معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد:

پژوهش، مايه پيشرفت و توسعه استان و رافع بسياري از مشكلات است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد گفت : بدون پژوهش سرمایه انسانی ما آسیب می بینند هر چند سرمایه انسانی قوی و خوبی داشته باشیم ولی با بررسی ، تحقیق و پژوهش بسیاری از مشکلاتی که در استان است رفع می شود و نهایتا رفع مشکلات ، توسعه و پیشرفت استان را به دنبال دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " عباسعلی رضایی " روز دوشنبه 15 دیماه در مراسم تجلیل از اعضای ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان یزد که در محل دفتر آموزش و پژوهش استانداری یزد برگزار شد گفت: آن چه ما باید در زمینه پژوهش به آن توجه داشته باشیم، سعی و تلاش خود در زمینه استفاده درست از سرمایه های انسانی از قبیل نخبگان ، دستگاه های اجرایی و نهایتا بخش خصوصی است و همچنین باید از دانشگاه ها و امتیازهای آنها در عرصه پژوهش نهایت استفاده را ببريم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداریزد اظهار داشت: بدون پژوهش، سرمایه انسانی ما آسیب می بیند هر چند سرمایه انسانی قوی و خوبی داشته باشیم ولی با بررسی ، تحقیق و پژوهش بسیاری از مشکلاتی که در استان است رفع می شود و نهایتا رفع مشکلات ، توسعه و پیشرفت استان را به دنبال دارد.
وی افزود: پژوهش برای آسیب و پیگیری رفع مشکل نیست بلکه بر اساس بررسی و تحقیقاتی که صورت می گیرد ممکن است به یک طرح و ایده جدید دست یابیم که نهایتا می تواند برای استان مفید باشد.
این مقام مسئول تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم استفاده درست از سرمایه انسانی خود در سطح استان داشته باشیم باید خیلی از مواردی که در کشور ما قانون و تکلیف شده است را چه در نظام و چه در دولت مد نظر قرار داده و رعایت نماییم .
وی ادامه داد: ما اکنون در بحث قانون ، دستور العمل و بخش نامه مشکل خاصی نداریم و اگر بعضی از کارهای غیر قانونی هم وجود دارد در صورت پیگیری قابل رفع است بلکه ما بیشتر در بحث نظارت و اجرا مشکل داریم و به این معنا است که در اجرا روش و شیوه های مناسب به کار برده نمی شود و همچنین در ارزیابی ها نظارتی صحیح صورت نمی گیرد.
رضایی با اشاره به اینکه در سال های گذشته در برگزاری هفته پژوهش هم گرایی چشم گیری وجود نداشت و هر کدام از دستگاه ها به صورت پراکنده فعالیت هاي خود را در این زمینه انجام می دادند گفت: امسال با لایحه ای که صادر شد و طبق آن لایحه دبیری برنامه های هفته پژوهش برعهده دانشگاه یزد قرار گرفت، شاهد هم گرایی و تعامل بسیار خوبی بین صنعت گران ، شرکت های دانش بنیان ، حوزه علمیه و دانشگاه ها بودیم که این خود یک اتفاق مثبتی بود که در استان در این زمینه اتفاق افتاد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار در پایان از ورود خوب پارک علم و فناوری ، دانشگاه های مختلف در سطح استان و حوزه علمیه تشکر و قدر دانی کرد و گفت: همه ما باید در عرصه علم و دانش و همچنین بحث های توسعه استانی حضور داشته باشیم و در این راستا استان یزد را به شرایط بسیار عالی برسانیم .

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات