استاندار يزد:

نگاه‌ها به جذابیت‌های اخلاقي و معنوي پياده‌روي اربعين معطوف شود

استاندار يزد پيش از ظهر شنبه دهم مهرماه در جلسۀ ستاد ساماندهي اربعين استان با اشاره به ارزش ها و باورهاي غني زائران در پياده روي اربعين گفت: حرکت مردمی اربعین، نمایانگر جنبه‌های صلح دوستی است و زائران حضرت امام حسین (ع) با رفتار و اخلاق شایستۀ خود این پیام صلح را به گوش مردم دنیا می رسانند.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، جلسۀ ستاد ساماندهي اربعين استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مديركل دفتر امنيتي و انتظامي استانداري و مسئولان كميته هاي ستاد ساماندهي اربعين استان در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه با اشاره به لزوم بهره مندي از آموزه هاي اخلاقي واقعۀ كربلا بيان كرد: از خداوند متعال مي خواهيم در عزاداري ماه محرم و صفر توفيق و توان بهره مندي مناسب از آموزه هاي حسيني در پيروي و الگو گرفتن از ائمه اطهار(ع) را عنايت فرمايد و در اين مسير بتوانيم به بهترين شكل عمل كنيم.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: ماه محرم فرصت بزرگي است تا ارزش هايي چون ايثار، صداقت، حق طلبي، عشق و پايبندي به دين و مكتب اسلام را از حضرت سيدالشهدا (ع) و ايثارگران كربلا بياموزيم و سرلوحۀ امور قرار دهيم.
ميرمحمدي با بيان اينكه پياده روي و همايش بزرگ اربعين حركتي خودجوش، مردمي و عاشقانه است خاطرنشان كرد: مردم براي ابراز ارادت خود به اهل بيت (ع) و شور حسيني در پياده روي اربعين حضور مي‌يابند و با بازنمايي و نگاه به جاذبه هاي اخلاقي و معنوي پياده روي اربعين در ذهن افراد جستجو براي شناخت ارزشهاي مهم اين اتفاق بزرگ به وجود مي آيد.
وي افزود: صدور ويزا، حمل و نقل، اسكان، تغذيه، بهداشت و امنيت در سفر از موضوعاتي است كه براي مراسم پياده روي اربعين به صورت ويژه توسط كميته هاي مربوطه در سطح استان و كشور دنبال مي شود و بايد تمام هماهنگي و توان براي خدمت به زائران كربلاي معلي به كار گرفته شود.
استاندار يزد گفت: بازتاب جهاني پياده روي اربعين مي تواند نشانگر گستردگي حضور مردم با عشق، علاقه و پایبندي به دين باشد و نشان دهد ملت ايران با روحيۀ صلح دوستي و عشق به حضرت امام حسين (ع) در اين مراسم حضور دارند.
ميرمحمدي ادامه داد: تغيير ايده موضوع ساده اي نيست و در اصول و ارزش هاي اسلامي مواردي حاكم است كه مي تواند همگان را تحت تاثير مثبت قرار داده و به اخلاق مداري و انسان دوستي تشويق كند و بهره مندي از اين ظرفيت بايد مورد توجه قرار گيرد.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان بيان كرد: نقش دولت در پياده روي اربعين فراهم آوردن آسايس بيشتر و ساماندهي خدمات سفر براي تسهيل حضور علاقه مندان به دين اسلام و واقعۀ كربلا در يك عزم و همدلي  بزرگ است و اين برنامه تنها با شور، همكاري و علاقۀ مردمي جريان مي يابد.
استاندار يزد در پایان سخنان خود توجه و دقت نظر مردم در گرفتن رواديد و سفر با وسايل نقليۀ داراي مجوز را ضروري دانست و گفت: هر كدام از كميته هاي فعال در ستاد هماهنگي اربعين استان با اطلاع رساني و ارائه خدمات شايسته به مردم براي برگزاري مناسب پياده روي اربعين تلاش كنند.


تحقق مسئوليت استان در پياده روي اربعين با همدلي و هماهنگي


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين جلسه با بيان اينكه درخواست استان براي ارائۀ خدمات به زائران در كربلا بود، بیان كرد: سال گذشته خدمات بسيار زيادي در كربلا متمركز شده بود و امسال تمركز فعاليت استان از سوي وزارت كشور برای شهر كاظمين در نظر گرفته شده است.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: در همايش پياده روي اربعين امسال براي استان در محدودۀ مرز و داخل مناطق
مرزي مسئوليتي برنامه‌ريزي نشده است و اميدواريم با همدلي و هماهنگي مردم و كميته هاي فعال در ستاد ساماندهي اربعين استان ساير مسئوليت هاي محول شده به نحو شايسته انجام شود.
وي افزود: با توجه به تراكم سال گذشته در مرز مهران، منطقۀ مرزي چذابه براي ورود و خروج زائران استان يزد برنامه‌ريزي شده و اميدواريم با توجه به هماهنگي هاي انجام شده ورود و خروج زائران نيز با سهولت بهتری انجام شود.
طالبي اظهار اميدواري كرد: بتوانيم مركز موقت صدور ويزا برای زائران را در يزد ایجاد كنيم که براي ايجاد این مرکز پيگيري و هماهنگي ها ي لازم ادامه دارد.
مديركل دفتر امنيتي و انتطامي استانداري نيز در این جلسه با ارائۀ گزارشي از فعاليت كميته هاي استاني ستاد هماهنگي اربعين گفت: جلسات متعددي براي هماهنگي بيشتر برنامه هاي ستاد اربعين با فرمانداران برگزار شده است و اين موضوعات در سطح شهرستانها نيز در حال پيگيري مي باشد.
«محمدحسین امامي» افزود: صدور ويزا، تعيين نرخ كرايه، امنيت سفر، محل هاي استقرار كميته هاي مختلف استاني در كشور عراق و ساير مباحثي كه براي ارائۀ خدمات بهتر به زائران لازم است برنامه ريزي شده و هماهنگي هاي لازم در اين زمينه در دست اقدام است.
گفتني است در اين جلسه كميته هاي مختلف ستاد استانی هماهنگي و ساماندهي مراسم پياده روي اربعين حسيني به ارائۀ گزارش و بيان مواردي كه نياز به هماهنگي و بررسي بيشتر دارد پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات