معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار:

چادرملو از شرکتهای خوش حساب استان است

معاون برنامه ريزي استاندار و رييس ستاد درآمد استان يزد گفت: براساس اطلاعات، رقم بدهی هفت هزار میلیاردی شرکت صنعتی، معدنی چادر ملو صحت ندارد و در این باره این شرکت مظلوم واقع شده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد به نقل از ایرنا، 'محمدرضا بابایی' روز جمعه 14 آذر ماه در آیین آغاز عملیات اجرایی شرکت مجتمع محصولات کنجدی در اردکان، افزود: براساس اطلاعات، رقم بدهی هفت هزار میلیاردی شرکت صنعتی، معدنی چادر ملو صحت ندارد و در این باره این شرکت مظلوم واقع شده است.
وی با اظهار تعجب از طرح اینگونه مسایل، اظهار کرد: بنده مسوول ستاد درآمد استان یزد هستم، اگر کسی درباره نحوه و میزان درآمدهای استان باید صحبت کند، بنده هستم، جلسات این ستاد به صورت ماهیانه و با حضور اعضا برگزار ولی از شنیدن این شایعات و ارقام تعجب می کنم و نمی دانم این حرفها از کجا می آید.
رییس ستاد درآمد استان یزد خاطرنشان کرد: در خصوص یکی از بندهای قانون بودجه برای پرداخت حق انتفاع تعدادی از معادن، مبالغی از سوی شرکت چادرملو پرداخت شده است که برای مابقی این پول نیز کارشناسان معاونت برنامه ریزی استانداری و شرکت چادرملو در حال کارشناسی هستند.
بابایی ادامه داد: تاکنون آنها ادله لازم را ارائه و غالب شده اند و چنانچه در نهایت به این نتیجه گیری رسیدیم که مبلغ دیگری باید پرداخت شود حتما همچون گذشته انجام خواهد گرفت.
معاون برنامه ریزی استاندار یزد تاکید کرد: کار ارزنده چادرملو برای استان یزد و شهرستان اردکان جای تقدیر دارد، این شرکت می توانست به مانند شرکت های دیگر فقط به خام فروشی ادامه دهد ولی شاهد احداث واحدهای بزرگ صنعتی گندله، فولاد و نیروگاه برق با سرمایه گذاری چادرملو هستیم که تحولی در استان یزد ایجاد کرده است.

این مسوول اضافه کرد: ابتدا به عنوان شهروند و سپس به عنوان یک مسوول در بخش صنایع و معادن استان یزد، بی نهایت از چادرملو ممنونم.
وی با بیان اینکه اتهام زنی بی مورد به هیچ وجه قابل قبول نیست، اظهار داشت: امیدوارم با این سخنان روشنگری لازم انجام شده باشد.
گفتنی است اخیرا در برخی از رسانه های استان مطالبی پیرامون بدهی مالیاتی این شرکت منتشر شده بود که نماینده مردم اردکان و مدیرکل امور مالیاتی استان یزد تکذیب کردند.
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در خرداد ماه 1371 تحت شماره 2257 در دفتر ثبت شرکتهای شهرستان یزد به ثبت رسیده است.
مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در شمال شرقی شهر یزد، حاشیه کویر ساغند قرار دارد که مهمترین فعالیت آن، اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره از آن و تولید گندله، تولید سنگ آهن (لامپ اور) و تولید محصولات فولادی است.
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در شروع با سرمایه گذاری بانک سپه و شرکت ملی فولاد ایران تأسیس شد، در حال حاضر نیز سهامداران شرکت عبارتند از: شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و سایر سهامداران بخش حقیقی و حقوقی است.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات