در ديدار معاونان استاندار با سفير مجارستان در ايران مطرح شد؛

وجود ظرفيتهاي مناسب براي گسترش روابط يزد و مجارستان

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار و معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعۀ منابع استانداري با سفير مجارستان در جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت‌وگو كردند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، عصر شنبه 24 مهرماه «سیدمحمدرضا سیدحسینی» معاون هماهنگي امور عمراني استاندار و «سیدعلی عزالدینی» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعۀ منابع استانداري با «یانوش کواچ» سفیر مجارستان در ایران در دفتر استاندار یزد دیدار و گفت‌وگو كردند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این دیدار گفت: ظرفيتهاي مناسبي براي گسترش روابط يزد و مجارستان وجود دارد كه انرژي هاي نو و خورشيدي از مهمترين اين پتانسيل هاست.
«سيدمحمدرضا سيدحسيني» ادامه داد: در سفر سال گذشته استاندار يزد و هيئت همراه به كشور مجارستان زمينه‌هاي همكاري مناسبي شناسايي شد و آمادگي داريم در زمينه هاي مديريت و كاهش مصرف آب كشاورزي و بهينه كردن مصرف آب، فرهنگي، گردشگري، علمي، اجرايي شدن طرح مديريت پسماند شهري و خواهر خواندگي شهرهاي يزد و ياسبرين همكاري هاي لازم را داشته باشيم.
سفير كشور مجارستان در جمهوري اسلامي ايران نيز با ابراز خرسندي از حضور در شهر يزد و بازديد از مناطق تاريخي اين شهر، يزد را يكي از استانهاي مهم ايران دانست كه به ويژه در حوزۀ گردشگري و معماري سنّتی داراي ظرفيتهاي کم نظيري براي جذب گردشگران خارجي است.
«يانوش كواچ» با تأكيد بر گسترش همكاري هاي كشور مجارستان و جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: خوشبختانه پس از برجام و رفع تحريمها مقامات عالي رتبۀ فراواني از جمله نخست وزير و تعداد زيادي از وزيران دولت مجارستان به تهران سفر كرده اند و مجارستان برنامه هاي مهمي براي افزايش سطح همكاري هاي خود با جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي گوناگون اقتصادي، فرهنگي، كشاورزي، علمي، آموزشي و سياسي دارد و مصمم است اين برنامه ها و تفاهم نامه ها را عملياتي و اجرايي كند.
گفتنی است در پايان اين ديدار بر زمينه هاي همكاري و گسترش روابط مجارستان و يزد و خواهرخواندگي شهرهاي يزد و ياسبرين تأكيد گردید.
 

Jassdidbdssmjrst 1.JPG Jassdidbdssmjrst 2.JPG

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات