نخستین وظیفه ذاتی معاونت منابع انسانی استانداری آماده کردن زیرساختها برای سایر معاونت‌ها است 

معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری یزد گفت: نخستین وظیفه ذاتی این معاونت، تسهیل گری یا آماده کردن زیرساختها و بستر مناسب برای ارائه خدمات سایر معاونت ها یا مجموعه استانداری بعنوان دستگاه حاکمیتی در استان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد "محمد علی شاه حسینی" در جمع خبرنگاران این استان در محل سالن شهید منتظر قائم استانداری با تبریک اعیاد قربان و غدیرخم و خیر مقدم به اصحاب رسانه و تشکر از مدیران حوزه معاونت منابع انسانی افزود: شاید خیلی از دوستان با وظایف معاونت منابع انسانی استانداری به صورت تخصصی و مانند سایر معاونتها آشنا نباشند.

وی فراهم کردن شرایط ارائه خدمت و تحقق ماموریت های سازمانی استانداری بعنوان نماینده عالی دولت برای سایر معاونتها و مجموعه استانداری را یکی از وظایف اصلی معاونت تحت امر خود برشمرد و اظهار داشت: شرح وظایف حوزه اداری- مالی استانداری نیز در همین راستا است.

وی با بیان اینکه اهمیت برخی وظایف و کارهای معاونت انسانی از  ماموریت های سایر معاونت های استانداری کمتر نیست تاکید کرد: شاید به دلیل آنکه فعالیت های این معاونت، مطالبه اول مردم نیست، دیده نمی شود بعنوان مثال حوزه استخدامها ، آموزش ، توانمند سازی نیروی انسانی و نظارت بر حوزه اداری و حوزه عملکردها وظیفه ذاتی و سازمانی ماست که کمتر دیده میشود.

* حوزه دانش بنیان به صورت تخصصی در معاونت انسانی استانداری پیگیری می شود

شاه حسینی در ادامه با بیان اینکه امسال موضوع مهمی که در نامگذاری و شعار سال توسط رهبری با نگاه ویژه به آن پرداخته شد بحث حوزه دانش بنیان بود گفت: حوزه دانش بنیان به صورت تخصصی و مشخصا در حوزه معاونت منابع انسانی استانداری در حال پیگیری هست و کارهای مهم و بزرگی در استان از سال قبل و امسال در این بخش آغاز شده است.

*سند تحولی استان یزد، اتفاقی کم نظیر در کشور 

معاون منابع انسانی استانداری یزد به گزارش عملکرد حوزه تحت پوشش خود در دولت سیزدهم هم اشاره کرد و با بیان اینکه کلید واژه و شعار مهم دولت رییسی، بحث تحول است اظهار داشـت: دکتر فاطمی بعنوان استاندار یزد و نماینده عالی دولت در این استان، تغییر، تحول، اصلاح و بهتر شدن حوزه منابع انسانی را انتظار دارند.

وی گفت: خوشبختانه در استان یزد اتفاق مهمی که افتاد و در نوع خود در کشور کم نظیر بود تهیه سند تحولی استان تحت عنوان "یزد نوین" بود؛ سند تحولی که کار گروه سرمایه انسانی برای آن تعریف شده است و در این کارگروه، یک تیم قوی، کارشناس، خبره و صاحب نظر را مامور تحقق ماموریت هایی که برای آن تعریف شده است کرده ایم.

وی ادامه داد: قطعا مردم استان بعنوان جامعه هدف ما باید از عملکرد دولت سیزدم در موضوع سرمایه انسانی آگاه باشند.

* اجرای طرح بورسیه شغلی

شاه حسینی به ۲۷ سال کسب رتبه نخست کنکور توسط جوانان یزدی اشاره کرد و با بیان اینکه اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی باید متناسب با تخصص آنها باشد، یادآور شد: متاسفانه ریل گذاری های گذشته در حوزه صنایع ما خوب نبوده است و صنایعی مستقر شده اند که خیلی به درد فارغ التحصیلان ما نمی خورد.

وی یکی از کارهای خوب امسال استان و معاونت تحت امر خود را طرح بورسیه شغلی اعلام کرد که بر اساس آن صنایع باید برای رشته های دانشگاهی مورد نیاز خود اعلام نیاز کنند و این کار از زمان ورود به دانشگاه تا جذب دانش آموخته انجام میشود و بر اساس آن قراردادی میان دانشجو و واحدهای صنعتی مطالبه گر انعقاد شده و فرد دانش آموخته پس از پایان تحصیل، جذب همان واحد خواهد شد.

معاون استاندار یزد اعلام کرد: برای امسال ۳۵۰ نفر برای ۳۰ شرکت که اعلام نیاز کردند برنامه ریزی شده تا در دفترچه کنکور کدگذاری کنند و اعلام نیاز شود و اولویت هم با نیروهای بومی استان خواهد بود و نخبگان و دانشگاهیان استان هم اولویت بعدی هستند .

به گفته وی بر اساس این طرح، لازم است واحدهای بزرگ صنعتی استان، نیازهای خود را از طریق دانش آموختگان عملی کنند.

*طرح سلامت و نشاط کارکنان دولت

شاهی حسینی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح مهم "سلامت و نشاط کارکنان دولت" اشاره کرد و اظهار داشـت: باید کارمندان بعنوان نیروهای دولتی در بحث روحی و جسمی دغدغه ای نداشته باشند.

به گفته وی این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده و بر اساس آن کارکنان در طرح غربالگری اعم از دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و.... تا مراقبت های بعدی تحت نظر خواهند بود و بر این اساس ، پرونده سلامت در جامعه هدف تمام کارکنان دولت در مرحله اول این طرح تشکیل میشود که شامل  بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خواهد بود و انشالله از این طرح هم تا یکی دو هفته اینده رونمایی میشود.

وی نخستین محل اجرای این طرح را استانداری اعلام کرد و افزود: این طرح قبلا به صورت جزیره ای اجرا میشد که الان بعنوان یک طرح منسجم و فراگیر و کامل در سطح همه ادارات انجام میشود.

*طرح پیگیری مطالبات اداری مردم با ایجاد سامانه جدید

شاه حسینی یکی از نگرانی های استاندار یزد را روی زمین ماندن کار مردم در لایه های میانی ادارات دولتی اعلام کرد و گفت: گله مندی مردم از دستگاههای دولتی و بخصوص در لایه های میانی از دغدغه های استاندار محترم است که در آن ارباب رجوع از مدیر دستگاه، دستور را میگیرد ولی بعد از آن به توقف گاهایی برخورد می کند که برای مردم چالش و دلخوری ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: برای سامانه های مختلفی در ادارات مختلف مثل شهربین در شهرداری تا سامانه ۱۱۱ در استانداری، ساعتها وقت گذاشته شد و امروز سامانه ای با کارکارشناسی مجموعه صاحبنظران و تیمی از دانشگاه و همکاران حوزه نظارت و ارزیابی و دفتر بازرسی استانداری طراحی شده که هفته اینده رونمایی میشود.

به گفته وی بر اساس این طرح، مردم و مسوول ارشد استان می توانند به صورت لحظه ای، مطالبات و نامه های مردم و گله مندی های آنها را پیگیری کنند و نقطه قوت یا وجه امتیاز این سامانه این است که رضایت بندی یا عدم رضایت مردم لحظه به لحظه دیده شود .

*حضور ۴۰۰ نفر برای ملاقات هفتگی با استاندار یزد

شاه حسینی به ملاقات های مردمی استاندار یزد در روزهای یکشنبه هم اشاره کرد و گفت: بطور میانگین حدود ۴۰۰ نفر برای ملاقات استاندار مراجعه می کنند تا چهره به چهره و شفاف با مسوولان ارشاد استان گفت و گو کنند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات