‌مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خواستار شد:‌

هوشمندسازی شهرها برای کاهش مراجعات مردم به شهرداری ها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد در جمع خبرنگاران استان گفت: بر این عقیده هستیم ‌که با هوشمندسازی شهرها می توانیم مراجعه مردم به شهرداری ها را به حداقل برسانیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه شنبه ۲۶ تیرماه "محمود شاکری شمسی" در جمع اهالی رسانه استان با اشاره به اینکه کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری یزد در حوزه شهری منتشر می‌شود، بیان کرد: شهرداری‌های یزد مکلف به ارائه خدمات خود به صورت الکترونیکی می‌شوند.
وی با بیان اینکه جمعیت استان یزد بالغ بر یک میلیون و ١٠٠ هزار نفر است، ‌ادامه داد: بر اساس آمار سرشماری سال ٩٥، ٨٥ درصد از این جمعیت در شهرها زندگی می‌کنند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری با اشاره به اینکه استان یزد دارای ٢١ شهر است، ‌افزود: در این ‌شهرها، ٢١ نفر شهردار و ١١٧ نفر عضو اصلی شوراهای اسلامی شهر هستند و در قالب وظیفه‌ای که دارند به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.
شاکری شمسی با اشاره به اینکه شوراهای یزد از لحاظ تعداد جمعیت اعضا به سه گروه تقسیم می‌شوند، بیان کرد: یک شورای ۱۱ نفره در مرکز استان یزد، سه شورای اسلامی هفت نفره و همچنین ۱۷ شورای اسلامی پنج نفره هم در یزد فعالیت می‌کنند.
وی در ارتباط با درجه شهرداری‌های استان یزد گفت: در شهرداری‌های یزد از درجه یک شهرداری‌های کشور تا درجه ۱۱ داریم که بالاترین د‌رجه مربوط به مرکز استان و شهر یزد است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خاطرنشان کرد: روال به این صورت است که سیاست‌های کلان و کلی که معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ابلاغ می‌کند هر یک از دفاتر زیرمجموعه اقدام به اجرای این سیاست‌ها کنند.
شاکری شمسی با تاکید بر اینکه رویکرد مجموعه عمرانی استانداری یزد بر برنامه‌محوری است، ‌ادامه داد: شهرداری‌های ما موظف شدند که بر اساس برنامه کار خود را به پیش ببرند و بر همین اساس تدوین برنامه ٥ ساله در شهرداری‌ها یکی از اصولی است که به پیش می‌بریم.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین اهدافی که امسال در شهرداری های یزد با قوت در حال پیش بردن آن هستیم، هوشمندسازی شهرها و شهرداری ها است، ‌افزود: بر این عقیده هستیم که مراجعات مردم به شهرداری ها را به حداقل ممکن برسانیم.
مدیرکل دفتر ‌امور شهری و شوراهای استانداری خاطرنشان کرد: تا حد امکان مردم اگر چنانچه نیازی به یک خدمت داشتند بتوانند درمنزل یا کافی‌نت‌ها و از طریق ابزارهای الکترونیکی که امروزه در اختیار همه قرار گرفته است این خدمت را دریافت کنند و نیازی نباشد که به شهرداری مراجعه داشته باشند.
شاکری شمسی گفت: قطعا هرچه که مردم مراجعه حضوری کمتری به شهرداری ها داشته باشند و بدون اینکه شخصا مراجعه کنند خدماتشان را دریافت کنند بیشتر رضایت کسب می کنند و در طرف مقابل هم کارمندان شهرداری بهتر کار خود را دنبال می کنند.
وی از تدوین طرح توجیهی بسترهای حضور بخش خصوصی در شهرهای یزد خبر و ادامه داد:به وسیله این کتاب ، بخش خصوصی می‌تواند به راحتی ‌با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در یزد آشنا شده و با دید باز و آگاهی لازم اقدام به حضور در استان یزد کنند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در نهایت نتایج حاصله از این طرح به صورت کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان یزد در حوزه شهری منتشر و در اختیار عموم مردم به ویژه بخش خصوصی قرار می گیرد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات