استاندار يزد:

نگاه مسئولان استان به سرمایه‌گذاری خارجي فرآيندي و پژوهش محور باشد

استاندار يزد گفت: ضروري است نگاه مسئولان استان به سرمایه‌گذاری خارجي فرآيندي و پژوهش محور باشد تا مشكلات مختلف مردم به‌خوبی حل شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز سه‌شنبه 22 دی‌ماه هفتمين نشست سرمایه‌گذاری استان با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای و مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بین‌الملل استانداري و اعضاي مركز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست ضمن گراميداشت سالروز تشكيل شوراي انقلاب به‌فرمان حضرت امام خميني (ره) اظهار داشت: خوشبختانه نشست‌های سرمایه‌گذاری در مديران حساسيت ايجاد كرده تا با دقت و شجاعت بيشتري وارد اين حوزه شوند.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: هدف ما از تشكيل اين جلسات در مرحله اول اين بوده است كه توجه ويژه مديران به بحث سرمایه‌گذاری در استان و اولويت اين موضوع در برنامه‌ریزی‌ها را جلب كنيم.
ميرمحمدي تصريح كرد: متأسفانه مشاهده می‌شود كه برخي از مديران دستگاه‌ها در جلسات حاضر نمی‌شوند و چنين جلساتي را بی‌نتیجه می‌دانند درحالی‌که ضعف در خود آن‌هاست و اگر مشاهده شود كه مديري آن حساسيت لازم را نسبت به حضور در جلسات مهم استان ندارد نبايد در جايگاه مدیریتی‌اش باقي بماند.
استاندار يزد با اشاره به اينكه در بعضي از شهرستان‌ها كلنگ برخي از طرح‌ها براي افتتاح زده‌شده است اما پس از 17 سال همچنان پروژه بی‌ثمر مانده است؛ گفت: اين موضوع نشان می‌دهد كه بايد به‌جای لذت اوليه كلنگ زدن و افتتاح طرح‌های بدون توجيه اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي براي مردم به فكر نتيجه آن براي آيندگان باشد و اگر اين حساسيت لازم را نداشته باشيم اين كار در آينده نه‌تنها لذتي ندارد بلكه با خود خفت را به همراه خواهد داشت.
وي اظهار داشت: لازم است تجزیه‌وتحلیل جامعي درباره موانع سرمایه‌گذاری خارجي و دلايل پائين بودن آن در استان تهيه شود تا بتوانيم در دوران پساتحريم از اين اطلاعات استفاده كنيم.
رئيس مركز خدمات سرمایه‌گذاری در استان ادامه داد: محدودیت‌ها در سرمایه‌گذاری خارجي و تحریم‌های ظالمانه به‌عنوان اصلی‌ترین دلايل اين کاهش‌ها بوده است و بايد در اين رابطه چاره‌ای انديشيد زيرا سرمایه‌گذاری‌های اندك به معناي از دست رفتن فرصت‌های توسعه و پيشرفت كشور است.
ميرمحمدي تصريح كرد: اگر سرمایه‌گذاری‌های داخلي و خارجي برابر آنچه پیش‌بینی و مصوب شده يا بيشتر از آن تحقق يابد بسياري از مشكلات جوانان ما ازجمله اشتغال و ازدواج آن‌ها قابل‌حل خواهد بود.
استاندار يزد درباره حضور دستگاه‌ها در نمایشگاه‌ها و همایش‌های تخصصي ملي و بین‌المللی نيز اظهار داشت: اين حضور بايد همراه با پويايي، تحرك و نشاط باشد و بعدازاین حضور بايد دستاوردهاي آن مشخص و عملياتي شود.
وي در پايان سخنان خود درباره استفاده از ظرفيت سرمایه‌گذاری در كره جنوبي خواستار فاينانس اين كشور و سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان استان به‌عنوان قطب پزشكي كشور شد.
گفتني است در اين نشست دو موضوع امور اجرايي مركز خدمات سرمایه‌گذاری و وضعيت واحدهاي خود اقتصادي (اصناف) شهر يزد بررسي شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات