استاندار یزد مطرح کرد:

کاهش قابل توجه وابستگی به اقتصاد نفتی در دولت تدبیر و امید

استاندار یزد صبح یک شنبه دهم مرداد ماه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در رونق اقتصادی کشور گفت: وابستگی به اقتصاد نفتی در دولت تدبیر و امید کاهش قابل توجهی داشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیران بخش دولتی و نمایندگان بخش خصوصی در سالن جلسات  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه  هم اندیشی و مشورت در حل بسیاری از مشکلات کارگشاست بیان کرد: افراد در زمانی که به صورت فردی با یک موضوع روبه رو می شوند کاملا حق را با خود می دانند اما زمانی که همین مسئله در جمع مطرح می شود، سایر نظرات ابعاد دیگر را نیز برای تصمیم گیری بهتر مشخص می کند.
«سیدمحمد میرمحمدی» افزود: برای برخورد با مشکلات هرگز نباید واقعیت ها را نادیده بگریم زیرا  تنها با تصورات ذهنی و خیال های شخصی نمی توان به نتیجه ای کارآمد و موثر برای جامعه دست یافت.
میرمحمدی خاطر نشان کرد: اقتصاد یک فرآیند پیچیده است و تا زمانی که کاملا به اقتصاد نفتی وابسته بودیم به گونه ای دیگر عمل می کردیم اما امروز که در مسیر اقتصاد غیرنفتی گام بر می داریم با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم می کنیم که باید هر کدام به سهم خود برای حل آن تلاش نمائیم.
استاندار یزد بیان کرد: در قبل از انقلاب فعالیت ها به صورتی انجام می شد که همواره دولت را از خود جدا می دیدیم اما از اوایل انقلاب نگاه ها تغییر کرد و فضائی ایجاد شد که منافع دولت و ملت در کنار هم قرار گرفت اما سوء استفاده کنندگانی هم وجود دارند که هنوز در فکر منافع خود هستند.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه اگر بخواهیم یک اقتصاد سالم داشته باشیم باید در قوانین و اصول اولیه به شفافیت برسیم گفت: تا زمانی که برنامه ها و خروجی فعالیت ها مشخص نباشد هرگز شفافیت در حرکت های اقتصادی نیز اتفاق نخواهد افتاد.
وی ادامه داد: بحث تحریم ها در فعالیتهای اقتصادی ما محدودیت هایی را ایجاد کرد، البته برخی نیز حاشیه هایی را به وجود آوردند و به بهانه تحریم موضوعاتی که منافع آن ها را در پی داشت،مطرح نمودند.
میرمحمدی با تاکید براینکه دولت، مردم و دستگاه ها باید بر روی موضوعاتی که نیاز جامعه است تمرکز و دقت کنند، تصریح کرد: هیچ کدام از ما نمی خواهیم قوانین و شرایطی که برای فعالیتهای اقتصادی تعریف می شود، مشکل زا باشد پس آنچه که مشکلات را حل می کند باید مطرح کنیم و آن را به نتیجه برسانیم.
استاندار یزد گفت: در دولت تدبیر و امید حضور بخش خصوصی هر روز در تصمیم گیری ها پر رنگ تر می شود و ما نیز به مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و فعالیتها علاقه مند هستیم زیرا وقتی از تمام جایگاه ها و دیدگاه ها نمایندگانی در کنار یکدیگر قرار گیرند، تصمیم های دقیق تر، معقول تر و پخته تری گرفته می شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: باید موضوعاتی را در استان پیگیری کنیم که در اولویت باشد و برای رونق اقتصادی به شناسایی آنچه رقابت را سخت نموده است و تسهیل شرایط موجود بپردازیم.
وی افزود: دولت یازدهم با اقداماتی چون کاهش تورم از 40 به 10 درصد کار بزرگی را انجام داد که به آسانی ممکن نبود و در کنار آن تحریم ها نیز برداشته شد، وابستگی به اقتصاد نفتی به صورت چشم گیری کاهش یافت که این کارها در نوع خود فوق العاده و تاریخی بوده و در دنیا نیز عزم دولت و ملت ایران را به خوبی نشان داده است.
میرمحمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نباید از کنار اقدامات بزرگی که در دولت تدبیر و امید انجام شده است به آسانی بگذریم و البته گذر زمان و تاریخ می تواند این حرکت های بزرگ را به همگان بهتر و دقیق تر معرفی کند.
گفتنی است در این جلسه مسائل اقتصادی استان ، فراهم نمودن شرایط امنیت و حمایت از فعالیت معادن استان در چارچوب قوانین و مقررات، مسائل مربوط به ارزش افزوده ، مالیات و منابع بانکی در بخش صنعت و تولید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات