با تاكيد بر تسهيل در سرمايه گذاري؛

پروژه هاي نيمه تمام استان به بخش خصوصي واگذار مي شود

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد بر ايجاد جذابيت و تسهيل در سرمايه گذاري توسط دستگاه هاي اجرايي تاكيد و از 173 پروژه ارزيابي شده و آماده واگذاري به بخش خصوصي در استان خبر داد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، جلسه بررسي وضعيت پروژه هاي نيمه تمام استان با حضور  « محسن صادقيان» معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد و معاونين برنامه ريزي و هماهنگي امور عمراني فرمانداري ها برگزار شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد بيان كرد: هر ساله با تعداد زيادي از پروژه هايي كه در سال هاي گذشته شروع شده و هم چنان عمليات اجرايي آن ادامه دارد و يا با توجه به نياز استان تعدادي از پروژه هاي جديد شروع مي شود و در سال هاي بعد نيز براي تكميل نیازمند تامین اعتبار هستند,مواجه می شویم.
« محسن صادقيان » افزود:با توجه به شرايط اعتباري دولتي  و تخصيص هاي اندكي كه به پروژه هاي عمراني تزريق مي شود در تلاشيم زمينه واگذاري پروژه هاي مختلف  اعم از پروژه هاي جديد؛نيمه تمام و قابل بهره برداري به بخش خصوصي را فراهم سازيم.
صادقيان اظهار داشت:در گام اول در استان 173 پروژه با اعتباري بالغ بر 60 ميليارد تومان شناسايي شده كه برآنيم  اين پروژه ها با شرايط مختلف و ايجاد جذابيت به بخش خصوصي واگذار شوند.
وي خاطرنشان كرد: فعالان بخش خصوصي در عرصه هاي مختلف اعم از داخل و خارج استان مي توانند در اتمام اين پروژه ها مشاركت كنند و روش هاي مختلفي نيز براي واگذاري و جذب همكاري قابل مذاكره و انجام است.
معاون استانداري يزد گفت:در حال حاضر در استان بالغ بر هزار و 700 پروژه نيمه تمام وجود دارد و براي تكميل اين پروژه ها نيز  اعتباري بالغ بر 800 ميليارد تومان نياز است; باتوجه به اعتبار هر ساله استان كه كمتر از 200 ميليارد تومان به اين پروژه ها تزريق مي شود ،نيازمند زمان زيادي براي تكميل اين فرآيندها هستيم.
صادقيان افزود: اميد است با جذب همكاري و واگذاري اين پروژه ها به بخش خصوصي بتوانيم اين مسير  تكميلي را سرعت بخشيده و تسهيل كنيم زيرا 30 درصد از اين پروژه ها با پيشرفتی بالغ بر 60 درصد و 70 درصد پروژه ها نيز  پيشرفتي كمتر از 50 درصد دارند.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد در پايان گفت:پروژه‌های استان از جنس احداث، بازسازی، تجهیزات، تعمیرات و بهسازی هستند  که در راستای به بهره‌برداری رسیدن آن‌ها بیش از بیش بایستی تلاش کرد.
در اين نشست گزارشي از سوي نمايندگان سازمان مديريت و برنامه ريزي استان از وضعيت پروژه هاي استان و شيوه هاي واگذاري ارائه و به ابهامات طرح شده از سوي حاضران در جلسه پاسخ داده شد.

*خبرنگار:فاطمه شریفی
*عکاس:رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات