استاندار یزد :

هيئتهاي عزاداري امام حسين (ع)، یكي از نقاط قوّت ظرفيتهاي مذهبي ما هستند

استاندار يزد عصر شنبه 20 شهريور ماه در نشست شوراي فرهنگ عمومي استان با بيان اينكه توجّه خاصي به هيئتهاي مذهبي دارم گفت: هيئتهاي مذهبي تشكلهاي مردمي هستند كه جوانان بسياري در آنها مشاركت دارند.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، شوراي فرهنگ عمومي استان با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، فرماندار يزد، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، مشاور استاندار در امور روحانيون، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و اعضاي اين شورا در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست روز عرفه را روز معرفت و نيايش با خداي متعال دانست و با تبريك فرارسيدن عيد سعيد قربان بيان كرد: يكي از نقاط قوت ظرفيتهاي مذهبي ما هيئتهاي عزاداري حضرت امام حسين (ع) هستند كه بايد بتوانيم از حضور گسترده نوجوانان و جوانان در اين هيئتهاي مذهبي بهترين بهره‌برداري را داشته باشيم.
 «سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: جوانان نوگرا هستند و با خلاقيت و شور و حالي كه دارند مي خواهند هر روز خود را به گونه اي بديع و نو نشان دهند  و مورد تحسين و تشويق قرار گيرند.
 وي  افزود: ما نبايد اين ويژگي جوانان را ناديده بگيريم يا فعاليتي انجام دهيم كه خلاقيت آنها كور شود بلكه موضوعي كه من بيشتر به آن توجه دارم و توصيه مي كنم اين است كه در رابطه با برخي رفتارها و مسائلي كه در بعضي از هيئتها مشاهده مي شود برخورد كردن مطلق با اين مسائل اصلا جواب نمي دهد و بايد همه مسائل را به طور نسبي بررسي كنيم.
ميرمحمدي با طرح اين سؤال كه چه كسي مي تواند بگويد كار من بدون اشكال است؟، خاطرنشان كرد: بعضي رفتارها قابل اغماض، برخي قابل تذكر، دسته اي ديگر قابل اصلاح و بعضي مسائل قابل تغيير است و لازم است در محتواي بعضي نوحه ها و سبك خواندن برخي مداحان مواردي را كه نياز مي بينيم قابل تغيير و اصلاح است را با هم‌فكري، رفاقت و جلسات هم‌‍‌‌انديشي بررسي كنيم و اصلاح گر باشيم زيرا دين اسلام نيز روي موضوع ستارالعيوبي تأكيد فراوان دارد.


هيچ مجلسي مانند مجلس عزاداري امام حسين (ع) نيست


عالي ترين مقام اجرايي استان در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه هيچ مجلسي مانند مجلس عزاداري براي حضرت امام حسين(ع) نيست كه مردم و به ويژه نوجوانان و جوانان در اين مجلسها به صورت گسترده شركت مي كنند گفت : بايد از اين ظرفيت ارزشمند براي جذب جوانان استفاده و در اين مسير آنها را بيشتر با مفاهيم عميق دين اسلام آشنا كنيم.
ميرمحمدي با اشاره به اينكه ممکن است برخي نوحه ها و اشعار هيئتهاي مذهبي داراي مفهوم نباشند و در‌ شأن حضرت امام حسين (ع) و واقعه كربلا سروده نشده باشند افزود : بايد هر ساله جشنواره شعرهاي آئيني برگزار شود و اشعار، مورد داوري کارشناسان و صاحب‌نظران قرار گيرند تا بهترين اشعار و نوحه ها كه در  جشنواره برگزيده مي شوند در هیئتهاي مذهبي و عزاداري خوانده شوند.
استاندار يزد در پايان سخنان خود همچنين خواستار توجه به نوع سخنرانيها، موضوع آنها و افرادي كه براي اين سخنرانيها در مجالس عزاداری حضرت امام حسین(ع) دعوت مي شوند، شد تا در برخي از اين سخنرانيها مقدسات و اعتقادات ديني و مذهبي مردم تضعيف نشود.


آرمانهاي امام حسين (ع) به مردم معرفي شود


نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد نیز در این نشست بيان كرد: برخي تحريفها و حركتها كه در هيئتهاي مذهبي وارد شده است بايد رفع شود و از طريق هيئتهاي عزاداري آرمانها و اهداف حضرت امام حسين(ع) و ياران آن حضرت به مردم و جهانيان معرفي شود.
«آيت‌الله محمدرضا ناصري» ادامه داد: بايد روحيه انقلابي در مردم زنده بماند و مردم از طريق شرکت در مجالس عزاداري امام حسین(ع) فرهنگ ديني خود را تقويت كنند.
وي همچنين با انتقاد از محتواي برخي اشعار و سبك نوحه خواني بعضي از مداحان خواستار توجه به اين مهم شد و در مورد اجراي تعزيه ها نيز تصريح كرد : بايد افرادي به اجراي تعزيه بپردازند كه شايستگي اين كار را داشته باشند و از وقايع عاشورا و قيام حضرت امام حسين (ع) مطلع باشند.
گفتني است در ابتداي اين نشست «حجت الاسلام والمسلمين سیدمحمدشریف حسيني كوهستاني» مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان گزارشي از فعاليتهاي هيئتهاي مذهبي استان و جلسات مشتركي كه با شوراي هيئتهاي مذهبي شهرستانها برگزار شده است را ارائه داد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات