استاندار يزد مطرح كرد:

نقش اثرگذار آگاهي بخشي اجتماعي در تقويت سلامت

استاندار يزد پیش از ظهر پنج‌شنبه 15 مهرماه در شوراي سلامت استان گفت: آگاهي بخشي اجتماعي و اطلاع رساني در تقويت سلامت و مشارکت مردم براي كنترل بيماري ها نقش بسيار مؤثري دارد.

به گزارش اداره‌كل حوزۀ استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، جلسه شوراي سلامت استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، رئيس دانشگاه علوم پزشكي يزد و اعضاي شوراي سلامت استان در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه بيان كرد: تقويت ابعاد فرهنگي براي تمام موضوعات اجتماعي ضروري است و در موضوع درمان نيز بايد سرمايه گذاري فرهنگي انجام شود.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: در حوزۀ بهداشت و درمان استان خدمات و برنامه هاي خوبي بر مبناي نوآوري و نتايج مؤثر انجام شده است و تبديل يزد به قطب درمان جنوب و مركز كشور نشان از شايستگي پزشکان و اجراي خوب برنامه ها دارد.
ميرمحمدي گفت: در حوزه بهداشت شغلي با تشكيل كميته هاي تخصصي وضعيت تمام گروه هاي صنعتي با مشاغل ريسك درجه يك و دو  مورد بررسي قرار گيرد تا بتوان با تفكيك شرايط موجود در استان اقدامات خوبي را در زمنيه ارتقاي بهداشت شغلي برنامه ريزي كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره بر اهميت پيشگيري در حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان كرد: براي جلوگيري از گسترش بيماري سالك و كاهش آن در سطح جامعه به خصوص در مناطق مستعد رشد بيماري، بايد اصول علمي و آگاه سازي مردم مورد توجه باشد.
استاندار يزد بيان كرد: دستورالعملي براي كنترل بيماري سالك تدوين و به دستگاه ها ابلاغ شود تا بتوان در اجراي برنامه ها به نتايج خوبي در كاهش اين بيماري رسید.
عالي ترين مقام اجرايي استان گفت: همكاري هاي عمومي و جلب مشاركت مردم در ارتقاي سطح بهداشت اثرات خوبي را به همراه دارد كه مي توان برنامه ها را بر همين مبنا و با دقت نظر در حفظ تعادل چرخۀ طبيعت دنبال كرد.
ميرمحمدي افزود: با اجراي برنامه هاي كارشناسي شده و با توجه به نياز مردم زمينۀ رفع مشكلات فراهم و رسيدن به نتيجه بهتر نسبت به قبل دنبال شود.
وي در پايان سخنان خود بيان كرد: با روحيۀ كار و تلاشي كه در استان يزد وجود دارد بايد براي جذب مردم به فعاليت هاي ورزشي آمار و برنامه ها را با نگاه دقيق و علمي استخراج  و سپس براي پيوند حوزۀ ورزش و سلامت براي تمام مقاطع سني برنامه های مناسب ارائه كرد.


تمام پرونده هاي بهداشتي در استان يزد الكترونيكي است


رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني شهيد آیت الله صدوقي(ره) يزد نيز در اين جلسه با اشاره به ابعاد مختلف اجراي طرح تحول سلامت در استان گفت: براي اجرايي شدن برنامه هاي طرح تحول سلامت 171 خانه بهداشت، 87 پايگاه سلامت و 89 مركز جامع سلامت در استان فعاليت دارند.
«محمدرضا ميرجليلي» افزود: پس از آغاز فعاليت « سامانه سيب» ثبت پرونده هاي بهداشتي به صورت الكترونيك در استان آغاز شد و تا به امروز اطلاعات 980 هزار نفر از مردم در اين سامانه به ثبت رسيده است.
وي ادامه داد: چهار ميليون خدمت به مراجعان ارائه و در سامانه سيبُ ثبت شده است و از ابتداي امسال تاكنون 30 درصد مردم استان به مراكز خدمات درماني و بهداشتي استان مراجعه و خدمت مورد نظر خود را دريافت كرده اند.
گفتني است در اين جلسه گزارشي از سيماي سلامت، وضعيت بيماري سالك و بهداشت شغلي در استان ارائه شد، اجراي برنامه هاي اين حوزه ها با تأكيد بر تقويت هماهنگي هر چه بيشتر بين بخشي در دستور كار قرار گرفت و سند تحرك بدني استان مورد تبادل نظر قرار گرفت و با نگاه ويژه به نظرات تخصصي تصويب شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات