دكتر عارف در دانشگاه يزد:

همواره سرباز نظام بوده ام

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت : همواره سعي كرده ام براي نظام جمهوري اسلامي ايران يك سرباز باشم و نهايت تلاش خود را نموده ام تا تكليف خود را در برابر انقلاب اسلامي، شهداي انقلاب و مردم ايران به خوبي انجام دهم.

 به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد مراسم نكوداشت شخصيت علمي و فرهنگي محمدرضا عارف عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي با حضور استاندار يزد و معاونين استاندار در حوزه هاي مختلف، فرماندار يزد و چهره هاي فرهنگي، دانشگاهي و علمي استان در دانشگاه يزد برگزار شد.
در اين مراسم محمدرضا عارف ضمن تشكر از مسئولين ارشد استان و مسئولين دانشگاه يزد نكوداشت خود را نكوداشت علم و عالم دانست و گفت : بزرگداشت مقام عالم جزء ذاتي فرهنگ ايران زمين است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت : بدون تعارف بايد بگويم كه انتظار نداشتم كه چنين مراسم باشكوهي براي نكوداشت من برگزار شود و همواره خود را يك دانشجو مي دانم و قدردان زحمات  اساتيد و معلمان خود هستم.
عارف عنوان كرد : اگر بخواهيم جايگاه واقعي خود را در منطقه و جهان پيدا كنيم و براي تحقق آرمانهاي انقلاب بايد پژوهش، علم و فناوري مبناي توسعه ما قرار گيرد.
عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي ادامه داد : مزيت اصلي كشور ما نيروي انساني پژوهشگر و تحصيلكرده است و در سالهاي اخير علم و پژوهش مورد توجه قرار گرفته است.
وي افزود : جوانان ما در حال حاضر به الگوسازي و نمونه هايي موفق براي پيمودن راه علم و دانش نيازمندند كه متأسفانه نتوانسته ايم نگاه فرهنگي خودمان را كه محور بودن الگوهاي شاخص علمي و فرهنگي بوده است با جديت دنبال كنيم.
عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي گفت : در سالهاي اخير به دلايل سياسي و گرايشات حزبي به جاي الگوسازي، الگوسوزي كرده ايم و وظيفه دانشگاه و جامعه دانشگاهي است كه الگوهاي كشور را شناسايي و با معرفي آنان به جوانان انگيزه هاي لازم را در آنها براي ساختن ايراني الگو ايجاد كنيم.
عارف بيان داشت : نبايد حرمت علم و دانشگاه شكسته شود و در تمام سالهاي تدريس و در زماني كه معاون اول رياست جمهوري بودم دانشگاه و كلاس را با هيچ چيز عوض نكرده ام.
رئيس گروه علوم مهندسي فرهنگستان علوم ايران اظهار داشت: مزيت استان يزد توسعه علم و فناوري و نيروي انساني است و جامعه دانشگاهي يزد بايد تلاش كند استان يزد سهم بالايي را در دهه آينده براي تحقق اهداف سند چشم انداز داشته باشد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد : در سند چشم انداز بايد اقتصاد دانش بنيان 50 درصد از توليد ناخالص كشور را به خود اختصاص دهد و اين با اتكاء به پتانسيل بالاي علمي كشور امكان پذير خواهد بود.
عارف افزود : نتيجه اين علم و فناوري بايد توليد ثروت و رفاه براي مردم باشد و اگر معيشت و منزلت مردم ارتقاء يافت به وظيفه خود به خوبي عمل كرده ايم.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيان داشت : نخبگان استان يزد بايد اين استان را به منطقه آزاد علم و فناوري كشور تبديل كنند و براي دستيابي به اين مهم بايد اختيارات ويژه اي به جامعه دانشگاهي استان داده شود.
عارف اظهار داشت : اگر به جوانان دانشمند و پژوهشگر ايران اعتماد كنيم و به آنها ميدان دهيم آينده بسيار درخشاني همراه با پيشرفت و توسعه در انتظار كشورمان خواهد بود و به درستي جايگاه اول كشورهاي جهان اسلام و آسياي جنوب غربي را به دست خواهيم آورد.
در پايان اين مراسم با اهداي لوح تقدير و هدايايي ازسالها تلاش محمدرضا عارف در عرصه هاي مختلف علمي و فرهنگي تجليل گرديد و وي به عنوان استاد وابسته دانشگاه يزد معرفي شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات