استاندار يزد در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان مطرح کرد:

نقش مهم رسانه‌ها در حضور حداكثري مردم در انتخابات / بااطلاع رسانی صادقانه حمایت مردم را جلب کنیم

استاندار يزد اظهار داشت: رسانه‌های مكتوب و مجازي می‌توانند با اطلاع‌رسانی شفاف و آگاهي بخشي مناسب به جامعه نقش مهم و تأثيرگذاري در تشويق مردم براي حضور در انتخابات و مشاركت بالاي آن‌ها در اين عرصه سياسي داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، روز پنجشنبه 24 دی‌ماه نشست هم‌اندیشی با اهالي رسانه‌های مكتوب و مجازي استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل حوزه استاندار، مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومي و مشاور ارتباطات مردمی استاندار با موضوع «انتخابات سالم و مشاركت حداكثري مردم» در سالن زنده‌یاد حميديا برگزار شد.


مردم سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند


استاندار يزد در اين نشست مشترك كه بيش از دو ساعت ادامه داشت ضمن گراميداشت ياد و خاطره مرحوم «محمد فاضلي» پيشكسوت فرهنگی و رسانه‌ای استان اظهار داشت: در نظام جمهوري اسلامي مردم سرمايه بزرگي براي بسياري از امور هستند و مشاركت آن‌ها در عرصه‌های مختلف سياسي، فرهنگي، اجتماعي، هنري و ورزشي می‌تواند اقتدار نظام، اتحاد ملي و انسجام عمومي درصحنه‌ها را به نمايش گذارد.
«سید محمد ميرمحمدي» با اشاره به اهميت دو انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: برگزاري جلسات هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف و نمايندگان مردم در حوزه‌های گوناگون می‌تواند بسيار مهم و تأثيرگذار باشد و ما از نظرات شما در راستاي بالا بردن مشاركت مردم بهره‌مند‌ می‌شویم.


استقبال گسترده افراد برای کاندیداتوری اتفاق مبارکی است


عالی‌ترین مقام اجرايي استان تصريح كرد: در ارتباط با ثبت‌نام داوطلبان دو مجلس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي نيز در سطح كشور و استان با استقبال بالاي نامزدهاي انتخاباتي روبرو بوديم كه اين نيز اتفاق مباركي است و نشان می‌دهد شایستگی‌ها و توانمندی‌های زيادي در بين ملت ايران وجود دارد.
استاندار يزد اظهار داشت: هرچه بتوانيم اين نقاط قوت و اعتمادبه‌نفس را تقويت كنيم زمينه براي حضور نخبگان در تمام عرصه‌های جامعه فراهم می‌شود و درمجموع نظام جمهوري اسلامي ايران در حوزه‌های مختلف بسيار غنی‌تر خواهد شد.


تشکیل هیئت‌های اجرایی با حضور همه سلایق


ميرمحمدي ادامه داد: خوشبختانه هیئت‌های اجرايي در استان از بين معتمدين محل و با تركيبي مناسب از همه رويكردها و سلیقه‌ها و حضور افرادي متدين، متعهد و امانت‌دار شكل گرفت كه اين نقطه قوتي براي دست‌اندرکاران انتخابات در استان است.
ميرمحمدي بابیان اينكه هیئت‌های اجرايي استان با بی‌طرفی كامل، بدون جانب‌داری از فرد يا گروه خاصي و با رعايت اصول و قوانين مربوط به تأييد صلاحيت ثبت‌نام كنندگان پرداختند گفت: تا اين زمان كليه مراحل انتخابات با رعايت سعه‌صدر و كرامت انسان‌ها و آرامش كامل انجام‌شده است و اميدواريم با تعامل خوبي كه بين هیئت نظارت و هیئت‌های اجرايي وجود دارد و رعايت در چارچوب قانون و مقررات شایسته‌ترین افراد براي نمايندگي مجلس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي توسط مردم انتخاب شوند.
وي ادامه داد: آنچه مهم است بايد اعتماد عمومي مردم را افزايش و تقويت كنيم، زيرا اين اعتماد عمومي مبتني بر اعتقادات پشتوانه اصلي نظام جمهوري اسلامي ايران است.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان افزود: در مراحل باقيمانده تا روز برگزاري انتخابات بايد به كمك صداوسيما، رسانه‌های مكتوب و مجازي استان، مردم را براي حضور پاي صندوق‌های رأي ترغيب نماييم و اجازه ندهیم كه دشمن با زورگويي به ملت ايران نگاه کند.


برای رأی اولی‌ها جشن تکلیف سیاسی برگزار می‌شود


استاندار يزد همچنين به رأي اولی‌ها در استان اشاره كرد و گفت: براي تشويق و ترغيب جوانان به حضور در انتخابات نيز برنامه‌های ویژه‌ای داريم و قرار است در يك فضاي سياسي شاداب براي آن‌ها جشن تكليف سياسي برگزار كنيم.
ميرمحمدي تصريح كرد: آگاهي بخشي و اطلاع‌رسانی در اين زمان‌حساس از طرف رسانه‌ها بسيار مهم است و ما از شما خبرنگاران می‌خواهیم كه بابیان واقعیت‌ها در قلم خود براي گسترش فرهنگ ديني و اسلامي و معرفي جامعه ايراني به‌عنوان يك جامعه فرهنگي و شايسته تلاش كنيد.


نقش مهم رسانه‌ها در شکل‌گیری حماسه 7 اسفند


وي افزود: نقش رسانه‌ها و مطبوعات در آگاهي بخشي و اطلاع‌رسانی به مردم براي حضور حداكثري آن‌ها در عرصه انتخابات بسيار مهم و تأثيرگذار است و شایسته است اصحاب رسانه بايد براي تحقق اين مهم تلاش و همت كنند.

استاندار يزد اظهار داشت: در زمان تبليغات داوطلبان مجلس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي نيز نقش رسانه‌ها در معرفي نقاط قوت، برنامه‌ها و اهداف كانديداها بسيار مهم است و اطلاع‌رسانی دقيق رسانه‌ها می‌تواند به مردم براي انتخاب فرد اصلح و شايسته براي حضور در مجلس كمك كند.


برگزاری انتخابات بر اساس اصل بی‌طرفی


وي ادامه داد: در رابطه با رعايت اصل بی‌طرفی نيز به تمام مجريان انتخابات تأكيد کرده‌ایم كه هیچ‌گونه جانب‌داری نسبت به داوطلب يا گروه و حزب خاصي نداشته باشند، آخرت خود را به منافع افراد و گروه‌ها نفروشند و رعايت امانت‌داری رأي مردم را به‌عنوان حق‌الناس داشته باشند.
ميرمحمدي افزود: نه‌تنها بايد در مورد رأي مردم حق‌الناس را رعايت كنيم بلكه در همه موارد بايد امانت‌دار حقوق مردم باشيم زيرا ناظر اصلي ما خداوند است و بايد در محضر پروردگار متعال در قبال وظايف و مسئولیت‌هایمان پاسخگو باشيم.


بااطلاع رسانی صادقانه حمایت مردم را جلب کنیم


عالی‌ترین مقام اجرايي استان در بخش ديگري از سخنان خود با توجه طرح موضوعات ديگر از طرف اصحاب رسانه استان توضيحاتي درباره موارد مطرح‌شده ارائه داد.
ميرمحمدي ركود حاكم بر اقتصاد جامعه را واقعيت و روندي دانست كه با تغيير دولت بار سنگين معوقت بالاي بانكي و بدهی‌های دولتی به دوش دولت تدبير و اميد گذاشته‌شده است.
استاندار يزد بابیان اينكه در دو سال گذشته قيمت نفت به یک، سوم قيمت کاهش‌یافته و با كاهش قیمت‌های مواد معدني و سنگ‌آهن نيز، درآمدهاي مالياتي كشور افت پیداکرده و اين موارد در كنار تحریم‌های ظالمانه عوامل مهم ركود اقتصادي است.
وي افزود: اگر اين موارد به‌صورت صادقانه به اطلاع مردم رسانده شود مشاهده کرده‌ایم كه آن‌ها هيچ موقع دست از حمايت نظام، انقلاب و دولت برنداشته‌اند. به‌عنوان‌مثال در شرايط دفاع مقدس و درحالی‌که كشور با بحران‌ها و توطئه‌های مختلف روبرو بود، مردم با سرمایه‌های خود جبهه‌های نبرد حق عليه باطل را پشتيباني نمودند كه اين نشان از آگاهي، بلوغ و هوشياري بالاي آن‌ها است.
ميرمحمدي ادامه داد: رضايت مردم در اين است كه با آن‌ها صادق باشيم و نقاط قوت و ضعف كشور را صادقانه به اطلاع آن‌ها برسانيم.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان تصريح كرد: عليرغم تمام اين تنگناهاي مالي دولت توانسته است در عرصه خدمت به مردم موفق باشد و به‌عنوان‌مثال در پروژه گازرساني به استان نسبت به دو سال گذشته كه 37 ميليارد تومان اعتبار جذب‌شده بود در امسال اين اعتبار به 80 ميليارد تومان رسيده است.


هرگز براي انجام امور شخصي به تهران و جاي ديگري سفر نکرده‌ام


وي در پاسخ به طرح اين موضوع كه برخي سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعي عنوان می‌کنند كه استاندار يزد كمتر در استان حضور دارد؛ گفت: لحظه‌به‌لحظه فعاليت خدمت من در استانداري یزد ثبت‌شده است و هیچ‌گاه بدون دعوت به تهران يا جاي ديگري نرفته و سعي کرده‌ام زماني هم كه از استان خارج می‌شوم از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌ها براي انجام امور استان ازجمله پيگيري بحث آب استان كه از مسائل اصلي يزد است استفاده كنم.
 ميرمحمدي ادامه داد: طبق قانون كار همه كارمندان دولت سالي یک ماه مرخصي استحقاقي دارند و من در مدت بيش از دو سال كه از خدمتم به مردم شريف يزد گذشته است حتي نيمي از مرخصي استحقاقی‌ام را استفاده نکرده‌ام و به لطف خدا يك روز هم به مرخصي استعلاجي نرفته‌ام.
استاندار يزد افزود: خداوند را شاكرم كه به من نيرويي داده است كه شبانه‌روز به مردم خدمت كنم و هرگز كار مربوط به امروز را به فردا موكول نکرده‌ام و در اين رابطه لازم است از همكاري برادرانه، صميمانه و دوستانه تمام معاونان و همكارانم در مجموعه استانداري قدرداني كنم.
وي تصريح كرد: جلسات گوناگوني هم كه در استانداري و استان برگزار کرده‌ایم، سعي شده است در اين نشست‌ها دستاوردها و مصوبات خوبي براي مردم رقم بخورد.


به بداخلاقی‌ها توجه ای نخواهیم داشت


عالی‌ترین مقام اجرايي استان گفت: بداخلاقي و بدگويي دور از شخصيت انسان و شأن و كرامت انساني است و اگر بخواهيم به اين حرف‌ها و بداخلاقی‌ها توجه كنيم از وظيفه و رسالت اصلي خود كه خدمت شايسته به مردم است بازمی‌مانیم و كرامت انساني تحت تأثير قرار می‌گیرد، اما ما بدون توجه به اين مسائل باقدرت و شبانه‌روز براي توسعه و پيشرفت استان، رفاه حال مردم و بهبود وضعيت زندگي آن‌ها تلاش می‌کنیم.
ميرمحمدي اظهار داشت: مطالب به چاپ رسيده در روزنامه‌ها و سایت‌ها و تيترهاي آن‌ها را نيز مطالعه می‌کنم و اگر موردي را در اين رسانه‌ها مشاهده كنم كه نياز به بررسي و پيگيري دارد به اطلاع معاونان و همكارانم در استانداري می‌رسانم.

استاندار يزد در پايان سخنان خود با تأكيد بر اينكه خبرنگاران رابطين امين مردم و مسئولان هستند كه همه مسائل را رصد می‌کنند و مسئولان می‌توانند به‌درستی سيماي خود را در آينه آن‌ها ببينند تصريح كرد: همواره تلاش نموده‌ایم تا خود و همكارانم در مجموعه استانداري از نظرات و مشورت‌های اهالي رسانه استان استفاده كنيم و اميدوارم اين نشست‌های هم‌اندیشی و مشورتي با اصحاب رسانه‌های مكتوب و مجازي استان تداوم داشته باشد.
مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومي نيز در اين نشست هم‌اندیشی خبرنگاران و اهالي رسانه را نمايندگان به‌حق آگاه و بيناي جامعه دانست و بر نقش مؤثر آن‌ها در حضور حداكثري مردم در انتخابات تأكيد كرد.
«عباس ملازينلي» اظهار داشت: خبرنگاران و رسانه‌ها حافظه تاريخي هر اجتماعي هستند زيرا آنچه رخ می‌دهد را می‌نویسند و وقایع‌نگاری آن‌ها در آينده قابل‌استفاده و استناد خواهد بود.
گفتني است حفظ وحدت، تلاش براي حضور حداكثري مردم در انتخابات، بی‌طرفی مجريان انتخابات و هیئت‌های نظارت، نظارت بر تبليغات داوطلبان مجلس و رفتار و گفتار آن‌ها، پرهيز از اختلاف و كاهش تنش‌های سياسي در جامعه و رسانه‌ها، جلوگيري از شکل‌گیری بداخلاقی‌ها بين افراد و جناح‌های سياسي، نقش آموزش‌وپرورش براي تشويق حضور رأي اولی‌ها در انتخابات، ايجاد مکان‌های مناسب براي تبليغ داوطلبان مجلس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي، تلاش براي رضايتمندي مردم و نقش مهم صداوسيما و رسانه‌ها براي مشاركت بالاي مردم در انتخابات ازجمله موارد مطرح‌شده در اين نشست از سوی اصحاب رسانه استان بود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات