استاندار یزد تاكيد كرد :

وظیفه اصلی مرکز ملی اسناد ، بهره برداری از ارزش های نهفته در اسناد است

استاندار یزد گفت : وظیفه مرکز ملی اسناد وکتابخانه ملی ، تنها جمع آوری کردن و نگه داری اسناد نیست، دراصل باید از این اسناد ، ارزش ها ، فرهنگ و سبک زندگی استخراج شده و در اختیار نسل جدید قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه ، استاندار یزد و مدیرکل حوزه استاندار ، به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب ، از مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بازدید کردند .
" سید محمد میرمحمدی " در این بازدید اظهار داشت : مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان ،کار با ارزش و بسیار حساسی انجام می دهد زیرا اسناد مکتوب شده و آثار گذشتگان که به صورت های مختلف در اختیار ما قرار می گیرد ، به عنوان یک سرمایه ملی محسوب می شوند .
وی ادامه داد : استخراج ارزش ها و فرهنگ گذشتگان منطبق با نیاز امروز جامعه می تواند یکی از مهمترین دستاوردهای این مرکز باشد .
میرمحمدی تصریح کرد : بررسی تغییرات نسل امروز با نسل های گذشته  و جستجوی علت های این تغییرمی تواند به روند توسعه تکاملی بشر کمک کرده و این روند را سرعت دهد .
وی طبقه بندی و ارزش گذاری اسناد و مدارک گذشتگان را مهم توصیف و عنوان کرد : اگر اسناد در حوزه های مختلف  طبقه بندی شوند، دسترسی آن برای کسانی که به این مدارک نیاز دارند، با سهولت بیشتری انجام می گیرد .
استاندار یزد، آرشیو نشریات را معرف نگاه و نگرش مسئولان دانست و بر حفظ آن به عنوان سندی از این تغییر دیدگاه ها تاکید کرد.
میرمحمدی در پایان سخنان خود اظهار داشت : این اسناد ارزشمند که از گذشتگان به ما رسیده ، می تواند مبنایی برای ترقی و افزایش سرعت پیشرفت قرار گیرد .


فرهنگ مکتوب میراثی برای آیندگان


مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد نیز در این دیدار اظهار کرد : فرهنگ مکتوب در جامعه امروز ما با ورود شبکه‌های اجتماعی، ارزش خود را ازدست داده در حالی که این اسناد  می‌تواند میراثی برای آیندگان باشد.
 "داوود پاک طینت " افزود : شعار امسال روز اسناد ملی «اسناد ملی، اصالت، صیانت و هویت» بوده و این شعار فعالیت‌های مرکز اسناد وکتابخانه ملی را بیان می کند .
وی با انتقاد به وضعیت بایگانی در ادارات ، ارزش و اهمیت بیشتر بایگانی و آرشیو را خواستار شد.
گفتنی است استاندار یزد همچنین از مخزن اطلاع رسانی اسناد ، واحد خدمات آرشیوی ، کتابخانه تخصصی تاریخ وفرهنگ ، نشریات ، انتشارات ، اتاق آیینه  و آرشیو شفاهی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بازدید کرد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات