رییس مجلس شورای اسلامی:

معتقدیم مذاکرات باید ادامه یابد اما در کنار آن خود را برای همه شرایط آماده می کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی با تاكيد بر اينكه، ماموریت مهم امروز ما آبادانی کشور است خواستار رفع موانع حضور مردم در عرصه های اقتصادی شد.

به گزارش اداره كل روابط استانداري يزد به نقل از ایرنا، "علی لاریجانی" چهارشنبه شب 5 آذر ماه در جمع بسیجیان شهر زارچ استان یزد افزود: اگر به محور اقتصاد مقاومتی که تغییر خدمات اقتصاد به سمت تولید است توجه کنیم مسیر روشن خواهد بود و اگر می خواهیم تورم و بیکاری در کشور کاهش یابد باید ذهن همه روی همین نظر که مورد تاکید مقام معظم رهبری است متمرکز شود.
لاريجاني با تاکید بر ادامه مذاکرات افزود: در کنار آن خود را برای همه شرایط آماده می کنیم و مجلس نیز در این مسیر از هر فردی که قدمی در حوزه رونق تولید و اقتصاد بردارد حمایت می کند.
رییس مجلس شورای اسلامی بسيج را ستون محکم دفاع از انقلاب دانست و افزود: حرکت امام (ره) در تاسیس بسیج بر اساس یک ایده و احساس مسوولیت نسبت به انقلاب بود.
وی اظهار داشت: بسیج این آزمون را به خوبی طی کرد و نشان داد می تواند سرنوشت جبهه ها را عوض کند.
لاریجانی تصریح کرد: نکته اینجاست که حضور سرنوشت ساز بسیج در جبهه باعث سازمان یافتن شرایط آشفته جنگ و به دست آمدن فتوحات بزرگ شد.
وی اضافه کرد: امروز این ظرفیت بزرگ برای انقلاب در قالب تشکل های مختلف رشد کرده و کارهای بزرگی انجام داده و ستون های محکمی برای کشور ایجاد کرده است.
لاریجانی افزود: دشمنان با وجود این ستون، جرات حمله به ایران را نداشته و ترس آنها به خاطر وجود بسیج و آگاهی و بصیرت آنهاست.
وی یادآور شد: متاسفانه عده ای قدر و منزلت بسیج را نمی دانند و برخی سخنان نامناسب مطرح می کنند ولی وقتی با سخنان رهبری مواجه می شویم می بینیم از نظر ایشان بسیج ممزوج بودن آگاهی و بصیرت با دلاوری و ایثار است.
وی در ادامه گفت: امروز شرایط جنگی نیست اما موضوعات جدیدی در منطقه بوجود آمده که یک نمونه آن موضوع هسته ای است.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و کشورهای غربی خوب می دانند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست اما ایران با ارج نهادن به میراث امام (ره) می خواهد با داشتن انرژی هسته ای استقلال خود را ثابت کند.
لاریجانی با اشاره به اشغال افغانستان و عراق توسط آمریکا و مخالفت ایران با این اشغالگری، به ناراحتی آمریکا از عدم همراهی ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا به همین دلیل اسرائیل را ترغیب به حمله به لبنان کرد و ما نیز از لبنان حمایت کردیم و آمریکا اینجا سیلی محکمی خورد.
وی اضافه کرد: بنابراین برای جبران این فضاحت سه بار به غزه حمله کرد و در هر بار شکست خورد و این مسائل مایه شرمساری آنها شد.
رییس قوه مقننه افزود: این که سخنان کشورهای اروپایی را آمریکا شنود می کند برای آنها فضاحت است اما ایران به پشتوانه سازمانی به نام بسیج و ملتش و نیز همگرایی ملت ایران در برایرآنها ایستاده است.

وی تاکید کرد: آنها می دانند استقلال ایران در موضوع هسته ای ظرفیتی است که شرایط منطقه را عوض می کند و مردم منطقه هم می فهمند که می توانند همچون ایران استقلال خود را حفط کنند بنابراین ملت ایران در این راه مقاومت خواهد کرد.
وی خطاب به سپاهیان و بسیجیان گفت: شما عزیزان باید آماده باشید تا در برابر رفتارهای پیچیده دشمن بایستید، یکی از همین رفتارها تحربم ها است.
لاریجانی با اشاره به اینکه ایران همیشه با دنیا در حال مذاکره بوده و هست، گفت: اینکه آمریکا و کشورهای غربی می گویند ایران بدلیل تحریم ها در مذاکرات حضور یافته دروغ است و می خواهند خودشان را توجیه کنند.
وی اضافه کرد: آنها در ابتدا می گفتند ایران نباید سانتریفیوژ داشته باشد اما وقتی دیدند ایران پیشرفت کرده از حرف خود عقب نشیتی کرده و تحریمها را وضع کردند تا به ایران فشار آورند و آن را متوقف کنند.
لاریجانی با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم ایران موفق شود باید در فضای تولید و اقتصاد کشور در عرصه داخلی تحول ایجاد کنیم ادامه داد: رونق کشور وقتی صورت می گیرد که به سمت اقتصاد مقاومتی برویم بنابراین باید مسوولان و به ویژه بانک های ما دغدغه تولید پیدا کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این وجود معتقدیم مذاکرات باید ادامه یابد اما در کنار آن خود را برای همه شرایط آماده می کنیم و مجلس نیز در این مسیر از هر فردی که قدمی در حوزه رونق تولید و اقتصاد بردارد حمایت می کند.


 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات