پیش بینی و پیشگیری از بحران و  دو درصد برای مقابله با بحران اختصاص یافته است.
« سیدنبی رسولی» فرماندار ابرکوه در این نشست گزارشی از وضعیت خشکسالی و فرونشستهای زمین بر اثر کاهش سطح آبهای زیرزمینی در این شهرستان ارائه داد.
«حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم حسینی» امام جمعه شهرستان ابرکوه نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور معاون وزیر کشور در این شهرستان، گفت: به منظور بالاآمدن سطح آبهای زیرزمینی و با همراهی مردم و کشاورزان ابرکوه برداشت از 650 حلقه چاه کشاورزی متوقف شده است.

گفتنی است معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و هیئت همراه در ادامه سفر به شهرستان ابرکوه از آثار تاریخی، بافت شهری و سرو کهن ابرکوه بازدید کردند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات