معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد تاكيد كرد :

مشاركت همه دستگاهها براي جهاني شدن بافت تاريخي يزد

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد گفت : شايسته است سازمان مديريت و برنامه ريزي استان در تعيين بودجه 95 ادارات و دستگاهها ، سهم مشاركت دستگاههاي استان در كمك به ثبت جهاني بافت تاريخي يزد را لحاظ كند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، عصر چهارشنبه هشتم ارديبهشت ماه نشست بررسي پرونده ثبت جهاني بافت تاريخي يزد با حضور استاندار يزد، معاونان استاندار، مديركل حوزه استاندار و جمعي از مسئولان و مديران استان در سالن  زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار در اين جلسه ضمن قدرداني از پايگاه ميراث فرهنگي براي تكميل پرونده ثبت جهاني بافت تاريخي يزد اظهار داشت : اگر اين پرونده در يونسكو مورد پذيرش قرار گيرد ، فرصت بزرگي را به دست آورده ايم .
"سيد محمد رضا سيد حسيني " با اشاره به كارگروههايي كه توسط پايگاه ميراث فرهنگي ديده شده است افزود : لازم است اين كارگروهها فعال و شرح وظايف آنها به همراه شرح وظايف دستگاهها و ادارات مشخص شود و دستگاهها جلسات خود را در اين راستا تشكيل دهند .
وي ادامه داد : ضروري است هر دستگاه سهم اعتباري خود براي مشاركت در پرونده ثبت جهاني بافت تاريخي را مشخص كند و سازمان مديريت و برنامه ريزي استان نيز در تخصيص بودجه به ادارات اين موضوع را در دستور كار قرار دهد تا در هزينه ها و بودجه ها دچار مشكل نشويم .
سيد حسيني تصريح كرد : سهم شهرداري و شوراي شهر در اين پرونده از همه دستگاهها و نهادها بيشتر است زيرا پس از ثبت جهاني بافت تاريخي ، كل اين بافت تحويل شهرداري مي شود و شهرداري بايد از هم اكنون آمادگي اداره و حفظ اين بافت را داشته باشد .
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار اظهار داشت : مهم ترين پروژه اي كه امسال در حالي پيگيري آن هستيم همين پرونده ثبت جهاني بافت تاريخي يزد است و بايد اين پروژه ، هرچه زودتر از گزارش هاي روي كاغذ بيرون آيد و روند اجرايي به خود بگيرد .
سيد حسيني در پايان سخنان خود خاطر نشان كرد : اگر بافت تاريخي يزد ثبت جهاني شود مهم ترين رويدادد در چند سال گذشته در حوزه شهري براي شهرداري ، شوراي شهر و مردم شهر يزد اتفاق افتاده است .
در پايان اين نشست از دست اندر كاران تكميل پرونده ثبت جهاني بافت تاريخي يزد با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل شد .
گفتني است 195 هكتار عرصه و 665 هكتار حريم بافت تاريخي يزد و در مجموع 860 هكتار از اين بافت تشكيل پرونده شده و براي ثبت جهاني به يونسكوارسال شده است.  
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات