معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تأکید کرد :

موفقیت در حوزه پیشگیری و درمان با مشارکت و افزایش سطح آگاهی مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت : اگر بتوانیم سطح آگاهی مردم را افزایش دهیم و شاهد مشارکت بیشتر مردم و سازمانهای مردم نهاد باشیم قطعاً در حوزه پیشگیری و درمان موفق تر از گذشته خواهیم بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح پنجشنبه 20 فروردین ماه جلسه کمیته پایش و ارزشیابی ایدز استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سالن شهید موحدین استانداری با موضوع بیماریهای شایع واگیردار در استان برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این جلسه اظهار داشت: در کنار همه کارهایی که در حوزه پیشگیری و درمان بیماریهای واگیر انجام داده ایم نیازمند حضور و مشارکت بیشتر مردم به ویژه سازمانهای مردم نهاد و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم.
محمدعلی طالبی ادامه داد : حضور فعال سازمانهای مردم نهاد در حوزه بهداشت و درمان می تواند برخی از ذهنیت های غلطی را که در مورد بیماریها وجود دارد، رفع نماید و خیلی راحت تر می توانیم مشارکت جامعه را در بحث پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیردار جلب نماییم.
وی افزود : شایسته است در حوزه آگاهی بخشی نیز با مردم از طریق رسانه ها و تریبون های دیگر صریح تر و آشکارتر صحبت کنیم و آموزشها را راحت تر به آنها ارائه دهیم تا سطح آگاهی مردم افزایش یابد.


تأمین آب آشامیدنی سالم اولویت اصلی مسئولین استان باشد


در ابتدای این جلسه رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وضعیت بیماریهای واگیردار مانند سالک، تب مالت، سرخک و ... در کشور و استان اشاره کرد و باتوجه به بیماریهایی که در 3 سال گذشته از طریق آب آشامیدنی به مردم استان منتقل شده بود گفت : شایسته است در دولت تدبیر و امید تأمین آب آشامیدنی سالم برای مردم از اولویت های اصلی مسئولین استان یزد باشد.
"محمدمهدی گویا" ابتلا و شیوع بیماری ایدز در استان یزد را از متوسط کشوری پایین تر خواند و اظهار داشت : درصد قابل توجهی از این بیماری از طریق اعتیاد تزریقی، آمیزش جنسی و از طریق مادر مبتلا به بیماری HIV به کودک انتقال می یابد.
"گویا" ادامه داد : سن ابتلا به بیماری ایدز در کشور کاهش یافته و زنان و نوجوانان جامعه ما امروز در معرض خطر بیشتری در ابتلا به این بیماری قرار دارند که این مهم باید در برنامه ریزی ها مورد توجه ویژه مسئولین قرار گیرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات