مديركل دفتر امور شهري، روستايي و شوراهاي استانداري یزد:

نمايشگاه توانمندي روستاييان استان كارگاه مردم‌شناسي و جامعه‌شناسي بود

مديركل دفتر امورشهري، روستايي و شوراهاي استانداري در مراسم تجليل از برگزيدگان نخستين نمايشگاه توانمنديهاي روستاييان استان گفت: اين نمايشگاه كارگاه كم نظير مردم‌شناسي و جامعه‌شناسي بود.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، پيش از ظهر دوشنبه پنجم مهر ماه مراسم اختتاميه و تجليل از برگزيدگان نخستين نمايشگاه توانمنديهاي روستاييان استان با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مديركل حوزه استاندار، مديركل دفتر امورشهري، روستايي و شوراهاي استانداري، فرمانداران، مشاور اطلاع رساني استاندار و مدير روابط عمومي استانداري، مشاور استاندار در امور ايثارگران، جمعی از مسئولان و مدیران استان، بخشداران، دهياران، اعضاي شوراهاي اسلامي روستا و شركت تعاوني دهياريهاي استان در سالن شهيد منتظرقائم استانداري برگزار شد.
مديركل دفتر امورشهري، روستايي و شوراهاي استانداري در اين مراسم ضمن گرامي‌داشت هفتۀ دفاع مقدس بيان كرد: خوشبختانه نخستين نمايشگاه توانمندي روستاييان استان با كمترين وقت و امكانات و بهترين بازدهي برگزار شد و به 90 درصد از اهداف تعيين شده براي برگزاري اين نمايشگاه دست يافتيم.
«محمود شاكري شمسي» به تشريح اهداف برگزاري اين نمايشگاه پرداخت و ادامه داد: آشنائي با سرمايه گذاران، مردم و مسئولان با ظرفيتها و پتانسيلهاي مناطق روستايي استان، توانمندسازي روستائيان به عنوان عناصر مؤثر در تحقق سياستهاي اقتصاد مقاومتي، تقويت حس اعتماد به نفس و خودباوري در روستائيان از جمله اهداف مشخص شده براي برگزاري نخستين نمايشگاه توانمنديهاي روستائيان استان بود.
وي افزود: خوشبختانه مردم استقبال بسيارخوب و كم‌نظيري از اين نمايشگاه داشتند و در كنار مردم و مسئولان، دانشگاهيان و پژوهشگران نيز از غرفه‌هاي مختلف نمايشگاه بازديد كردند.
شاكري شمسي رضايتمندي و حضور مردم را بزرگترين دستاورد اين نمايشگاه دانست و اظهار اميدواري كرد: با تشكيل دبيرخانه و سايت استاني معرفي ظرفيتهاي مناطق روستايي به ويژه پتانسيل گردشگري شاهد آشنايي و استقبال بيشتر مردم از روستاها و توليدات روستايي استان باشيم.
 در پايان اين مراسم از برگزيدگان نخستين نمايشگاه توانمندي‌هاي روستاييان استان كه با هفت شاخص اصلي مورد ارزيابي قرار گرفته بودند با اهداي تنديس نمايشگاه و لوح تقدير تجليل شد.
گفتني است نخستين نمايشگاه توانمندي روستاييان استان با شعار«روستاي نمونه، اقتصاد مقاومتي و توسعۀ پايدار» از تاريخ 24 تا 28 شهريور ماه سالجاری در محل نمايشگاه دائمي و بين المللي يزد برگزار شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات