محمدرضا پاکدل:

مصرف کنندگان واقعی نگران تامین لاستیک خود نباشند/عرضه مداوم و هفتگی لاستیک در سامانه ستکا/ ۱۲ هزار حلقه لاستیک در استان توزیع شد/ افزایش قیمت لاستیک در همه استان ها وجود داشته است

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به عرضه مدیریت شده و مستمر لاستیک در سامانه ستکا گفت: عرضه لاستیک در سامانه ستکا به صورت هفتگی و بر اساس ضریب جمعیتی هر شهرستان صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا پاکدل در خصوص مطالب مطرح شده در مورد نبود لاستیک در سامانه ستکا اظهار داشت: عرضه لاستیک به صورت هفتگی و به شکل مداوم در حال انجام است.

وی افزود: از اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱ که چالش‌هایی که در ساختار عرضه و تقاضا در بازار لاستیک کشور ایجاد شد و تقاضاهای کاذب نیز باعث نواساتی در قیمت لاستیک در استان و کشور گردید ، ابتکار عملی در استان با درایت استاندار محترم شکل گرفت.

پاکدل ادامه داد: عرضه لاستيک در استان یزد در سایزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ که سایزهای بسیار پرمصرفی هستند برای خودروهای پراید، پژو، سمند و پارس از طریق سامانه ستکا برای ارائه به مصرف‌کنندگان واقعی انجام شد.در سایر سایزها بدون هیچگونه محدودیتی عرضه بسیار بالایی در بازار انجام گرفت.

وی گفت: سهمیه‌ای که از طرف تولید کننده برای استان یزد و نمایندگان استان لحاظ شده است با پیگیری های استاندار محترم به مراتب بالاتر از سهمیه دیگر استان ها در کشور بوده و این امر سبب شدعرضه لاستیک به خوبی انجام شود.
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد ادامه داد: این فرآیند همچنان ادامه دارد و از ۲۶ فروردین ماه نیز مجددا حدود سه هزار حلقه لاستیک در سامانه ستکا عرضه شده است و فرآیند عرضه و توزیع  لاستیک در سامانه به صورت هفتگی انجام می‌شود.

پاکدل اظهار داشت: مصرف‌کنندگان واقعی لاستیک نگران نباشند چرا که می‌توانند لاستیک مورد نظر خود را با قیمت مصوب طی دوره های عرضه متوالی ، از طریق سامانه خریداری کنند.

وی در خصوص ضرورت اجرای این طرح در استان تصریح کرد: طبیعتا بر اساس تفاوت قیمت‌هایی که در بازار ایجاد شده بود و کمبود عرضه در برهه‌ای از زمان در کشور ، سبب گشت تا بازارهای حاشیه ای شکل بگیرد و متأسفانه منجر به این شد که قیمت هر جفت لاستیک بعضا تا دو برابر قیمت مصوب به فروش برسد که این کار کاملا خلاف بوده و موجبات نگرانی مردم شد.
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد خاطرنشان کرد: لاستیک‌های سایز ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تقریبا در رنج قیمتی هر حلقه لاستیک بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ هزار تومان است(با توجه به برند آن) که یک جفت آن یک میلیون ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان برای مصرف‌کنندگان خواهد شد.

پاکدل با تأکید بر اینکه عرضه بر اساس قیمت مصوب به صورت هفتگی و با حجم بسیار مطلوبی در سامانه ستکا انجام می‌شود ادامه داد:  مصرف کنندگان واقعی لاستیک متناسب با نیاز و مصرف خود به سامانه مربوطه رجوع داشته باشند.
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد بیان کرد: عرضه در سطح استان و شهرستان‌های استان بر اساس نرخ و ضریب جمعیتی هر یک از شهرستان‌ها انجام می شود تا حقی از شهرستان‌ی ضایع نشود لذا ممکن است در برخی از زمان ها  در یک شهرستان سهمیه آن‌ها در طول هفته به اتمام برسد و در شهرستان دیگری سهمیه‌ای اضافه داشته باشند در واقع این مسائل به میزان تقاضاها در شهرستان‌ها باز می‌گردد.
پاکدل بیان کرد: افزایش قیمتی که در بازار مطرح می‌شود به هیچ عنوان متعلق به استان یزد نبوده و از همان زمان که چالش لاستیک در کشور مطرح شد با درایت مجموعه استان و تولیدی‌ در استان مدیریت شد و آرامش مطلوبی در بازار حاکم گشت.
وی افزود: استان یزد جزو استانهای پیشتاز در مدیریت بازار لاستیک در کشور بود و عرضه هوشمند لاستیک در سامانه ستکا پیش از این، برای اولین بار در یزد انجام گرفته بود که این اقدام تاثیر بسیار بالایی در عرضه هوشمندانه و واقعی محصول به مصرف کنندگان بود که پس از اقدام استان یزد عرضه این محصول در پلتفرم‌های اینترنتی توسط وزارت صمت نیز در دستور کار قرار گرفت که نشان‌دهنده اقدام پیشتازانه و مبتکرانه استان یزد بود.

وی گفت: از ۱۷ تا ۱۸ اسفند ماه تاکنون بیش از ۱۲ هزار حلقه لاستیک در سطح استان یزد در سایزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ عرضه شده است که آمار بسیار بالایی محسوب می‌شود که با توجه به میزان مصرف استان پوشش لازم در تقاضا صورت گرفته است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در پایان یادآور شد: لاستیک در سایر سایزها بدون هیچ محدودیتی با هر میزان نیاز افراد عرضه شده است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات