استاندار یزد:

نیروی انتظامی باید پناهگاه و ملجاء مردم باشد

عالی ترین مقام اجرایی استان تاکید کرد: از مجموعه نیروی انتظامی که با طرح پاکسازی منطقه ای قدم بسیار موثری را در بهبود شرایط جامعه و استان برداشتند تشکر می کنم چرا که مردم نیز از این اقدام اظهار رضایت بیشتری کرده اند و طبیعی است که وقتی منطقه ای از نظر شرارت، سرقت، مصرف مواد مخدر و دیگر آثار نامطلوب اجتماعی و ناهنجاری ها پاک سازی می شودو مردم آرامش و امنیت را لمس می کنند، امیدوارتر شده و قدردان خواهند بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "سید محمد میرمحمدی" در مراسم افتتاح کلانتری 14 ابوذر شهر یزد و آغاز به کار طرح " مکنا" ( مدیریت کیفیت نیروی انتظامی) که پیش از ظهر چهارشنبه 17 دیماه در این کلانتری برگزار شد، از زحمات نیروی انتظامی استان در اجرای این طرح تشکر کردو نقش محیط کار در ترویج روحیه نشاط و شادابی در پرسنل را بسیار مهم ارزیابی نمود و افزود: اجرای این طرح میتواند محیطی شاداب، منظم و با طراوت را برای پرسنل و مراجعین به کلانتری ها ایجاد نماید.
استاندار یزد آنگاه به جنبه ارتقاءالگوی رفتاری در فرایند کار در پی اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: امروز شاهد آن بودیم که در فرایند اجرای این طرح، به گونه ای برنامه ریزی شده که هر گاه یک مراجعه کننده وارد این کلانتری می شود، از ابتدا تا انتهای مسیر مورد نظر برای انجام کار وی مشخص شده و سریعتر و بدون فوت وقت به کار خود می رسد و این امر سبب رضایتمندی بیش از پیش مردم است چرا که هر چه مهربان تر و صمیمانه تر با مردم برخورد کنیم، اسباب رضایت ارباب رجوع فراهم می شود و با این کار هر تصمیمی هم که در خصوص وی گرفته شود- حتی اگر به ضررش باشد نیز- خواهد پذیرفت و احساس اجحاف و نگاه تبعیض آمیز علیه خود را ندارد.
وی دیگر مزیت اجرای این طرح را، اصلاح مسیر رسیدگی به مشکلات ارباب رجوع در کلانتری دانست و خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح، مسیر حل و فصل مشکلات مراجعین سریعتر و با تنش کمتر طی می شود و بسیاری از موارد غیر ضروری به دادگاه و دستگاه قضایی ارجاع داده نمی شود و در خود کلانتری رفع و رجوع می گردد.
رییس شورای تامین استان یزد آنگاه در همین راستا به تشکیل واحد مشاوره در کلانتری در پی اجرای طرح مکنا اشاره نمود و سپس به دیگر ویژگی اجرای این طرح، یعنی خلاقیت و نوآوری پرداخت و خاطر نشان ساخت: خلاقیت و نوآوری باعث شکل گیری فرایندهای جدید و مثبت در کار می شود.
استاندار یزد تصریح کرد: مردم باید به پلیس، به منزله ملجاء و پناهگاه نگاه کنند و پلیس را حافظ امنیت ، آرامش و نظم عمومی ببینند که این امر سبب خواهد شد که مردم با آرامش خاطر زندگی کنند که اگر اینچنین نباشد، اضطراب و ناامنی جایگزین آرامش و امنیت می شود ، بنابراین ویژگی های نیروی انتظامی در تامین امنیت و آرامش مردم و نظم عمومی بسیار ارزشمند است و مردم نیز باید به این ویژگی و ارزش بیش از پیش پی ببرند.
 وی برقراری امنیت جامعه را از ممتازترین وظایف و خصوصیات نیروی انتظامی دانست که بایستی به مردم شناسانده شده و تبیین شود و به عنوان یک ارزش خاص نیروی انتظامی در جامعه معرفی گردد و به عنوان خدمات نیروی انتظامی به مردم ارائه شود.

میرمحمدی تاکید نمود: خدا را شاکریم که نیروی انتظامی با عشق و علاقه در این زمینه ها حضور دارد و با مراقبت لازم فعالیت های خوبی را انجام می دهد و امروز شاهدیم که با بهسازی محیط کار،هم فضای مناسبی را ایجاد نموده و هم روش های فرآیندی را در ارتباط با مردم بهبود بخشیده و هم الگوی رفتاری را مد نظر قرار داده و خلاقیت و نوآوری را مطرح ساخته است.
 عالی ترین مقام اجرایی استان تاکید کرد: از مجموعه نیروی انتظامی که با طرح پاکسازی منطقه ای قدم بسیار موثری را در بهبود شرایط جامعه و استان برداشتند تشکر می کنم چرا که مردم نیز از این اقدام اظهار رضایت بیشتری کرده اند و طبیعی است که وقتی منطقه ای از نظر شرارت، سرقت، مصرف مواد مخدر و دیگر آثار نامطلوب اجتماعی و ناهنجاری ها پاک سازی می شودو مردم آرامش و امنیت را لمس می کنند، امیدوارتر شده و قدردان خواهند بود.
استاندار یزد در پایان ابراز امیدواری نمود که این طرح توسعه پیدا کند و کل استان را پوشش دهد وآنگاه خاطر نشان کرد: استانداری نیز در حد مقدورات و در چارچوب قوانین، حمایت و همکاری کامل خود را جهت پیشبرد اهداف نیروی انتظامی معمول خواهد داشت و امدوارم همدلی بین مسئولین استان روز به روز تقویت شود و روزی را به نظاره بنشینیم که اتحاد میان همه مسلمین ایجاد شده و در جهت پیشبرد اهداف اسلام، به کار رود.
در ابتدای این مراسم، سرهنگ کاکاوند، فرماندهانتظامی استان، ضمن خوشامدگویی به استاندار یزد، به تشریح چگونگی اجرای طرح مکنا در استان یزد پرداخت.
گفتنی است استاندار یزد در ابتدای ورود به کلانتری 14 ابوذر ، مورد استقبال رسمی نظامی قرار گرفت و آنگاه با توضیحات فرماندهی انتظامی استان و همراهی معاونین این نیرو و فرماندهی سپاه الغدیر یزد، از قسمتهای مختلف این کلانتری بازدید کرد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات