رئيس ستاد انتخابات استان يزد:

هر ایرانی فارغ از تفکرات و سلایق سیاسی، مشارکت حداکثری را محقق کند

رئيس ستاد انتخابات استان يزد اظهار داشت: مشاركت گسترده مردم در انتخابات، در مناسبات بین‌المللی مهم است و اين مسئوليت بر عهده هر ايراني است كه فارغ از تفكرات و سلايق سياسي با تحقق مشاركت حداكثري اعتبار و عزت بیش‌ازپیش را براي اين كشور به وجود آورد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری به نقل از روابط عمومي فرمانداري يزد، «محمدعلی طالبي» در نشست مشترک با اعضاي هیئت اجرايي حوزه انتخابيه يزد و اشكذر با تقدير از زحمات و تلاش‌های اعضاي هیئت اجرايي به‌ویژه اعضاي هیئت اجرايي مركز حوزه انتخابيه در بررسي صلاحيت نامزدهاي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: اعضاي هیئت اجرايي به‌عنوان نمايندگان مردم و معتمدين محلي در قانون به‌عنوان مجري اصلي انتخابات در نظام جمهوري اسلامي ايران به شمار می‌روند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد افزود: بايد با التزام به قانون و فراگيري موارد مربوط به انتخابات زمینه‌ساز برگزاري انتخاباتي باشكوه و سالم باشيم.
وي بابیان اينكه برگزاري هم‌زمان پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در بعد داخلي و بین‌المللی از حساسيت بسيار بالايي برخوردار است اظهار داشت: در بعد داخلي برگزاري هم‌زمان دو انتخابات كه جايگاه بسيار والايي در قانون اساسي دارند براي اولين باریک مسئوليت سنگيني را بر دوش مجريان گذاشته است.
رئيس ستاد انتخابات استان يزد اضافه كرد: با توجه به اينكه براي اولين بار اين دو انتخابات برگزار می‌شود در بحث قوانين و آئین‌نامه‌ها با موانع و مشكلاتي روبرو بوديم كه با همكاري و تعامل وزارت كشور و شوراي نگهبان بخش‌هایی از آن‌ها مرتفع شد.
طالبي در ادامه ابراز داشت: بعد دیگر مربوط به مقطعي است كه كشور از يك بحث سياسي مثل موضوع هسته‌ای و توافق برجام بيرون آمده و در آستانه تحول بزرگي است تا بتواند زمينه هماهنگي همه اركان نظام را براي خدمت‌رسانی صادقانه و هر چه‌بهتر به مردم فراهم سازد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با مهم دانستن انتخابات در بعد بین‌المللی افزود: باوجود فعالیت‌های گروه‌های تكفيري در كشورهاي اسلامي و مسائلي كه از کینه‌ورزی از سوي برخي كشورهاي منطقه براي ايران اسلامي ايجاد نموده‌اند چيزي جز تضعيف اقتدار نظام نيست كه برگزاري موفق انتخابات و حضور گسترده مردم می‌تواند ضمن تثبيت ثبات و امنيت، زمينه افزايش اقتدار كشور را در تعاملات بین‌المللی فراهم سازد.
رئيس ستاد انتخابات استان يزد با تأكيد به اينكه مسئوليت مجريان در درجه اول برگزاري سالم و قانونمند انتخابات است افزود: قانون به‌عنوان ميثاق مشترك همه متصدیان امر انتخابات اعم از هیئت‌های اجرايي و نظارت است.
طالبي بابیان اينكه دوره‌های آموزشي براي تمامي مجريان امر انتخابات برگزار خواهد شد گفت: دوره‌های آموزشي ويژه اعضاي هیئت‌های اجرايي در حال انجام است و در آينده نيز اين دوره‌ها براي كارشناسان، اعضاي شعب و حتي ويژه نامزدهاي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز برگزار خواهد شد.
وي نقش اعضاي هیئت‌های اجرايي را در افزايش مشاركت مردم در عرصه انتخابات مهم دانست و افزود: مشاركت حداكثري راهبرد نظام جمهوري اسلامي ايران است
رئيس ستاد انتخابات استان يزد اضافه كرد: رهبر معظم انقلاب در سخنراني اخير خود نيز بر همين مسئله تأكيد داشته‌اند و حتي از افرادي كه به‌نوعی نظام را قبول ندارند نيز دعوت به حضور در انتخابات کرده‌اند.
وی اضافه كرد: مشاركت گسترده مردم در انتخابات، در مناسبات بین‌المللی مهم است و اين مسئوليت بر عهده هر ايراني است كه فارغ از تفكرات و سلايق سياسي با تحقق مشاركت حداكثري اعتبار و عزت بیش‌ازپیش را براي اين كشور به وجود آورد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد، مشاركت بالاي مردم را منوط به ايجاد اعتماد عمومي در سطح جامعه دانست و افزود: حضور گروه‌های سياسي در انتخابات كه در چارچوب نظام قرار دارند نيز می‌تواند يكي از دلايل عمده افزايش نرخ مشاركت مردم باشد.
رئيس ستاد انتخابات استان در پايان ابراز داشت: خوشبختانه اعضاي هیئت‌های اجرايي از تجربه بسيار خوبي در بحث انتخابات برخوردارند و هدف از برگزاري دوره‌های آموزشي ارتقاء سطح دانش و نيز استفاده از تجارب و نظرات همديگر است.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات