پدافند غيرعامل با تقويت سرمايه هاي اجتماعي كارآمد مي شود

مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد در نشست هم انديشي كميته محتوا و آموزش ستاد نكوداشت هفته پدافند غيرعامل گفت: تقويت سرمايه هاي اجتماعي زمينه كارآمدي پدافند غيرعامل در مديريت بحران را به وجود مي آورد.

به گزارش دفتراستاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز شنبه هشتم آبان ماه نشست هم انديشي كميتۀ محتوا و آموزش ستاد هفته پدافند غير عامل با حضور مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و اعضاي اين كميته در دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد برگزار شد.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد در اين نشست با اشاره به اينكه پدافند غيرعامل يكي از شاخص هاي توسعه اجتماعي است، گفت: توسعه اجتماعي زماني به دست مي آيد كه جامعه در زمان بروز مشكلات بتواند با مشاركت مردم و شبكه هاي ارتباطي وضعيت موجود را مديريت كند.
«مجيد جواديان زاده» افزود: غيرنظامي بودن پدافند غيرعامل، در درون آن پنهان است و تقويت ابعاد فرهنگي و آموزشي اين موضوع مي تواند جامعه را براي جلوگيري از وقوع بحران آماده سازد.
جواديان زاده يادآور شد: افزون بر اينكه جريان هاي حياتي در زمان بحران دچار مخاطره مي شود، جريان ارتباطي نيز دچار مشكل شده و انسجام دسترسي به اطلاعات از بين مي رود كه اين موضوع نيازمند چاره انديشي است.
وي افزود: يكي از ابعاد مهم در وقوع بحران جريان اطلاعات است و براي مقاوم كردن جامعه در اين زمينه بايد به تجربه هاي گذشته بازگشت و از افرادي كه در اين زمينه مرجعيت اجتماعي دارند، بهره مند شد.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري در پايان اين نشست گفت: بايد برنامه هاي آموزشي و فرهنگي در زمينه پدافند غير عامل براي مردمي كردن اين موضوع مد نظر قرار داده شود تا در زمان وقوع بحران توانمندي رويارويي با مشكلات در جامعه وجود داشته باشد.
گفتني است در اين نشست اعضاي كميته محتوا و آموزش ستاد نكوداشت هفته پدافند غير عامل به بيان گزارشي از اقدامات و بر نامه هاي انجام شده در حوزه هاي گوناگون پرداختند و برنامه هاي پيشنهادي مورد بررسي قرار گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات