استاندار يزد تاکید کرد:

پيوند خلاقيت و توان علمي در بهره‌مندی از فنّاوري اطلاعات و ارتباطات

استاندار يزد بعدازظهر سه‌شنبه ششم مهرماه در جلسۀ شوراي راهبري فنّاوري اطلاعات و ارتباطات استان گفت: لازم است فعال سازي و بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي موجود در فنّاوري اطلاعات و ارتباطات براي توسعه و پيشرفت استان بر منباي پيوند ايده‌هاي خلاق و توان علمي انجام شود.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، جلسۀ شوراي راهبري فناوري اطلاعات و ارتباطات استان با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري ، رئيس مركز برنامه ريزي، نوسازي و توسعه فناوري اطلاعات  استانداري، مديركل ارتباطات و فنآوري اطلاعات استان و اعضاي اين شورا در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه فعاليت شوراي راهبري فناوري اطلاعات و ارتباطات را زمينه اي براي ايجاد هم افزايي توانمندي ها و اجرايي شدن ايده هاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات در استان دانست وبیان کرد: با توجه به ثروت غني استان در توانمندي هاي علمي بايد بتوانيم از ظرفيت هاي دانش محور، تجربي و كاربردي موجود در بهبود شرايط جامعه و افزايش رفاه مردم استفاده كنيم.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: هدف اين است كه از تمام نيروها، افكار و ظرفيت ها براي سهولت در زندگي مردم استفاده شود و با وجود نيرو هاي انديشمند، پرتوان و روشنفكر در استان با بهره برداي مناسب بايد مانع از دست رفتن فرصت ها شد.
میرمحمدی افزود: در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات در استان تيم هاي قوي و كارآمد با خلاقيت ، پشتكار و تخصص بالا در سطح ملي و بين المللي فعاليت مي كنند و پيوند ايده و عمل نيروهاي كاردان و کارشناس مي تواند اين پيشرفت را توسعه بخشد.
عالي‌ترين مقام اجرايي استان خاطرنشان كرد: توانمندسازي سهم استان يزد از اقتصاد مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات( ICT )  با توجه به زيرساخت هاي موجود مي تواند به رشد درآمدي بالا و اثر گذاري مؤثر بر رفاه، اشتغال و سرعت بخشي به فعاليت ها منجر شود.
استاندار يزد در پايان سخنان خود به ظرفيت هاي بالاي استان در زمينه توليد محتوا اشاره كرد و گفت: به مدد فناوري اطلاعات و توانمندي هاي علمي مي توان در زمينه هاي تاريخي، فرهنگي، سنت هاي بومي و مذهبي، طبيعت،گردشگري، معماري و  ساير زمينه ها توليد محتوا و در نهايت رونق اقتصادي را شاهد بود.


دانش و فنّاوری، شتاب دهندۀ صنعت انسان محور


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های موجود در دانش مبتنی بر فناوری و نوآوری بیان کرد: استان یزد در زمینه اشتراک و پردازش دانش، چابکی کسب و کار، بهره مندی بیشتر از  قابلیت های متعدد ارتباطی ، علمی و زیرساختی نیازمند همگرایی منسجم و هدفمند در مسیر توسعه و کارآمدی است.
«اکرم فداکار» ادامه داد: شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات استان به منظور ایجاد ساختاری برای سیاست‌گذاری، راهبری، تخصیص هدفمند منابع و نظارت بر روند فعالیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شده است.
وی افزود: در این شورا با استفاده از نظرات متخصصین، بهره مندی از تجارب ارزشمند و توانمندی های موجود در استان ، سیاست‌گذاری و راهبری جریان فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق ایجاد هماهنگی و همگرایی میان نهادهای مختلف اثرگذار دنبال می شود.
فداکار گفت: توسعه کسب و کار  و اقتصاد مبنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان صنعت انسان محور می‌تواند اثرات بالایی در خلق ثروت برای استان به همراه داشته باشد و باید بتوانیم توانمندی‌ها را به این سمت هدایت کنیم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات