استاندار يزد:

نقش پذيري مردم زمينه انتخابات سازنده را فراهم مي كند

استاندار يزد روز چهارشنبه دوازدهم آبان ماه در همايش آموزشي، توجيهي انتخابات كه با حضور، قائم مقام و معاون سياسي وزير كشور كه در سالن زنده ياد حميديا استانداري يزد برگزار شد، گفت: اطلاع رساني، آگاهي بخشي و هم انديشي با مردم و نيز نقش پذيري مردم، زمينه برگزاري انتخابات سازنده و موثر را فراهم مي كند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه دوازدهم آبان ماه همايش آموزشي، توجيهي انتخابات با حضور قائم مقام و معاون سياسي وزير كشور و هيئت همراه، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري، رئيس مركز برنامه ريزي، نوسازي و توسعه فناوري اطلاعات، فرمانداران و بخشداران استان در سالن زنده ياد حميديا استانداري يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين همايش با بيان تجربه هاي ارزشمند برگزاري انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان يزد، گفت: استخراج ضوابط قانوني انتخابات، آموزش و تبيين اين مباحث، آگاهي و اشراف مردم، كانديدها و مجريان انتخابات را افزايش داد و دستاورد كوشش هاي انجام شده، برگزاري انتخابات باشكوه 7 اسفندماه بود.
«سيدمحمد ميرمحمدي» افزود: تجارب و آگاهي  بسيار ارزشمندي از برگزاري انتخابات در استان يزد وجود دارد و بايد بكوشيم در دوره هاي پيش رو نيز با محوريت قانون، همه برنامه ها با دقت و تعامل سازنده دنبال شود.
وي ادامه داد: در انتخابات شوراهاي اسلامي، موضوعات محلي وجود دارد كه بايد نسبت به آن اهتمام ويژه داشت و زمينه انتخاب صحيح و فعاليت افراد توانمند و نيروهاي موثر براي خدمت به جامعه و مردم با تشريح مسائل و ظرفيت ها فراهم شود.
ميرمحمدي همچنين گفت: در مقام مسئوليت، همواره بايد با نگاه بي طرفي و به عنوان مجري سالم، حقوق شهروندي را براي همۀ اقشار جامعه و در همه زمينه ها به ويژه در موضوع انتخابات، رعايت كنيم.
رييس شوراي ادراي استان در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه مشاركت مردم يكي از محورهاي اصلي انتخابات است، يادآور شد: هرچه اعتماد مردم به دست اندركاران برگزاري انتخابات بيشتر باشد مشاركت نيز افزايش پيدا خواهد كرد بنابراين مي توان گفت كه در دوره گذشته كوشش هاي انجام شده، جلب اعتماد مردم را به همراه داشته است.
استاندار يزد در پايان سخنان خود گفت: برگزاري نشست هاي توجيهي با همه گروه ها از جمله  هيئت هاي اجرايي و نظارت، اقشار گوناگون مردم، ورزشكاران، صنوف و فرهنگيان هم انديشي با ارزشي را به همراه داشت و هنگامي كه مردم احساس نقش كردند، ميزان مشاركت استان يزد به هفتاد و چهار و دو دهم درصد در انتخابات رسيد.
گفتني است در اين همايش برنامه هاي آموزشي و توجيهي انتخابات مطرح و با حضور فرمانداران و بخشداران مورد بررسي قرار گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات