استاندار یزد تأكيد كرد:

نيروي انتظامي نگهبان و پشتيبان حقوق شهروندي است

استاندار يزد صبح شنبه دهم مهر ماه در صبحگاه مشترك نيروهاي نظامي و انتظامي استان با تأكيد بر اينكه نيروي انتظامي دژ نگهدارنده و نگهبان و پشتيبان حقوق شهروندي است، گفت: نيروهاي انتظامي عامل امنيت، آرامش و آسايش مردم هستند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، صبحگاه  مشترك نيروهاي نظامي و انتظامي استان  با حضور   نمايندۀ ولي فقيه در استان و امام جمعۀ يزد، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل  دفتر امنيتي و انتظامي استانداري، فرماندار یزد، اعضاي شوراي تأمين استان، فرماندۀ نيروي انتظامي و فرماندۀ سپاه الغدير استان در فرماندهي نيروي انتظامي استان برگزار شد.
استاندار يزد در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطرۀ شهداي انقلاب اسلامي و  شهداي نيروي انتظامي بيان كرد: برقراري نظم و امنيت دائمي است و اهميت انضباط اجتماعي و مسئوليتي كه در اين زمينه بر عهدة نيروهاي انتظامي است نشان مي دهد امنيت، آرامش و آسايش مردم در تمام لحظه ها مرهون چشمان تيزبين پرسنل نيروي انتظامي است.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: نيروي انتظامي استان از اعتقادي بالا و آمادگي لازم در برقراري نظم و امنيت در جامعه برخوردار است و طبق فرمايش حضرت علي (ع) داراي جايگاه رفيعي هستند و تنها به اذن الهي و فرمان خداوند عمل مي كنند.
وي افزود: نيروي انتظامي به عنوان مرجع تأمين امنيت و آسايش و دژ و نگهبان حقوق شهروندي است و بنا به فرمودة حضرت امام علي(ع) بايد داراي چهار شاخصه باشد.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي طبق اين چهار شاخص نگهدارنده و پشتيبان شهروندان و حقوق شهروندي، موجب زينت دين، ماية عزت و سربلندي مديران و واليان كشور و از عوامل اصلي تأمين امنيت است كه بايد از حمايت و پشتيباني مردم نيز برخوردار باشد.
رئيس شوراي تأمين استان گفت: اگر مردم از نيروي انتظامي حمايت و پشتيباني نكنند در برقراري امنيت پايدار دچار مشكل خواهيم شد كه خوشبختانه در نظام جمهوري اسلامي ايران شاهد حمايتهاي مردمي از نيروهاي نظامي و انتظامي هستيم.
وي افزود: تشكيل نيروهاي انقلابي سپاه پاسداران، ارتش جمهوري اسلامي ايران و نيروهاي بسيج از جمله حمايتهاي مردمي از نيروهاي مسلح كشور است.


وضعيت مناسب شاخصهاي امنيت در استان


استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه شاخصهاي امنيت در استان وضعيت مناسبي دارد بيان كرد: شاهد بوديم در رويداد اخيري كه در استان اتفاق افتاد با همت و تلاش شبانه روزي و تيزبيني نيروي انتظامي و دستگاه قضائي استان در مدت يك هفته عوامل آن حادثه در خارج از استان شناسايي و دستگير شدند و اميدواريم در محكمة عدل الهي به سزاي كار خودشان برسند.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود تصريح كرد: لازم است هميشه حمايت و پشتيباني مردم را در زمينۀ تأمين امنيت داشته باشيم و علاوه بر اينكه مردم بايد از پرسنل نيروي انتظامي حمايت لازم را داشته باشند، بايد خودشان هم نسبت به جان و اموال و ناموس خود مراقبت كافي را انجام دهند.


كاهش محسوس جرايم و افزايش كشفيات موادمخدر


فرماندۀ نيروي انتظامي استان نيز در اين مراسم به توفيقات نيروي انتظامي استان در سالجاري اشاره كرد و گفت: امسال در استان شاهد كاهش محسوس جرايم، تصادفات، سرقت، افزايش كشفيات موادمخدر و كالاي قاچاق بوديم.
«سردار ايرج كاكاوند» ادامه داد: در مهر ماه امسال بالغ بر سه هزار و 500 كيلوگرم موادمخدر كشف شده است كه اين موضوع نشان از تلاش و زحمات شبانه روزي همكاران ما در نيروي انتظامي و ديگر دستگاههاي مرتبط با تأمين امنيت استان دارد.
گفتني است در ادامة اين مراسم چند گروهان نظامي و انتظامي استان از روبروي جايگاه رژه رفتند و آمادگي خود را در برقراري امنيت و آرامش مردم به نمايش گذاشتند و در پايان مراسم صبحگاه مشترک با اهداي لوح تقدير از تعدادي از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، خانوادۀ شهدا و تعدادی از بازنشستگان نیروی انتظامی استان تجليل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات