استاندار یزد:

هر لحظه حضور اورژانس می تواند جان یک انسان را نجات دهد

استاندار یزد با اشاره به گلایه های عنوان شده از سوی برخی از شهروندان در خصوص ادعای تاخیر مرکز اورژانس در حضور در صحنه حادثه گفت: طبیعی است که هنگام بروز حادثه، شخص حادثه دیده و یا اطرافیان او، به دلیل استرس وارده و فضای حاکم بر روح و جانشان، توقع داشته باشند تا در سریع ترین و کوتاه ترین زمان ممکن، خدمات رسانی به آنها صورت گیرد و حادثه ایجاد شده مدیریت شود چرا که صحبت مرگ و زندگی در میان است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،" سید محمد میرمحمدی" عصر یکشنبه 6 اردیبهشت ماه همزمان با هفته سلامت، با حضور در مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد، ضمن بازدید از قسمتهای مختلف و دیدار با پرسنل این مرکز، در جریان گزارش ارائه شده از سوی ریاست اورژانس یزد قرار گرفت.
استاندار یزد در این بازدید ضمن گرامیداشت هفته سلامت و تشکر از پرسنل مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در امر خدمت به مردم و رفع مشکلات جسمی و روحی شهروندان، از حضور در جمع ایشان ابراز خوشحالی کرد و آنگاه خاطر نشان نمود: استان یزد روز به روز در مسیر رشد صنعتی و توسعه گردشگری حرکت می کند که موجب شده تا شاهد افزایش چندین برابری تردد در سطح جاده های استان و درون شهری باشیم و همین امر درصد حوادث ناشی از رانندگی را افزایش داده و به همین میزان نیاز به فوریتهای پزشکی و مدیریت حوادث نیز بیشتر شده است.
وی افزود: همچنین به دلیل توسعه صنایع و گسترش کارخانجات در استان، حوادث ناشی از کار نیز افزایش یافته که در این زمینه نیز نیازمند کمک و مدیریت حوادث از سوی این مرکز هستیم بنابراین می بینیم که نقش مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان هم در حمایت و پشتیبانی از کارگران عزیز و هم در مدیریت حوادث جاده ای و کمک به آسیب دیدگان درون و برون شهری و دیگر حوادث، بسیار ارزنده و مهم است.
عالی ترین مقام اجرایی استان سپس با اشاره به لزوم فوریت در انجام ماموریتهای محوله و درخواستی توسط پرسنل این مرکز افزود: هر لحظه از حضور شما می تواند جان یک انسان را نجات دهد و بنابراین هر چه مدت زمان حضور در صحنه تصادف کاهش یابد، می توان امیدوار بود که زندگی یک فرد، تداوم داشته باشد و این امر بسیار مهم و حیاتی است.
میرمحمدی ضمن تشکر از ارائه گزارش رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان ، مشارکت خیرین و بهره گیری از ناوگان آمبولانس بخش خصوصی در امر کمک به این مرکز را از نقاط قوت آن دانست و خواستار رایزنی موثر جهت گسترش نقش آفرینی خیرین در این عرصه شد وسپس با اشاره به نیازهای مطروحه جهت تجهیز و کارامدتر نمودن این مرکز تاکید کرد: فهرستی از نیازمندیها ارائه شود تا از طریق وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رایزنی در سطوح دیگر، تامین اعتبار لازم انجام و نیازها تا حدودی بر طرف شود چرا که رفع این نیازمندیها برابر با امکان هر چه بیشتر نجات جان افراد است و این امر اهمیت بسزایی دارد.
استاندار یزد سپس اعلام آمادگی نمود تا از طرق قانونی و معمول جهت مساعدت در تکمیل و تجهیز واحدهای بین راهی این مرکز نیز اقدامات موثر صورت پذیرد.
وی آنگاه با اشاره به گلایه های عنوان شده از سوی برخی از شهروندان در خصوص ادعای تاخیر مرکز اورژانس در حضور در صحنه حادثه گفت: طبیعی است که هنگام بروز حادثه، شخص حادثه دیده و یا اطرافیان او، به دلیل استرس وارده و فضای حاکم بر روح و جانشان، توقع داشته باشند تا در سریع ترین و کوتاه ترین زمان ممکن، خدمات رسانی به آنها صورت گیرد و حادثه ایجاد شده مدیریت شود چرا که صحبت مرگ و زندگی در میان است .
میرمحمدی افزود: پرسنل این مرکز باید به مانند همیشه در برابر این توقعات، با خوشرویی، صبر و متانت مواجه شوند و پاسخ گلایه ها را با خدمات دهی بهینه و رو به رشد به شهروندان ارائه نمایند و مطمئن باشند که مردم نیز قدردان زحمات و خدمات آنها خواهند بود و این ایثارگریها در درگاه الهی نیز بدون پاداش نخواهد ماند.
گفتنی است در ابتدای این دیدار، " احمد دهقان" رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد، ضمن ارائه گزارشی از شرح وظایف، عملکرد و آمار ماموریتهای این مرکز، به بیان نیازها و کمبودهای مراکز اورژانس در سراسر استان پرداخت و از استاندار یزد تقاضا نمود تا در جهت رفع این نیازمندیها مساعدت و همراهی نماید.
استاندار یزد همچنین در این دیدار، با اهداء شاخه گلی از خدمات و زحمات همه پرسنل حاضر در این مرکز قدردانی کرد.
گفتنی است از اول تا هفتم اردیبهشت ماه سالجاری به عنوان هفته سلامت و با شعار" سلامت و ايمني مواد غذايي از مزرعه تا سفره" نامگذاری شده است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات