معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد تاكيد كرد:

پيگيري مطالبات دولتي شهرداري ها به منظور تهاتر از طريق اسناد خزانه

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد در جلسه با شهرداران استان بر اقدام سريع و پيگيري در موضوع مطالبات شهرداري ها از دستگاه هاي دولتي به منظور تهاتر حساب هاي في مابين از طريق اسناد خزانه تاكيد كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، جلسه هم انديشي و تبادل نظر در زمينه مطالبات شهرداري ها از دستگاه هاي دولتي به منظور تهاتر حساب هاي في مابين از طريق اسناد خزانه با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد، مديركل امور اقتصادي و دارائي ،شهرداران سراسر استان و مديران دستگاه هاي اجرايي متولي تشكيل شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد گفت:باتوجه به ابلاغ بخشنامه اسناد خزانه اوراق تسويه نوع اول و دوم  و هم چنين بدهي شهرداري ها به پيمانكاران طرف قرارداد خود كه منابع اين اسناد بدون تعيين سهميه براي استان ها و به صورت سراسري تعيين شده است،شهرداران استان نسبت به اين موضوع با سرعت و جديت اقدام نمايند.
« محسن صادقيان» افزود: اوراق تسويه نوع اول براي تهاتر بدهي پيمانكاران در قبال بدهي مالياتي قابل استفاده است و اوراق تسويه نوع دوم نيز براي تهاتر طلب پيمانكاران،اشخاص و شركت هاي دولتي كه از دولت طلبكار هستند اما به سيستم بانكي بدهكارند،تعريف شده تا بتوانند مطالبات خود را از اين طريق دريافت كنند.در ضمن شهرداري ها مي توانند طلب خود را از دستگاه هاي اجرايي استان نيز از طريق اين اسناد تهاتر نمايند.
صادقيان بيان كرد:با استفاده از اين ظرفيت قانوني به وجود آمده در قالب تهاتر بسياري از مطالبات شهرداري ها از دستگاه هاي دولتي تعيين تكليف مي شود و لازم است شهرداران با دقت وضعيت پروژه هايي كه با اعتبارات دولتي انجام شده و يا ساير بدهي و بستانكاري ها را روشن و از اين فرصت براي مديريت مالي موثر بهره مند شوند.

*خبرنگار:فاطمه شريفي
*عكاس:رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات