استاندار یزد:

يزد ازنظر بافت تاريخي، فرهنگي، سبك زندگي و معماري زبانزد است

استاندار يزد با برشمردن ویژگی‌های اولين شهر خشتي زنده جهان و دومين شهر تاريخي دنيا گفت: يزد ازنظر بافت تاريخي، فرهنگي، سبك زندگي، معماري، حفظ ميراث فرهنگي و استفاده از فناوری‌های زمانه در كشور و جهان زبانزد است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز پنج‌شنبه 10 دی‌ماه شوراي اداري استان با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري و هیئت همراه، استاندار يزد، معاونين و مشاورين استاندار، مديركل حوزه استاندار، مديران كل ستادي استانداري، اعضاي شوراي اداري استان و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي در سالن شهيد منتظر قائم استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه با اشاره به جاذبه‌های تاريخي، فرهنگي و طبيعي استان يزد اظهار داشت: طراحي، معماري، ساختمان‌ها و بناهاي تاريخي، كاروانسراها و رباط‌ها، نقش‌های برجسته در سقف‌ها، درب‌ها و پنجره‌ها، قنات‌ها، سرداب‌ها، بادگيرها تنها بخشي از جاذبه‌های تاريخي اين استان است.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: كوير با آسمان آبي پرستاره، بیابان‌گردی و ريگ نوردي و جنگل‌های سرسبز ادامه جنگل‌های زاگرس و منابع طبيعي و زیست‌محیطی چشم‌نواز از ديگر جاذبه‌های گردشگري استان يزد است.
وي افزود: دیدنی‌های استان يزد بسيار جذاب و کم‌نظیر است و نه‌تنها در شهر يزد اين جاذبه‌های تاريخي، فرهنگي و طبيعي را شاهد هستيم بلكه اين پتانسيل و ظرفيت در تمام شهرستان‌ها قابل‌توجه است.
ميرمحمدي تصريح كرد: خوشبختانه در دولت تدبير و اميد توجه ویژه‌ای به حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري شده و در 2 سال گذشته نيز در استان يزد فعالیت‌های خوبي براي حفظ و احياء اين ميراث به‌ویژه بافت تاريخي انجام‌شده است.
استاندار يزد بابیان اينكه تعداد ورود گردشگران خارجي و داخلي در 2 سال اخير به استان يزد افزايش چشمگيري داشته است گفت: امروز يكي از انتخاب‌های اول گردشگران خارجي در بدو ورود به ايران و براي ديدن جاذبه‌های فرهنگي و تاريخي استان يزد است.
وي اظهار داشت: حضور هر گردشگر در استان ازنظر اقتصادي، افزايش اشتغال و انتقال فرهنگ قابل‌بررسی و بهره‌برداری است.
ميرمحمدي ادامه داد: يكي از راه‌های صادر نمودن انقلاب اسلامي و آرمان‌های آن حضور گردشگران در ايران و آشنا شدن آن‌ها از نزديك بافرهنگ، رفتار، اخلاق و منش ايرانيان است.
استاندار يزد افزود: توجه به مکان‌های تاريخي ازجمله بازارچه‌های سنتي و حمام‌های قديمي و احياي آن‌ها در جذب بيشتر گردشگران داخلي و خارجي بسيار مؤثر است و اميدواريم اداره كل ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري استان در اين راستا نيز فعالیت‌های مطلوبي را انجام دهد.
وي تصريح كرد: احداث موزه ملي و منطقي نيز از ديگر اقداماتي است كه در حوزه ميراث فرهنگي استان مغفول مانده و لازم است با همكاري تمام دستگاه‌ها و نهادهاي مربوطه در تحقق اين مهم نيز اقدامات لازم انجام شود كه همكاري بیش‌ازپیش سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري را در اين زمينه خواستاريم.
 
تلاش همه دستگاه‌های استان براي برگزاري انتخاباتي سالم و باشكوه
 
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به دو انتخابات مهم پيش رو، انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در 7 اسفندماه سال جاری گفت: همه مديران و مسئولان دستگاه‌های دولتي و اجرايي استان بايد در راستاي تأمين امكانات لازم براي برگزاري يك انتخابات پرشور، شايسته، باشكوه، سالم و با امنیت بالا تلاش و همكاري نمايند.
ميرمحمدي اظهار داشت: نبايد از جانب مسئولان دولتي هیچ‌گونه حركت و حمايت جانب‌دارانه‌ای براي داوطلبان انجام شود زيرا همه كانديداهايي كه صلاحيت آن‌ها احراز می‌شود براي ما محترم هستند و لازم است از هر فردي كه با كسب حدنصاب آراي مردم به‌عنوان نماينده استان انتخاب می‌شود حمايت كنيم و با وي همكاري لازم را داشته باشيم.
وي ادامه داد: مسئله مهم ديگر در انتخابات پيش رو اين است كه امكانات دولتي نيز نبايد براي تبليغات و فعالیت‌های كانديداها، در اختيار آن‌ها قرار گيرد و در اين زمينه ضروري است از ايجاد هرگونه شبهه، شائبه و ايرادي پرهيز نماییم.
استاندار يزد افزود: حركت، رفتار و گفتار شما مديران و مسئولان در ايجاد اعتماد و يا عدم اعتماد در مردم بسيار مؤثر است و بايد اقداماتي را انجام دهيد تا منجر به اعتماد 100 درصدي مردم به عوامل برگزاركننده، نظارت و اجرايي انتخابات و درنهایت حضور باشكوه و حداكثري مردم در انتخابات پيش رو شود.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود به نقش مهم رسانه‌ها در انتخابات و تشويق و ترغيب مردم براي حضور در اين رويداد بزرگ اشاره و تصريح كرد: رسانه‌ها در مواردي ازجمله تبيين ضرورت حضور مردم، تشريح مسائل مربوط به انتخابات و معرفي نقاط قوت كانديداها نقش تأثيرگذار و انكارناپذيري دارند.
در پايان جلسه شوراي اداري استان از «محمدحسن طالبيان» معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري و «حسين مسرت» نويسنده، پژوهشگر، محقق و فعال فرهنگي، اجتماعي يزد با اهداي لوح تقدير تجليل شد.
گفتني است در حاشيه اين مراسم اولين تاكسي گردشگري يزد فعاليت خود را براي خدمت‌رسانی مناسب به گردشگران داخلي و خارجي آغاز كرد.
 
 
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات