رحمانی فضلی در هفتاد و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور :

مقابله با 5 آسیب اجتماعی کشور اولویت امسال شورا

وزیر کشور گفت : اهمیت مبارزه با آسیب های اجتماعی به حدی است که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور را رئیس شورای اجتماعی کشور تعیین فرمودند و بنده نیز جانشین رئیس جمهور در این شورا هستم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در هفتاد و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور با تأکید بر اینکه نگاه رئیس جمهور به موضوع مقابله با آسیب های اجتماعی جدی است افزود : اگر ما بتوانیم مقابله با آسیب های اجتماعی اولویت دار کشور و بویژه اعتیاد و حاشیه نشینی را در دستور کار خود قرار داده و با جدیت پیگیری کنیم کار بسیار بزرگی انجام داده ایم .

وزیر کشور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر توجه به مسائل اجتماعی کشور بویژه ضرورت کاهش آسیب های اجتماعی گفت : حساسیت لازم برای مقابله با آسیب ها و مسائل اجتماعی در کشور ایجاد شده است و با توجه به مطالعه دقیق و شناخت کامل این آسیب ها و تعیین اولویت لازم برای مقابله با آنها، زمان اقدام و اجرا فرا رسیده است ومسئولیت ما صد چندان شده است و اگر سستی و کاهلی کنیم یقیناً بخشوده نخواهیم شد .

دکتر رحمانی فضلی ضرورت توجه به ارتقاء سلامت اجتماعی در جامعه را یاد آور شد و با اشاره به موضوع تغییرات اجتماعی گفت : تغییرات اجتماعی امری محتوم است ،اما اگر از آن غافل شویم و این تغییرات را هدایت نکنیم باید تابع آن شویم و عوارضش را بپذیریم .

وزیر کشور با بیان اینکه ما شورای اجتماعی هستیم نه شورای آسیب های اجتماعی افزود : باید تهدیدات اجتماعی را مدیریت کنیم و با پیشگیری قوی تر از آسیب های اجتماعی کاری کنیم که آسیب ایجاد نشود .

دکتر رحمانی فضلی گفت : یکی از ابزارهای مدیریتی شورای اجتماعی کشور کمک مالی به دستگاه های متولی پیگیری امور مربوط به مأموریت های این شورا است .

وزیر کشور از اعضای شورای اجتماعی کشور خواست آسیب های اجتماعی 5 گانه اولویت دار شامل مواد مخدر و اعتیاد، حاشیه نشینی ،طلاق ، مفاسد اخلاقی و اجتماعی و مناطق بحرانی و حاد را به دقت مطالعه کنند و ظرف 2 هفته آینده پیشنهادات خود را به شورا ارائه کنند .

دکتر رحمانی فضلی با بیان اینکه مجموعه فعالیت ها و اقدامات شورای اجتماعی کشور در جلسه ای در آینده نزدیک خدمت مقام معظم رهبری ارائه خواهد شد افزود : برای تأثیر گذاری جدی اقدامات لازم است میزان اختیارات ، مجوزهای قانونی و مجموعه قوانین پراکنده هر یک از دستگاه های مقابله با آسیب های اجتماعی کشور جمع بندی و کارها در چارچوب قانون پیگیری شود .

وزیر کشور در ادامه از تلاش ها واقدامات دکتر میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی در تهیه گزارش های مستند و علمی روند آسیب های اجتماعی در کشور تشکر کرد .

در این جلسه نمایندگان برخی از نهادهای عضو شورای اجتماعی کشور به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود به‌ویژه در دو مقوله حاشیه‌نشینی و طلاق پرداختند .

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات