برگزاری نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به منظور جبران خسارت وارده به کشاورزان در اثر سرمازدگی و طوفان/ دکتر فاطمی:

پیگیری برای تحقق 1500 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و کم بهره و امهال 3 ساله تسهیلات به منظور جبران بخشی از خسارات ناشی از سرمازدگی به محصولات باغی کشاورزان استان

استاندار یزد از پیگیری تحقق 1500 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و کم بهره و امهال 3 ساله تسهیلات به منظور جبران بخشی از خسارات ناشی از سرمازدگی به محصولات باغی کشاورزان استان خبرداد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که به منظور بررسی چگونگی جبران خسارت وارده به کشاورزان در اثر سرمازدگی و طوفان برگزار شد، ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به خسارت های وارده به کشاورزان گفت: در این راستا باید گزارش دقیقی از خسارات وارده به محصولات کشاورزی استان تهیه و به دستگاه ها و وزارتخانه های متولی در تهران ارسال شود.
وی در ادامه بر سفر مدیران و مسئولین استانی مرتبط به تهران جهت پیگیری حضوری مطالبات استان؛ پیش از طرح گزارش خسارت ها در صحن دولت، تاکید کرد.
استاندار یزد با اشاره به برگزاری نشست بعدی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در هفته آینده، خاطرنشان کرد: در جلسه مذکور دستگاه های متولی باید امتیازات گرفته شده برای استان به دنبال پیگیری های انجام شده برای جبران خسارات های وارده به کشاورزان را گزارش داده و به اطلاع مردم و به ویژه کشاورزان استان برسانند.
وی  همچنین با بیان اینکه بحران ها و مخاطرات به صورت طبیعی وجود دارند، دستور تشکیل کارگروهی متشکل از ادارات کل مدیریت بحران و هواشناسی استان، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و جامعه علمی و نخبگانی استان را داد.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: اعضای کارگروه مذکور باید ظرف دو ماه انواع مخاطرات اتفاق افتاده در استان را بررسی و راهکارهای فناورانه برای مدیریت هر یک از مخاطرات و کاهش حداکثری خسارات ناشی از آن ها را احصا کند تا در سال های آینده متحمل خسارات کمتری شویم.
شایان بذکر است که استاندار یزد در این نشست طی تماس تلفنی با وزیر کشور؛ درخواست های استان را مطرح کرد که وزیر کشور از این پیشنهادات استقبال کرد و قول پیگیری و تحقق موارد خواسته شده را داد.
همچنین استاندار طی نشستی با معاون اول رئیس جمهور مسائل را به صورت مکتوب انتقال داد که درخواست های استان به شرح زیر است:
1- اعطای ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به خسارت دیدگان از انواع مخاطرات به ویژه سرمازدگی با بازپرداخت بلندمدت
2- امهال تسهیلات خسارت دیدگان از انواع حوادث غیرمترقبه در بخش کشاورزی به مدت سه سال
3- اختصاص مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال جهت اعطای کمک بلاعوض به آسیب‌دیدگان متاثر از سرمازدگی بر اساس سطح و درصد خسارت و ارزش محصول
4- پیگیری و تسریع در پرداخت حداکثری خسارت توسط صندوق بیمه کشاورزی و پیگیری افزایش سهم دولت و افزایش مبلغ غرامت پرداخت

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات