وزير ورزش و جوانان مطرح كرد:

چهار هزار و 200 پروژه نیمه‌تمام ورزشي در كشور وجود دارد

وزير ورزش و جوانان با اشاره به اينكه چهار هزار و 200 پروژه كلنگ خورده نیمه‌تمام در سطح كشور وجود دارد گفت: براي تكميل اين پروژه‌ها 13 هزار میلیارد تومان لازم است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد؛ شامگاه دوشنبه 16 فروردین‌ماه نشست مشترك وزير ورزش و جوانان، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و مديركل حوزه استاندار با اعضاي شوراي عالي ورزش و رؤساي ادارات ورزش و جوانان استان، رؤسا و نايبان رئيس هیئت‌های ورزشي و نمايندگان سازمان‌های مردم‌نهاد استان در تالار انديشه استانداري يزد برگزار شد.
وزير ورزش و جوانان ضمن گراميداشت ياد و خاطره سومين شهيد محراب آيت ا... شهيد صدوقي (ره) و معلم اخلاق مرحوم آيت ا... سيد روح ا... خاتمي (ره) اظهار داشت: عده‌ای غيرمتخصص كه داعيه مديريت جهاني را نيز داشته‌اند بدون در نظر گرفتن استعدادهاي ورزشي مناطق و طرح آمايش سرزمين هرکجا توانسته‌اند كلنگ يك پروژه و مكان ورزشي را به زمين زده‌اند و امروز دولت تدبير و اميد با انبوهي از پروژه‌های نیمه‌تمام روبرو است.
«محمود گودرزي» ادامه داد: براي تكميل تعدادي از اين پروژه‌ها مبلغ 120 میلیارد ریال اختصاص‌یافته است كه اميدواريم پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشي استان يزد نيز با مشاركت بخش خصوصي و سرمایه‌گذاری خيرين تا پايان سال 96 به بهره‌برداری برسد.
وي افزود: در بيشتر كشورهاي توسعه‌یافته ضريب حضور مردم در فعالیت‌های ورزشي 75 درصد است كه اين شاخص در كشور ما بسيار پائين تر است.
گودرزي خاطرنشان كرد: بايد به‌صورت جدي ورزش را در سبد خانواده‌ها وارد كرد زيرا همگاني شدن ورزش موجب تأمين سلامتي و نشاط جامعه می‌شود.
وزير ورزش و جوانان رويكرد دولت تدبير و اميد را سلامت‌محور برشمرد و گفت: اگر ورزش سلامت‌محور شود قطعاً ميزان جرائم و آسیب‌های اجتماعي كاهش می‌یابد.
وي توجه به ورزش بانوان در دولت يازدهم را مهم خواند و اظهار داشت: شايسته است مديران ورزشي عدالت و توازن را در مورد ورزش بانوان جدي بگيرند و با پرهيز از نگاه جنسيتي به حوزه ورزش توسعه اماكن ورزشي براي زنان و مردان جامعه را به‌عنوان يك وظيفه مهم پي گيري كنند.
دبير شوراي عالي جوانان با اشاره به اينكه 60 هزار نفر ورزشكار سازمان‌یافته و بیمه‌شده در استان يزد وجود دارد اين آمار را بر اساس جمعيت كل استان كم ذكر و بر توجه جدي به جذب ورزشكاران و افزايش فعالیت‌های ورزشي در اين عرصه تأكيد كرد.
گودرزي در پايان سخنان خود به اهميت مشاركت بخش خصوصي و خيرين براي توسعه ورزش به‌عنوان يك امر مهم و مورد تأكيد دولت اشاره كرد و حضور قوي اين بخش را در تحقق اهداف مهم ورزش كشور خواستار شد.
در اين جلسه همچنين رؤساي هیئت‌های ورزشي استان به ارائه مسائل و مشكلات هیئت‌های تحت نظارت خود پرداختند و خواستار حمايت وزارت ورزش و جوانان از ورزش استان شدند.
گفتني است در پايان اين نشست تنديس ورزش زورخانه‌ای و پهلواني استان و پيراهن تيم واليبال آرمان اردكان به‌عنوان حامي محیط‌زیست و پرنده درخطر انقراض «هوبره» توسط استاندار يزد به وزير ورزش و جوانان اهدا شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات