معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار:

ميزان بودجه پژوهش استان در سال جاري يك ميليارد تومان است

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد گفت: با توجه به تاكيدات استاندار يزد در خصوص مقوله پژوهش، سعي شد كه اتفاقات در نظر گرفته شده در اين مورد براي آينده استان مفيد باشد و اعتباراتي كه هست در راستاي پژوهش و مباحث مرتبط با خودش هزينه گردد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "عباسعلي رضايي" روز يكشنبه 16 آذر ماه در نشست خبري گراميداشت هفته پژوهش و فناوري در استان يزد ضمن تبريك روز دانشجو و گراميداشت ياد و خاطره دانشجويان شهيد انقلاب اسلامي، اظهار داشت: با توجه به سابقه و مباحث مرتبط با پژوهش، اميدوارم بتوانيم با كمك اعضا ستاد، برنامه هاي در شان استان با توجه به جايگاه پژوهش داشته باشيم و در كميته هاي مرتبط برنامه هاي خوبي رقم بخورد.
وي افزود: با توجه به تاكيدات استاندار يزد سعي شد كه اتفاقات در نظر گرفته شده براي آينده استان مفيد باشد و اعتباراتي كه هست در راستاي پژوهش و مباحث مرتبط با خودش هزينه گردد.
رضايي ادامه داد: در دولت، رييس جمهور تاكيد داشتند و دانشگاه ها نيز توجه لازم را داشتند كه مقوله پژوهش و فناوري مورد توجه لازم قرار گيرد و بر مبناي اين عنايات دو رويداد در استان اتفاق خواهد افتاد، يكي پنج شنبه 20 آذر ماه همايش تجليل از پژوهشگران برتر در دانشگاه يزد برگزار مي شود و ديگري ايجاد نمايشگاهي است كه مي تواند به مقوله پژوهش در استان كمك كند.
وي ميزان بودجه اختصاص يافته به امر پژوهش در سال جاري را با توجه به مصوبه معاونت برنامه ريزي استان يك ميليارد تومان دانست و گفت: اين بودجه بين 30 پروژه تقسيم شده است.
اين مقام مسئول، پژوهش را در اولويت اول استان دانست و تاكيد كرد: بانك اطلاعاتي در خصوص تعداد پژوهش هاي موجود در استان بايد تهيه شود.
مدير كل دفتر آموزش و پژوهش استانداري نيز در اين نشست خبري با اشاره به اينكه براي اولين بار با حضور پر رنگ بخش خصوصي هفته پژوهش در حال برگزاري است، اظهار داشت: غرفه هاي نمايشگاه امسال در اختيار دستگاه هاي اجرايي، دانشگاه ها، كارخانجات، شركت هاي دانش بنيان،‌ مخترعين، آموزش و پرورش و خبرنگاران قرار خواهد گرفت.
"سيد مجتبي حسيني پور" پژوهشگران برتر استاني را در 7 گروه دانشگاه ها، مراكز و شركت هاي پژوهشي و پژوهشگران آزاد، دستگاه هاي اجرايي و فرهنگيان، نوآوران و فناوران حقيقي، شركت هاي دانش بنيان و فن آور، شركت هاي داراي واحد "آر اند دي" و پژوهشگران فرهنگي دانست.
وي با اشاره به اينكه اگر بتوانيم بخش خصوصي را در مقوله پژوهش جذب كنيم، سهم پژوهش افزايش خواهد يافت، افزود: هدف از برگزاري نمايشگاه فن بازار، قرار گرفتن دانشگاه در كنار صنعت است و بر اين مسئله تاكيد ويژه اي صورت گرفته است.
حسيني پور همراهي و همدلي مجموعه دانشگاه، استانداري، پارك علم و فن آوري و بنياد نخبگان استان را نقطه عطف حركت استان به سمت اقتصاد دانش بنيان دانست.
رييس دانشگاه يزد نيز در اين نشست خبري با اشاره به اينكه اگر كشور بخواهد اقتصاد دانش بنيان را محقق كند جز از طريق پژوهش امكان پذير نيست، خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي از نظر رشد مقالات علمي از پيشرفت بسيار خوبي برخوردار است ولي بايد در حوزه پژوهش و فناوري تحول جدي ايجاد شود، فناوري مورد عنايت ويژه قرار گيرد و پژوهش هاي ما به محصول يا خدمت تبديل شود.
"محمد صالح اوليا" شعار امسال هفته پژوهش را "پژوهش و فناوري به عنوان پيشران اقتصاد دانش بنيان" بيان كرد و تحقق آن را داراي نقش اصلي در اقتصاد مقاومتي برشمرد و گفت: نمايشگاه هفته پژوهش دوشنبه تا پنج شنبه صبح و بعد از ظهر در دانشگاه يزد برگزار مي گردد كه فرصت طلايي براي ارائه دستاوردها و فضاي تبادل نظر است.
وي گفت: پنل هاي تخصصي در كنار نمايشگاه برگزار مي شود و همچنين تجليل از پژوهشگران برتر استان، بخش خصوصي و غرفه هاي برتر صورت خواهد گرفت.
اوليا يادآور شد: نمايشگاه هفته پژوهش در سالن غدير دانشگاه يزد و همايش هفته پژوهش در آمفي تئاتر مركزي برگزار خواهد شد.
اين مقام مسئول خاطر نشان كرد: پژوهش نبايد به عنوان يك كالاي لوكس در نظر گرفته شود، مديران بايد اين باور را داشته باشند كه تصميم گيري ما بدون تحقيق، مي تواند تبعات جبران ناپذيري را به دنبال داشته باشد.
وي از اختصاص 13 درصد از بودجه 57 ميليارد توماني دانشگاه يزد به امر پژوهش در سال جاري خبر داد و بيان كرد: اساتيد، دانشجويان تحصيلات تكميلي و دانشجويان ساير دانشگاه ها مي توانند از اين بودجه استفاده نمايند.
راه اندازي مركز رشد و نوآوري دانشگاه يزد، اختصاص پژوهانه دانشجويي براي اساتيد، برگزاري دوره هاي پسآ دكترا، انعقاد قراردادهاي خارج از سطح دانشگاه و غيره از ديگر فعاليت هايي است كه رييس دانشگاه يزد به آن اشاره كرد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات