استاندار یزد مطرح کرد؛

پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد؛ ابر پروژه ای ملی و از اولویت های مهم دولت سیزدهم/ افزایش تاب آوری آبی شهر یزد با ساخت مخازن ذخیره آب شرب

دکتر فاطمی انتقال آب از خلیج فارس به استان را ابر پروژه ای ملی دانست و گفت: این پروژه از اولویت های مهم دولت سیزدهم محسوب می شود.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد نخستین ساعات اولین روز هفته خود را به بازدید از برخی پروژه های آبی استان و بررسی وضعیت اجرای آن ها اختصاص داد.
 
دکترفاطمی در حاشیه این بازدیدها، انتقال آب از خلیج فارس به استان را ابر پروژه ای ملی دانست و گفت: عملیات اجرایی این پروژه با حضور رئیس جمهور در استان آغاز شد و از اولویت های مهم دولت سیزدهم محسوب می شود.
 
وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه مذکور، بیش از 100 هزار میلیارد تومان است، گفت: موارد و فرایندهای مربوط به پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان، با قدرت و قوت پیگیری خواهد شد.
 
وی در ادامه به ضرورت آزادسازی 47 کیلومتر از مسیر اجرای خط انتقال آب از خلیج فارس به استان اشاره و تصریح کرد: جلسه ای میدانی با حضور دستگاه های مرتبط با این امر، برگزار و بر همکاری جهت تملک و بازگشایی این مسیر تاکید شد.  
 
استاندار یزد بیان کرد: مابقی مسیر اجرای پروژه، در کریدور اجرای خط انتقال آب از خلیج فارس به مجموعه صنعتی و معدنی چادرملو قرار دارد و مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.  
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اُفت فشار آب در برخی مناطق شهر یزد به ویژه در فصل تابستان، خاطرنشان کرد: علاوه بر احداث 110 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب توسط مجموعه آبفا استان، 170 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در حال احداث است.
 
استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: با اتصال مخازن ذخیره آب به رینگ آب شهری، میزان ذخایر آب و به تبع آن تاب آوری آبی شهر یزد افزایش قابل توجهی می یابد.
 
دکتر فاطمی با بیان اینکه پروژه رینگ آب شهری با سرعت بالایی در دست اجراست، گفت: در جریان بازدید از این پروژه مقرر شد عملیات اجرایی پروژه به صورت سه شیفت انجام و برنامه ریزی های لازم جهت تسریع در روند اجرای پروژه صورت گیرد.
 
استاندار یزد اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از مخازن ذخیره آب شرب، بخشی از مشکلات در زمینه اُفت فشار آب مرتفع شود.
 
وی در پایان اضافه کرد: امید است پروژه های در دست اقدام در حوزه آب استان هر چه سریع تر به مرحله پایانی رسیده و خدمات آن را مردم از نزدیک احساس کنند.

شایان ذکر است «مخزن ذخیره آب فدک»، «مخزن 40 هزار متر مکعبی ذخیره آب شرب صفائیه» و «شبکه رینگ شهری یزد» از جمله پروژه های مورد بازدید توسط استاندار یزد بود.

مطالب مرتبط

افزودن نظرات