استاندار یزد در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعۀ استان :

پروژه هاي سفر رئيس جمهوري بدون اتلاف وقت و مجدّانه پي‌گيري شود

استاندار يزد پيش از ظهر شنبه 20 شهريورماه در شوراي برنامه ريزي و توسعۀ استان با بيان اينكه 970 ميليارد تومان اعتبار براي پروژه‌هاي مربوط به سفر رئيس جمهوري به استان يزد به طور قطع اختصاص يافته است خواستار پي‌گيري ويژه براي تحقق جامع و به بهره‌برداري رسيدن اين پروژه‌ها به صورت شفاف و بدون اتلاف وقت شد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، پنجمين نشست شوراي برنامه ريزي و توسعۀ استان با حضور  استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعۀ منابع استانداري، رئيس سازمان برنامه و بودجه و اعضاي شوراي برنامه ريزي و توسعۀ استان در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست با اشاره به فرارسيدن روز عرفه و تبريك عيد سعيد قربان گفت: روز عرفه، روز شناخت، معرفت و نزديكي با پروردگار متعال است، هرچند كه هر روز متعلق به خداست اما در سال ايّام ويژه اي مانند روز عرفه است كه مي توانيم در اين روز با تدبر، تعقل و تفكر در نعمتهاي الهي به خودشناسي و در نهايت به خداشناسي برسيم و از آموزه هاي اين ايّام بهره مند شويم.
 «سيدمحمد ميرمحمدي» با بيان اينكه براي پروژه هاي مربوط به سفر رئيس جمهوري به استان يزد در اسفندماه سال گذشته 970 ميليارد تومان اختصاص يافته است، ادامه داد: بيش از 700 ميليارد تومان از اين مبلغ در سال 95 اختصاص مي يابد و 270 ميلياردتومان باقي مانده نيز در سال 96 اختصاص خواهد يافت و تمام پروژه هاي مربوط به اين سفر بايد در سالجاري و حداكثر تا سال آينده به اتمام و به بهره برداري برسد.
 وي  ادامه داد: پروژه ها توسط تمام دستگاهها و نهادهاي استان بايد به صورت شفاف در مكان مشخص و  با اعتبار دقيق تعريف شود و ضروري است از طرح مسائل كلي در اين زمينه پرهيز كنيم لذا بايد در ارايۀ گزارشها به صورت كمّي و شفاف عمل شود.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: دولت تدبير و اميد فعاليتها و اقدامات خود را براساس شفافيت و صداقت قرار داده است و ما نيز بايد اين رويكرد را در دستوركار خود قرار دهيم.
رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعۀ استان در پايان سخنان خود تأكيد كرد: لازم است مسئولان و مديران دستگاههايي كه در سفر رياست جمهور به استان يزد و در مصوبات سفر داراي پروژه هستند بدون اتلاف وقت و مجدّانه اين پروژه ها را پي‌گیری کنند و ضروري است روند پيشرفت هر پروژه به صورت شفاف حداقل هر سه ماه يكبار گزارش داده شود.


همکاری دستگاههای استان در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن


رئيس سازمان برنامه و بودجه استان نيز در اين نشست گفت: اعتبارات مربوط به پروژه هاي مصوب سفر رئيس‌جمهوري به استان با تزريق 40 ميلياردتومان از اعتبارات استاني به مبلغ 970 میلیارد تومان ، به بيش از هزار ميلياردتومان مي‌رسد.
«حمیدرضا نصيري زاده» خاطرنشان كرد: 46 طرح و پروژه در سفر رياست جمهور به استان يزد به تصويب رسيده و اين پروژه‌ها در هفت فصل: مسكن و عمران شهري، منابع آب، كشاورزي، علمي، فرهنگي و گردشگري، ورزش و جوانان، حمل و نقل و بهداشت و درمان تعريف شده است.
نصیری زاده همچنین به اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در سراسر کشور و استان یزد در مهرماه سالجاری خبر و ادامه داد: این طرح از سوم تا 24 مهرماه به صورت اینترنتی و از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه به صورت حضوری اجرا می‌شود که شایسته است همۀ دستگاههای اجرائی استان برای هرچه بهتر و دقیق‌تر انجام شدن این طرح با سازمان برنامه و بودجه استان همکاری کنند.
«محمدصالح اولیا» رئیس دانشگاه یزد نیز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعۀ استان از برگزاری نخستین همایش ملی توسعۀ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان و چشم‌انداز آن در افق سال 1404 در 27 و 28 شهریورماه سالجاری خبر داد و در این نشست بر حضور و همکاری دستگاههای استان برای برگزاری هرچه بهتر این همایش تاکید شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات