مرکز هوانوردی پردیس علم و فناوری یزد افتتاح شد

با حضور استاندار یزد مرکز هوانوردی پردیس علم و فناوری یزد به منظور ارائه آموزش های عمومی هوانوردی افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی استاندار یزد در مراسم افتتاح مرکز هوانوردی پردیس علم و فناوری یزد اظهارداشت:  توجه به صنعت هوانوردی عمومی و بهره گیری از ظرفیت های این صنعت، ضمن رونق حوزه گردشگری در امر اورژانس هوایی نیز حائز اهمیت بوده و می‌تواند زمینه ساز نجات جان بسیاری از هموطنان شود.

استاندار یزد یکی از جذابیت های بی نظیر استان یزد را کویر دانست و گفت: کویر یزد منحصر به فرد بوده و فاصله کم آن با شهر، امکان بهره گیری عموم را فراهم می‌کند.

دکتر فاطمی گفت: هتل‌ها و کمپ‌های کویری در یزد یکی از جذابیت‌های گردشگری فوق العاده مهم برای گردشگران محسوب می‌شود.

دکتر فاطمی با اشاره به اینکه پردیس هوانوردی به همت دکتر اختیاری سرمایه‌گذاری شده است عنوان کرد: در حال حاضر سه پرنده هوایی در این مکان مستقر هستند و آموزش های عمومی هوانوردی در این مکان ارائه می‌شود.

استاندار یزد افزود: مرکز هوانوردی پردیس علم و فناوری یزد اقدامی فوق العاده جذاب و منحصر به فرد در حوزه گردشگری و آموزش‌ های عمومی هوانوردی است.

دکتر فاطمی تصریح کرد: لازم است به مرور اورژانس هوایی و ایرتاکسی ها نیز در این مناطق توسعه یافته و سیستم های نوین حمل و نقل هوایی، روز به روز رونق یابد.
وی در پایان از زحمات دکتر اختیاری، نماینده جامعه محترم زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، به منظور تدوین قانون جهش تولید بنیان و دیگر قوانین مترقی، تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه از جمله موارد تاکید شده در قانون جهش تولید دانش بنیان قانون این است که هر هزینه ای توسط شرکت های خصوصی در توسعه زیست بوم علم و فناوری انجام گیرد، از مالیات قطعی آنها کسر می‌شود ، عنوان کرد: این امر عملا موجب افزایش سرمایه گذاری در این حوزه خواهد شد.

لازم به ذکر است مرکز هوانوردی پردیس علم و فناوری یزد با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریال، در مساحت ۱۲ هکتار، با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع ایجاد شده و برای ۱۴ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات