استاندار یزد:

پرداخت تسهیلات به موقع زمینه ساز رونق اقتصادی

استاندار یزد عصر دوشنبه یکم شهریورماه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: پرداخت تسهیلات به موقع به واحدهای صنعتی و تولیدی متقاضی استان موجب رونق اقتصادی و توسعه اشتغال می شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، بیست و هشتمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان  با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضاي اين كارگروه درسالن زنده ياد حمیدیا استانداری برگزار شد.
«سیدمحمد میرمحمدی»  در این جلسه بیان کرد: هم زمان با تکاپو برای رفع مشکلات تولید و صنعت باید تلاش کرد تا بدون اتلاف وقت در سریع ترین زمان ممکن تسهیلات واحدهای متقاضی پرداخت شود.
میرمحمدی ادامه داد: اگر واحد های تولیدی گردش مالی داشته باشند حجم معوقات بانکی کاهش می یابد و در بازپرداخت اقساط نیز معوقه نخواهیم داشت.
وی افزود: رونق تولید موجب می شود تا پرداخت مالیات ها به موقع انجام شود و نگرانی برای وصول مالیات در جامعه وجود نداشته باشد.
استاندار یزد با بیان اینکه توسعه اشتغال موجب کاهش آسیب ‌های اجتماعی و رونق تولید خواهد شد خاطرنشان کرد: فرصتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی در استان پیش آمده است تا از طرح تسهیلات رونق که از سوی دولت تدبیر و امید ارائه شده بهره مند شوند.
عالی ترین مقام اجرایی استان با تاکید بر لزوم دقت در بررسی پرونده های بانکی واحدهای تولیدی متقاضی در کمیته های تخصصی گفت: شیوه بررسی پرونده‌ ها به شکلی باشد که در همان کمیته‌ ها مشخص شود اگر واحدی توانایی تامین وثیقه های لازم را ندارد و یا نمی ‌تواند در مدت تعیین شده از سوی دولت تسهیلات را دریافت کند به کارگروه ارجاع داده نشود.
میرمحمدی در پایان سخنان خود خواستار شد: بانک‌های استان با سرعت بیشتری تسهیلات بانکی را به واحدهای تولیدی پرداخت کنند که البته بررسی ها و گزارش ها نشان داده است بانک ها همکاری خوبی با کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای تحقق این مهم داشته اند.  
گفتنی است در ابتدای این جلسه مدیران عامل و نمایندگان بانک های استان گزارشی از تعداد پرونده های ارجاع شده به بانک ها و میزان پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه دادند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات