از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری:

نخستین اردوی کارگاهی سازمان های مردم نهاد بانوان استان یزد برگزار شد

نخستین اردوی آموزشی و هم اندیشی ویژه سازمان های مردم نهاد مرتبط با امور بانون و خانواده و همچنین سازمان های دارای اعضای اصلی بانوان از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در اردوگاه روستای بنادک سادات شهرستان مهریز برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "فخر السادات خامسی هامانه"، روز پنجشنبه، 7 شهریور، در نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد بانوان استان یزد که در روستای بنادک سادات شهرستان مهریز طی یک اردوی یک روزه برگزار شد، بانوان حاضر در اردو را فعال و همیشه حاضر در فعالیت های استان خواند و برای هر گونه همکاری دو جانبه، پذیرش همکاری های آنها و افزایش کمی و کیفی آنها از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اعلام آمادگی کرد.


دست یاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به سوی سازمان های مردمی


مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، با بیان اینکه، این دفتر از همه گنجایش های سازمان های مردم نهاد استقبال می کند، گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری از همین نقطه بیرون شهر، دست یاری خود را به سوی سازمان های مردم نهاد دراز می کند.
خامسی گفت: مشارکت و بارش فکری سازمان های ویژه بانوان یا سازمان هایی که بانوان از اعضای اصلی آن هستند به این دفتر، به طور طبیعی گامی موثر برای ارتقای حضور زنان در بطن فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه یزد است که این مهم به کمک سازمان های مردم نهاد میسر می شود.
به گفته وی: از این رو، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سعی کرده در مدت فعالیت اش در دولت تدبیر و امید از بانوان فعال و صاحب نظر در گروه کاری های خود استفاده کند و از این رو، برای هر گونه همکاری با بانوان توانمند اعلام آمادگی کرده و از آنها می خواهد که برای معرفی توانمندی های خود به این دفتر کوشا باشند.
این مقام مسئول، با اظهار امیدواری اینکه این اردوی کارگاهی، آغاز همکاری های گسترده بانوان توانمند و فعال استان با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری باشد، سازمان های مردم نهاد را صدای مردم دانست و از بانوان خواست که در رساندن صدای بانوان استان به دولت کوشا باشند.
خامسی، با اشاره به نقش سمن ها در جامعه به عنوان بازوان اجرایی دولت، اظهار امیدواری کرد که از این پس، بیش از پیش دولت مردان و دولت زنان در پیشبرد اهداف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی یاری رسان بخش دولتی باشند.


واگذاری برنامه های اجرایی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به سمن ها


وی با بیان اینکه، اکنون توسعه سازمان های مردم نهاد در دستور کار همه دولت ها قرار گرفته؛ چراکه آنها یاری رسان دولت در اجرای کارآمد تر پروژه ها هستند، گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد نیز، تاکنون برنامه های اجرایی حوزه بانوان و خانواده را به این سازمان ها واگذار کرده است؛ چراکه معتقد است، سمن ها به این دلیل که پایبند بروکراسی های بخش دولتی و همچنین منفعت طلبی های بخش خصوصی نیستند، می توانند در اجرای این ماموریت ها بسیار خوش بدرخشند.
خامسی جایگاه ایران و استان یزد در این خصوص را خاص دانست و به اعتقادات انسان دوستانه و خیر اندیشانه مردم ایران از گذشته های دور تاکنون اشاره کرد و گفت: در این میان، گروه های مردمی بانوان که اکنون به شکل نهاد رسمی عرض اندام کرده اند نقش ویژه ای دارند.
وی گفت: نظارت بر احقاق حقوق زنان و توانمند سازی آنها از مواردی است که از طریق سمن ها تحقق می یابد و افزود: از این رو، لازم است که طبق گفته ریاست جمهوری، سمن ها دولت ساخته نبوده بلکه مستقل باشند و همچنین دولت ستیز نبوده بلکه دولت یار باشند.
وی به تشریح چگونگی همکاری موفق دولت با سمن ها پرداخت و در این میان احترام دو جانبه، عدم وابستگی و پذیرش جایگاه سمن ها را نام برد و به اهمیتی که دولت ها برای مشارکت مردمی قائل هستند، مقرراتی که برای تاسیس و حمایت از سمن ها وجود دارد، چگونگی ارتباط موثر این دو و فرصت هایی که دولت ها می توانند برای سمن ها به وجود آورند اشاره کرد.
گفتنی است، در حاشیه این اردوی یک روزه، کارگاه آموزشی ویژه سمن ها با موضوعیت تسهیل گری و فرایند اعتماد سازی دولت و سمن ها بر پا بود و در بخش های مختلف این کارگاه، خواست سمن ها از دولت، خواست دولت از سمن ها، گزارش کار از سوی سمن ها در مدت فعالیت شان، انتقال تجربه از سوی سمن های پیشکسوت به تازه تاسیس و مواردی از این دست مورد تحلیل و تشریح قرار گرفت.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات