مشروح ارائه گزارش عملكرد استاندار يزد در نشست با اصحاب رسانه استان (بخش سوم)

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد ميرمحمدي" عصر شنبه 15 آذر ماه در ادامه نشست خبري با اصحاب رسانه در استان، اظهار داشت: با ائمه جماعات در جلساتي همفکری کردیم و با هم مسائلي را مطرح كرديم. 1286 ملاقات با اشخاص حقیقی و حقوقی در طول این یکسال داشته ام که نزدیک به چهل درصد مربوط به مسائل فرهنگی و واحدهای دینی و فرهنگی بوده است و این نشان می دهد که به هرحال محورهای فرهنگ مورد توجه ما بوده و هست و خواهد بود.

وي افزود: اعتقادم این است اگر فرهنگ ما پویا و زنده و خلاق نباشد در زمینه های دیگر ممکن است با نقصان مواجه شویم. بحث پرهیز از رویکرد محله ای و منطقه ای یکی دیگر از اهداف من بوده است. ما نگاه محلی و منطقه ای به امور نداریم همه تلاشمان این است از مکانیزمهایی استفاده کنیم که خدای نکرده نظر شخصی دخالتی در تصمیم گیریها نداشته باشد، ما آرامش مردم را ملاک قرار دادیم، دعوت مردم به برادری، مسائلی که ناشی از مرزبندی های ساختگی است اینها را از مردم دور کنیم، مردم با هم یک جامعه هستند، همه تلاش این است مواردی که باعث اختلاف و فاصله بین مردم می شود از آن دور شویم، به همین دلیل مسائل را در جمع تصمیم می گیریم، برای اینکه هیچ کدام اعمال سلیقه ای فردی نشود.
استاندار يزد يادآور شد: موضوع دیگر قانون مداری است که يكي از محورهای صحبتمان بوده است، تلاش اين بوده كه قانون را مسیر حرکت خود قرار دهیم و در ریل قانون حرکت کنیم، برای این منظور سعی کردیم اولا مدیران عزیز با مبانی قانونی تا حدودی آشنا شوند، از مسئول محترم دیوان محاسبات آقای رحمتی درخواست کردیم دوره های آموزشی برای مدیران برگزار کنند تا خود مراقبتی در مدیران را افزایش دهیم، با آقای طالبی بازرس کل کشور صحبت کردیم دروه های آموزشی برای مدیران برگزار شود، چرا که هرچه شناخت و آگاهی بیشتر داشته باشیم بیشتر از خطا دور هستیم، راهکار ما بحث افزایش آگاهی های حقوقی و قانونی از طریق دوره و کارگاههای آموزشی است که بعضی در دست اقدام است.
وي ادامه داد: از ديگر موارد استفاده از ظرفیتها و تجارب افراد بوده و هم در انتصاباتی که داشتیم از نظرات افراد مختلف استفاده کردیم، سعی کردیم همه نظرات را محترم بشماریم، نه خطی برخورد کردیم، نه گروهی، چون معتقدیم همه نظرات جای خود محترم است،از168 نفری که رزومه را به ما دادند با تعاملاتی که با افراد صاحب نظر داشتیم در استان کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم از طریق دوستان صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم و افرادی که خدمتشان هستیم بعنوان مدیران برگزیده شدند، خدا را شکر می کنیم به خاطر هماهنگی بسیار تحسین برانگیزی که موجب هم افزایی در کارها شده است و کارها مطمئناً بهتر جلو خواهد رفت.
عالي ترين مقام اجرايي استان اظهار داشت: در این مورد دو جلسه با استانداران سابق داشتیم، چندین جلسه با استانداران یزدی تبار و بعضی دوستان داشتیم، جلساتی با سازمانهای مردم نهاد و احزاب و گروههای مختلف برای همفکری و هم اندیشی داشتيم، دو جلسه با شورای مرکزی یزدی های مقیم تهران که به عنوان شمیم نامبرده می شود داشتیم، در شورای معاونین تصمیم به تشکیل تالار هم اندیشی گرفتيم تا از همه صاحبنظران استفاده کنیم.
وي گفت: توصیه به همدلی و همبستگی و دوری از نفاق و خصومت از دیگر محورهای کار یکساله بود که سعی کردیم همدلی در بین گروههای مردم و اعم از شهرستانها و یزد داشته باشيم، تمام صحبت های بنده در جلسات مختلف گویای همین مسئله است، آنچه برای من مهم است آرامش جامعه از طریق لطف و محبت مردم است كه با همکاری با مسئولین استان حاصل می شود، با همه طیف ها چه آنهایی که موافق تلقی می شوند، چه آنهایی که به ظاهر مخالف تلقی می شدند، در تعامل بودیم، از نظرات آنها استفاده کردیم، چون معتقدیم عقلانیت حکم می کند که ما به همه ظرفیتها توجه کنیم و از همه ظرفیتها بهره برداری کنیم، هیچ چیزی جای مهر و محبت را نمی تواند بگیرد، بسیاري از ناهنجاریها به دلیل کمبود محبت است، باید این موضوع را در جامعه تقویت کنیم.
اين مقام مسئول خاطر نشان كرد: توصیه به جلب توجه همگی به منافع و مصالح عمومی یکی دیگر از محورهای کار است، اگر توجهات را به منافع ملی و مصالح عمومی جلب کنیم کمتر رویکرد محلی خواهیم داشت، آن موقع نظرها بلندتر می شود، مسائل استان را در چارچوب مسائل کلان مملکت و خط مشی سیاسی کلی نظام رقم زدیم، در ارتباط با بخش خصوصی که مربوط به فقط استان یزد نیست مربوط به همه کشور است برای رفع موانع بخش خصوصی پیشنهاد دادیم که این مشکلات در قانون مرتفع شود.
وي ادامه داد: با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بحث ها را در میان گذاشتیم، پذیرفتند آنچه از طریق طرحهای نمایندگان امکان پذیر است دنبال کنند.
استاندار يزد اظهار داشت: انتقاد پذیری از دیگر محورها بود که من فکر می کنم کلیه اصحاب رسانه معترف هستند ما انتقادپذیر هستیم و از انتقاد استقبال می کنیم و از همه مدیران خواهش و درخواست کردم از انتقاد استقبال کنند، به دو دلیل پافشاری دارم، یکی اینکه حال و هوای تازه ای به کار می دهد، سبب می شود ایرادهای جزئی روشن شود و توسط مدیران رفع شود و همچنين مدیریت موثرتری را دنبال کنند.
وي گفت: وقتی انتقاد مطرح می شود، همه چیز آمادگی بیشتری پیدا می کند، این نیاز همه دستگاههاست، هرچه نیروها در کار آماده تر باشند، طبیعی است نتیحه بهتری داریم، دقت و جنب و جوش و صحت کارشان بالامی رود، مواردی هم هست که درست نیست، مگر همه چیزهاییکه مطرح است درست است، آنهم به حساب درصدهای قابل قبولی می گذاریم که می توانیم نادیده بگیریم.
استاندار يزد اظهار داشت: ولی درکنار انتقادپذیری یک خواهشی اینجا از رسانه ها کرده بودم که امانت دارخوبی باشند، الآن هم همین خواهش را دارم، هرچه با مردم رو راست تر بشویم، بیشتر ما را قبول دارند، اگررسانه ای مطلبی خلاف واقع منعکس کند اعتماد خودش را در جامعه از دست می دهد، ما این بی اعتمادی را مضر می دانیم، باید مردم از یک رسانه و ظرفیت اطلاع رسانی كه در خود دارد بهره ببرند، چرا نادرست؟ چرا رنگ سفید را سیاه یا یک کار قابل تحسین یک مدیر‌ عزیز را صورت دیگر جلوه دهیم؟ چه فایده ای دارد؟ چه ثمری دارد؟ چه چيزي عاید مردم می شود؟ مگر هدف همه این نیست که مردم آرامش داشته باشند و برای مردم کار شود؟ دست به دست هم دهیم و کار بیشتر برای مردم انجام دهیم.
وي افزود: رسانه ها انتقاد کنند مشکل مسئولین برطرف می شود، مسئولین هم در پاسخگویی وجه جدال پیدا نکنند بهتر است،. از دیگر امورتعامل در همه گروههای سیاسی و اجتماعی بود، همه گروهها برایمان برابر و عزیز و محترم بوده و هستند، تفاوتی بین گروههای سیاسی قائل نشدیم، گفتیم همه بیایند و وقت برای همه گذاشتیم، چون اعتقاد داریم تفکرات متنوع ما را جلو می برد، تنوع فکری زایش فکری در بردارد، زایش فکری رویش فکری ایجاد می کند و همفکری ها را ایجاد می کند و به نفع استان است، علیه هم نمی خواهیم کار کنیم، دست به دست هم بايد بدهیم.
استاندار يزد ادامه داد: در این زمینه همه تلاشمان این بوده که انصاف را رعایت کنیم و در ارزیابی خودمان این کار را کردیم اگر غیر از این است، یادآوری کنند تا ما موارد را رعایت کنیم، لازم می دانم از همه طیف های سیاسی و اجتماعی صمیمانه تشکر کنم، حضورشان و فعالیتشان و همکاریشان حتی انتقادهایشان و بعضی مواردی که ممکن است از نظر بعضی درست نباشد، امیدوارم که این حضورشان خیلی قویتر و برجسته تر باشد در جامعه، احزاب بتوانند خودشان را به خوبی در جامعه معرفی کنند، بیایند رقابت های سیاسی خودشان را با رقابت های فکری در هم آمیزند، آنکه فکر بلندتر و ارزشمندتر و راهگشایی بهتری از فکرش حاصل می شود در نتيجه جامعه مترقی خواهد بود.
وي خاطر نشان كرد: من از هیچ یک از گروه ها چه آنهایی که تعریف و تمجید می کنند و بد می گویند حتی دلخور نشدم، به هرحال این زمینه یک نوع معرفی است، هر کس و هر رسانه ای، هرگروه و هرطیف از این طریق خودش را معرفی می کند، این را کمک به جامعه می دانم و از همه اینها استقبال کردم و از همه دوستان خواستم كه اين به نفع جامعه است استقبال کنید، طوری نباشد اگر یک ذره ما را زیر سوال بردند ناراحت شویم، ما بايد خودمان را تقویت کنیم و فعالتر شویم، دوستان در این زمینه تا می توانند فعال شوند، ما از فعال بودن همه طیف ها استقبال می کنیم و می دانیم همه در خدمت نظام هستند و نظام هم اسلامی است و آرمانهای اسلامی و ارزشهای دینی و اسلامی دارد، اصولگرایی و اعتدال گرایی و اصلاح طلبی. من هم اصولگرا و هم اعتدال گرا و هم اصلاح طلبی هستم، بعضی ها نتوانستند بپذیرند که هر سه با هم. در همایش ائمه محترم جمعه یکی از ائمه جمعه محترم مکتوب این بحث را از من پرسید. من اصول گرا هستم برای اینکه درزندگی اصول دارم، مبتنی براصول زندگی می کنم در چارچوبه احکام اسلامی و دینی و اعتدال گرا هستم برای اینکه اهل افراط و تفریط نیستم، احساسی عمل نمی کنم، با فکر جلو می روم، نه در خیلی موارد تحریک می شوم که از خود بیخود بشوم و نه خیلی مسائل حالت یاس و ناامیدی به من می دهد، اصلاح طلب هستم برای اینکه پیرو حضرت محمد(ص) هستم که می گوید مومن نباید فردایش مثل امروزش باشد، روند جامعه روند اصلاحی است، ما مگر با 50 سال قبل یکی هستیم.، ده سال آینده هم خوب اصلاحات دیگری خواهیم داشت در سیستمهای مختلف، شرایط ده سال قبل مگر شرایط امروز است.
بخش هاي بعدي اين خبر متعاقبا منتشر خواهد شد.
توضيح اينكه اين خبر بدون ويرايش نهايي و در قالب خبر مرجع و صرفا منطبق با سخنان استاندار يزد منتشر شده است.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات