استاندار یزد:

همۀ شهروندان استان در بهره‌مندی از خدمات شهری یکسان هستند

استاندار یزد صبح شنبه 21 اسفند ماه در نشست مجمع نمایندگان استان با شهرداران سراسر استان با بیان اینکه همۀ شهروندان یزد در بهره‌مندی از خدمات شهری محترم و ذی نفع هستند، گفت: شهرداری‌ها از نظر خدمات شهری تفاوتی بین شهروندان قائل نشوند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مجمع نمایندگان استان با شهرداران سراسر استان با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست بیان کرد: تشکیل اینگونه جلسات نشان می‌دهد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر در حوزۀ شهرها آماده هستند که این تلاش و جدّیت ستودنی است.
«سیدمحمد میرمحمدی» به سه دسته مسئله در حوزۀ شهری اشاره کرد و گفت: طراحی‌ و برنامه‌ریزی‌ها، تنگناها و نواقص قانونی، جمع‌بندی مباحث جلسات و ارائۀ پیشنهادهای روشن به نمایندگان مردم در مجلس برای تهیه قانون خاص و نیز بحت اجرای قوانین سه مسئله‌ای است که در حوزۀ شهری وجود دارد.
وی با بیان این پیشنهاد که مباحث مطرح شده در جلسات مجمع نمایندگان به طور مستند تهیه شود، ادامه داد: مباحث این جلسات مستند شود تا بتوان با استفاده از آنها نتایج را دنبال کرد.
استاندار یزد به مسئله‌ای به نام «خدمات شهری» به شهروندان اشاره و بیان کرد: از نظر شهروندی همه شهروندان یزد و دیگر شهرستان‌ها‌ محترم و ذی نفع در اخذ خدمات شهری هستند از این رو، نمی‌توان از نظر خدمات شهری تفاوتی بین شهروندان قائل بود.
میرمحمدی افزود: اگر در شهری صنعت حاکم شده یا نشده دلیل بر این نیست که خدمات شهری بیشتری به شهروندانِ شهرهای دارای صنعت و خدمات شهری کمتری به شهروندان شهرهایی داده شود که صنعت ندارند.
وی ادامه داد: خدمات شهری بنابر ویژگی‌های هر شهر به آن ارائه شود برای نمونه، اگر صنعت در شهری ایجاد آلودگی می‌کند، خدمات مربوط به آن برای اختصاص فضای سبز در همان شهر هزینه شود.
عالی ترین مقام اجرائی استان تصریح کرد: مسائل شهری را نباید با دیگر مسائل آمیخته کرد، باید نگاه را تغییر داد، حقوق شهروندی را رعایت و برای رفع مشکلات ناشی از استقرار صنعت اقدام کرد.
میرمحمدی با بیان اینکه باید مدنظر داشت خدمات شهری به همۀ شهروندان داده شود، گفت: اگر در محدوده شهری مسائلی هست شهرداری‌ها باید مراقبت کنند، برای نمونه اگر چاله‌ای ایجاد شد یا خود شهرداری مسئول آن شود یا دستگاه‌های دیگر را موظف کند این مشکل رفع و نباید اجازه داد به مسائل شهری بی‌توجهی شود.
وی افزود: شهرداران دقت داشته باشند در حوزه شهری هر مسئله‌ای تحت نظارت و پوشش آنهاست و نباید انتطار داشت دستگاه نظارتی با موارد خلاف قوانین برخورد نکند زیرا اگر دستگاه نظارتی در انجام وظایفش کوتاهی کند، فساد در جامعه افزایش خواهد یافت.
استاندار یزد در پایان سخنان خود با بیان اینکه باید برای داشتن شهرداری‌های زنده و پویا همۀ اعضا در آن نقش داشته باشند، اظهار امیدواری کرد: با همّت مجمع نمایندگان استان مشکلات و خلأهای قانونی در شهرداری‌ها به‌ویژه در بحث تفاوت‌ها و تبعیض‌های حقوقی حل شود.
گفتنی است در این نشست شهرداران سراسر استان به بیان مشکلات مشترک شهرداری‌ها پرداختند و از آن میان به‌روزرسانی مقررات شهرداری‌ها، مصونیت حقوقی شهرداران، توزیع ارزش افزوده در شهرها، کاهش تنوع استخدامی شهرداری‌ها و کاهش تبعیض در منابع درآمدی ناشی از ارزش افزوده را خواستار شدند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات