دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان یزد؛

نباید با مبنا قرار دادن عیب‌های دیگران آن‌ها را حذف کنیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی بابیان اینکه نباید عیب‌های افراد را مبنای حذف آنان کرد؛ اظهار داشت: اینکه عیبت های دیگران را ملاک قرار دهیم و زمینه حذف آنان را به وجود آوریم درست نیست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ شامگاه چهارشنبه 21 بهمن دومین همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت استان یزد با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، استاندار یزد، فرمانده سپاه الغدیر و جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت در سالن علامه شهید مطهری سپاه الغدیر استان یزد برگزار شد.
«دریابان علی شمخانی» در این همایش با اشاره به اینکه هیچ رزمنده‌ای را نباید فراموش کنیم؛ تأکید کرد:8 سال دفاع مقدس نسلی را تولید کرد که این نسل نظیر ندارد و صنفی را پیدا نمی‌کنید که فرهنگی مانند فرهنگ جهاد و شهادت پدید آورده باشد.
وی افزود: این مهم سرمایه‌ای است که در اختیار همه نیست و دلیل پیدایش فرهنگ جهاد و شهادت ممزوج شدن بسیجی، سپاهی، ارتشی و جهادی بود.
دریابان شمخانی بابیان اینکه پیشکسوتان جهاد و شهادت نیاز به مراقبت از خوددارند؛ تصریح کرد: شما دارای ارزش‌های زیادی هستید و همان‌گونه که این ارزش‌ها وسیع و پرافتخار هستند، چالش‌هایی وجود دارد تا این دستاوردهای شمارا از بین ببرد.
این مقام مسئول اظهار داشت: راه حفظ و مراقبت از این دستاوردها و افتخارات احترام به یکدیگر است و ضروری است زمانی که اگر فردی از شما دچار لغزش سیاسی، مادی، اخلاقی و ... شد بامهارت تمام او را از این لغزش نجات دهیم و وسیله‌ای برای حذف او نشویم.
دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم افرادی که دچار لغزش شده‌اند را به مسیر درست هدایت کنیم تا ارزش سپاهی، بسیجی، جهادی بودن را معنا کرده باشیم و الگویی درخور برای انقلاب و دفاع مقدس باشیم.

انقلابی گری و ماجراجویی متفاوت از یکدیگرند


دریابان شمخانی در بخش دیگری از سخنانش «روش انقلابی» و «ماجراجویی» را متفاوت ارزیابی کرد و افزود: نظام در برخورد با ملوانان آمریکایی تفاوت این دو را به‌خوبی نشان داد، مسئولان نظام در مواجهه با ملوانان آمریکایی متجاوز به آب‌های ایران می‌توانست با برخورد ماجراجویانه آن‌ها را منهدم کند ولی با برخوردی انقلابی آن‌ها را دستگیر کرد، تحقیق نمود و پس‌ازاینکه به این نتیجه رسید که عمدی در کار نبوده است آن‌ها را آزاد کرد.
وی تأکید کرد: ضرورت دارد شاخص عملکرد ما ناشی از رفتار انقلابی باشد چراکه وضع کنونی ما نیازمند دوری از ماجراجویی و چنین رفتارهایی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: وحدت میان نیروهای انقلاب و اطاعت از رهبری باعث قوام نظام ملت ایران است و تفرقه‌افکنی و ماجراجویی در این مهم جایگاهی ندارد.


استان یزد در عرصه جهاد و شهادت پیشتاز است


وی بابیان اینکه یزد در عرصه جهاد و شهادت همواره پیشتاز بوده است گفت: آن زمانی که هنوز شهادت معنا نگرفته بود، استان یزد «شهید محمد منتظر قائم» و «شهید محراب آیت‌الله محمد صدوقی» را تقدیم اعتلای میهن کرد و پس‌ازآن بود که الغدیر، الغدیر شد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان سخنانش بابیان اینکه نباید رفتاری غیر از رفتار رهبری داشته باشیم، تأکید کرد: نشاط جمع شما قابل‌ستایش و تقدیر است، اما زمانی موفق عمل کرده‌ایم که این نشاط در تمام شهر یزد توسعه پیدا کند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات