پیام استاندار يزد به مناسبت روز جهانی معلولين

استاندار يزد به مناسبت 12 آذرماه ، روز جهاني معلولين پيامي صادر كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، متن اين پيام بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
 دوازدهم آذرماه مصادف با سوم دسامبر به عنوان روز جهانی معلولين نامگذاری شده است . هدف از نامگذاری این روز معطوف داشتن اذهان عمومی جامعه به مسائل مرتبط با معلولین و احیاء حقوق آنها و لزوم ايجاد فرصت ها براي استفاده از قابلیت هاي اين عزيزان در اموري متناسب با شرايط آنها است.
 دسترسی به امکانات عمومی و فرصت های موجود در جامعه از قبیل آموزش، اشتغال ، مسکن ، ایاب و ذهاب و مواردی از این دست از حقوق اولیه آنان است و اگر باورمان این است که انسان محور توسعه است باید توجه داشته باشیم که معلولين نيز جزيي از منابع انساني كشور به حساب مي آيند و مي بايست از ظرفيت آنها استفاده مطلوب بعمل آيد.
 تدوین قانون جامع حمایت از حقوق معلولین نخستین گام در تأمين حقوق آنهاو ايجاد فرصت ها و بهره مندی معلولین از تسهیلات اجتماعی بود. لیکن گام مهمتر اجرایی ساختن مفاد این قانون است .
 سازمان بهزیستی بعنوان بزرگترین دستگاه دولتی و متولی امور معلولین تمامی تلاش خود را در ابعاد مختلف شامل توانبخشی فردی ، حرفه ای و اجتماعی معلولین معطوف ساخته كه در نوع خود قابل تقدير است، ولی به تنهایی و بدون حمایت سایر بخش های دولتی و غیردولتی قادر نخواهد بود به تمامی خواسته های به حق این عزیزان جامه عمل بپوشاند و انتظار ميرود با همكاري و مساعدت افراد علاقمند و خير خدمات بهتري به معلولين محترم ارائه گردد.
 نقش تشکل ها و نیز رسانه های جمعی در كمك به حل مسائل و مشکلات معلولين و كارآفريني متناسب با شرايط آنها و مناسب سازي فضاهاي عمومي شهري و مشاغل هم ساز با معلولين عزيز قابل ترديد نيست.
 امید است با امعان نظر به شعار روز جهانی معلولین در سال 93 که همانا " توسعه و حقوق بشر برای همه " می باشد زمینه مشارکت آحاد جامعه با هدف بهزيستي معلولين و مشاركت آنها در امور اجتماعي و اجرايي بيش از پيش مورد توجه و اقدام قرار گيرد.

سید محمد میر محمدی
 استاندار یزد

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات