استاندار یزد در دیدار با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

منطقه ویژه علم و فناوری استان با تصویب در شورای عتف رسمیت خواهد یافت

استاندار یزد تصریح کرد: با توجه به این موضوع که پتانسيلهاي آموزشي و فكري در استان وضعیت مطلوبی دارد ،اين ظرفيتها جهت بهره برداری نیاز به امکانات و زیرساختهای لازم دارد و یکی از این امکانات، وجود پهنای باند مناسب در مراکز دانشگاهی و پژوهشی استان به عنوان اولين كانونهاي رشد علم و فناوري در استان است که باید با نگاه ويژه اي به آنها توجه شود و امكانات ارتباطي آنها در اولويت قرار گيرد و بعنوان نقاط بسيار مؤثر براي پيشرفت كشور به آنها پرداخته شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " سيد محمد ميرمحمدي" در نشست با " براري" معاون حقوقي و امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و " ابراهيمي" مدير عامل شركت مخابرات ايران كه با هدف طرح و بررسي برنامه هاي وزارت مذكور در استان و تشريح چگونگي استفاده حداكثر از زيرساختهاي استان در بخش آي تي و آي سي تي ، پيش از ظهر شنبه 8 آذرماه در سالن زنده ياد حميديا برگزار شد، ضمن بيان اين موضوع كه "به بحث توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در استان يزد به عنوان يكي از محورهاي هفتگانه توسعه نگاه ميكنيم" گفت: توسعه پاركهاي علم و فناوري و مراكز دانشگاهي و پژوهشي نيز، يكي ديگر از چشم اندازهاي مهم ما در فرايند اين مسير در توسعه استان است.
استاندار يزد افزود: امروزه در دنيا بحث ارتباطات و فناوري اطلاعات نقش بسيار پررنگي را در امر توسعه به خود اختصاص داده و در زمينه هاي مختلف صنعتي، بهداشتي و امور مختلف زندگي به دليل آسان نمودن دسترسي ها و تسهيل كردن امور و افزايش سرعت عمل در اجراي برنامه ها، نقش آفريني مي كند و همين امر موجب حذف بسياري از ترددهاي غير ضروري و نامتوازن با محيط زيست مي شود.
وي با بيان اين موضوع كه" گسترش فناوري هاي ارتباطي، دسترسي براي همه را به دورترين نقاط دنيا فراهم مي كند و هر نوع اقدامات تجاري و بهداشتي - درماني را حتي در منازل نيز امكان پذير مي نمايد" اين امر را ركن بسيار مؤثري در امر توسعه دانست و گفت: روز به روز اين فناوري با سرعت بالا گسترش پيدا مي كند و قطعاً در ده تا بيست سال آينده، اين عرصه كاملاً متفاوت با امروز خواهد بود و تحولات در اين حوزه با سرعت فوق العاده اي رخ خواهد داد.
ميرمحمدي خاطر نشان كرد: امروز شاهديم كه عنوان مي شود كسانيكه توانايي بهره گيري از اينترنت را ندارند، بيسواد تلقي مي شوند و اين امر به دليل جهان شمولي و گستره تاثير گذاري اين فناوري است و نشان دهنده اين موضوع است كه عرصه فناوري گستردگی بي نهايت دارد و مسير آن ، مسير باز و روشني است و همه امور را در برمي گيرد و امكان توسعه آن بسيار زياد است.
عالي ترين مقام اجرايي استان در ادامه با اشاره به موارد مورد بحث در استان در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات و مباحث پژوهشي ابراز اميدواري نمود تا بحث منطقه ويژه علم و فناوري استان در جلسه آتي شوراي عتف به تصويب برسد و اين سازمان بتواند وظايف خود را با رسميت مشخص و مصوب به انجام برساند.
استاندار يزد همچنين به طرح 16 مورد از مباحث حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات و موارد پژوهشي در سفر اخير " مهندس جهانگرد"، معاون فناوري اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به استان اشاره نمود و تصريح كرد: با توجه به همفكري انجام شده با ايشان در اين زمينه ها ، اميدوارم تا اين موارد محقق شده و عملياتي گردد.
وي آنگاه بر لزوم تحت پوشش قرار گرفتن راههاي فرعي و روستايي استان در شبکه ارتباطی تاکید کرد و گفت: همه اين حق را دارند كه از حقوق ارتباطی و دسترسي به اطلاعات بهره مند شوند و بتوانند از آن استفاده كنند چرا که این مباحث نیز از عوامل تشدید کننده محرومیت در مناطق روستايي است که با رفع آن بسیاری از مشکلات اهالی روستا برطرف خواهد شد.
استاندار یزد سپس بر لزوم تشکیل صندوقهای مالی روستایی که موجب تقویت اقتصاد روستاها و رونق گرفتن گردش مالی در این مناطق میشود تاکید کرد و بر لزوم همکاری دهیاریها با این صندوقها اشاره نمود.
میرمحمدی سپس تصریح کرد: با توجه به این موضوع که پتانسيلهاي آموزشي و فكري در استان وضعیت مطلوبی دارد ،اين ظرفيتها جهت بهره برداری نیاز به امکانات و زیرساختهای لازم دارد و یکی از این امکانات وجود پهنای باند مناسب در مراکز دانشگاهی و پژوهشی استان به عنوان اولين كانونهاي رشد علم و فناوري در استان است که باید با نگاه ويژه اي به آنها توجه شود و امكانات ارتباطي آنها در اولويت قرار گيرد و بعنوان نقاط بسيار مؤثر براي پيشرفت كشور به آن نگاه شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطر نشان ساخت:استانداری یزد با كمال ميل حاضر به همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیاده کردن 45 مورد طرح و برنامه ایست که آن وزارتخانه قصد اجرای آنها را در استان دارد و نیاز به همکاری استانداری است.
وی آنگاه با تقدیر از خدمات شرکت مخابرات استان، تصریح کرد: پارك علم و فناوري استان علیرغم سابقه نه چندان طولانی، پیشرفت مناسبی داشته و انتظارمان اين است كه سرعت عمل بيشتري را در این خصوص شاهد باشيم.
استاندار یزد آنگاه به مشكل فارغ التحصیلان جویای کار به عنوان مشکل عمده استان در بحث اشتغال اشاره کرد و خطاب به معاون ویر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه پاركهاي علم و فناوري و مراكز علمي و پژوهشي استان مي تواند پاسخگوي اين مشكل باشد و تقاضاي ما اين است در اين زمينه با ملاحظه امكانات پارك علم و فناوری استان و پيشرفت هايي كه در زمينه تجاري سازي ايده ها داشته اند، هر كمك و مساعدتي كه برايتان مقدور باشد دريغ نفرماييد.
وی در پایان ابراز امیدواری نمود تا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص نهایی شدن ثبت موتور جستجو گر پارسی جو که در حال طراحی در استان است همکاری لازم را معمول داشته و در ثبت این برند مساعدت نماید.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات