معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد :

يزد همواره به همزيستي مسالمت آميز اديان معروف بوده است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت : استان يزد هميشه به همزيستي مسالمت آميز اديان معروف بوده و اين به واسطه رفتار و منش بسيار خوبي است كه در تعامل ميان اديان مختلف در استان وجود داشته است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، صبح  يكشنبه 23 فروردين ماه جلسه هماهنگي برگزاري جشنواره صلح و وحدت ويژه كودكان و نوجوانان اديان الهي در دفتر معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد و با حضور مديركل  امور اجتماعي و فرهنگي و مديركل روابط عمومي استانداري يزد و ساير اعضاي دعوت شده به اين جلسه برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در اين جلسه از استان يزد به عنوان مركز گفتگو و همزيستي مسالمت آميز اديان مختلف ياد كرد و اظهار داشت: به دنبال اين هستيم كه با برگزاري جشنواره صلح و وحدت ويژه كودكان و نوجوانان اديان الهي به بازتاب گسترده و بين المللي اين همزيستي ميان اديان بپردازيم.
محمدعلي طالبي ادامه داد : در شرايط حساسي كه امروز ايران در آن واقع شده و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در معرض تهديدها و تهمتهاي گوناگوني قرار دارد بايد الگوي زيباي همزيستي ميان اديان مختلف با دين اسلام را در استان يزد و در ايران به جهانيان معرفي كنيم.
وي افزود : برگزاري اين جشنواره در حقيقت انعكاسي از فرهنگ صلح طلبي ملت ماست، فرهنگي كه از يك طرف ريشه در تاريخ و تمدن ايران زمين دارد و همه ما چه مسلمان، چه مسيحي، چه زرتشتي و چه كليمي در آن اشتراكهاي فراواني داريم و از طرف ديگر ريشه در باورها و اعتقادات مذهبي ما دارد.
طالبي عنوان كرد : يكي از اولويتهاي استان فعاليت روي موضوع همزيستي مسالمت آميز اديان است و باتوجه به تأكيد استاندار محترم در زمينه اين موضوع قصد داريم فعاليتهايي را در سطح بين المللي اجرا كنيم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در پايان سخنان خود خواستار مشاركت فعال انجمن زرتشتيان استان در برگزاري اين جشنواره شد و اظهار اميدواري كرد : جشنواره صلح و وحدت ويژه كودكان و نوجوانان اديان الهي متناسب با شرايط فرهنگي و اجتماعي استان يزد به نحو مطلوبي برگزار شود.


برگزاري جشنواره در اواسط ارديبهشت ماه


مديركل  امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد در ابتداي اين جلسه گفت : جشنواره صلح و وحدت ويژه كودكان و نوجوانان اديان الهي پس از استانهاي آذربايجان غربي و فارس به عنوان سومين استان در اواسط ارديبهشت ماه در استان يزد برگزار خواهد شد.
مجيد جواديان زاده اظهار داشت: هدف از برگزاري اين جشنواره ارائه تصوير مثبتي از جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشور حامي صلح و همزيستي اديان الهي مي باشد.
در ادامه اين جلسه هر يك از اعضاي حاضر به بيان ديدگاههاي خود در رابطه با برگزاري بهتر اين جشنواره پرداختند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات