استاندار یزد:

گردشگری در کنار اقتصاد دانش بنیان، از راهبردهای اصلی پیشرفت و توسعه استان است

نشست هم اندیشی فعالان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با حضور وزیر میراث فرهنگی، استاندار، تعدادی از نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران و فعالان این حوزه در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استان یزد، دکترطالبی درنشست هم اندیشی با فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، اقتصاد دانش بنیان و گردشگری را دو راهبرد اصلی برای پیشرفت و توسعه استان برشمرد و گفت: برای تحقق این راهبردهای توسعه ای استان، اقدامات و فعالیت های خوبی به ویژه در حوزه گردشگری در استان یزد انجام شده است.
وی به استقبال بی نظیر گردشگران نوروزی از مناطق مختلف استان یزد در نوروز98 اشاره و خاطرنشان کرد: در آن سال، شاهد حضور چند برابری گردشگران در استان یزد بودیم به طوریکه برای رفع مشکل اسکان مسافران، ستاد بحران در استان تشکیل شد.
دکتر طالبی ادامه داد: پیش از شیوع کرونا، بحث ایجاد بوم گردی ها به خوبی در استان یزد دنبال می شد و برنامه های مختلفی برای افتتاح بومگردی ها در همه نقاط استان یزد داشتیم که خوشبختانه حمایت های خوبی نیز از طرف دولت در این زمینه انجام شد.
استاندار یزد تصریح کرد: پیش از شیوع کرونا، رویدادهای گردشگری مختلفی در استان یزد برگزار و اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اقدامات مناسبی را در راستای تهیه تقویم سالیانه برای برگزاری این رویدادها در تمام شهرستان های استان به انجام رسانید.
وی به همراهی خوب بخش گردشگری استان یزد برای مقابله با شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: استان یزد اولین استانی بود که مدیران هتل ها و اقامتگاه ها و دیگر فعالان این عرصه به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی مراکز خود کردند و همکاری بسیار خوبی را در اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا استان داشتند.
دکتر طالبی به حمایت های انجام شده برای جبران بخشی از آسیب های وارده به بخش گردشگری استان اشاره و خاطرنشان کرد: استان یزد تنها استانی است که جدای از حمایت های ملی، اقدام به ارائه وام های کم بهره به مشاغل خرد کرد و با محوریت خانه فرهنگ شهید صدوقی(ره)، شهرداری و صنایع و معادن بزرگ استان، به بعضی از مشاغل خرد بخش گردشگری، صنایع دستی، راهنمایان گردشگری و ... تسهیلات قرض الحسنه اعطا شد.
استانداریزد با بیان اینکه یکی از بزرگترین دغدغه های مسئولان استان، تلاش برای کاهش خسارت ناشی از تعطیلی بخش گردشگری است، گفت: پس از طرح پیشنهاد سفرهای ایمن، این موضوع در استان نیز مطرح و حمایت های لازم انجام و این استان به عنوان پایلوت سفرهای ایمن در کشور انتخاب شد اما متاسفانه با آغاز موج سوم شیوع کرونا، استان یزد، در جایگاه اول کشور به لحاظ شیوع این بیماری قرار گرفت که محدودیت های شدیدی را به حوزه گردشگری تحمیل کرد.
دکتر طالبی تصریح کرد: به منظور توسعه سفرهای ایمن، گفتمان سازی هایی که به لحاظ اجتماعی باید صورت می گرفت، در استان یزد شروع شد و امیدواریم بیماری کرونا مجالی را برای انجام اقدامات در این زمینه بدهد.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش بر برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استانداری یزد با هدف حمایت و کمک به هنرمندان بومی استان تاکید کرد. 
وی عنوان کرد: به منظور حمایت از بخش گردشگری جلسات ویژه ای در ستاد تسهیل، ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال شورای برنامه ریزی استان برگزار شد که بعضی از این مصوبات آن اجرا و بخشی نیز با جدیت در حال پیگیری می باشد.
استانداریزد با بیان اینکه بحث مثلث گردشگری با جدیت در حال پیگیری است، اظهارداشت: هماهنگی بسیار خوبی بین استان های یزد، اصفهان و فارس به عنوان مثلث گردشگری ایران انجام و مقرر شده است جلسه بعدی به میزبانی استان یزد برگزار و جمع بندی نتایج آن، به وزیر میراث فرهنگی ارائه شود.
وی در ادامه به برخی از مشکلات موجود بر سر راه توسعه بومگردی ها اشاره و بر پیگیری حل آنها و استفاده حداکثری از این ظرفیت ارزشمند در حوزه گردشگری تاکید کرد.
وی همچنین خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت های استان یزد در زمینه کویر و کویر نوردی در راستای توسعه صنعت توریسم استان شد و بر حمایت بیشتر دولت برای کمک به توسعه زیرساخت ها در این رابطه تاکید کرد.
توجه ویژه به استفاده از ظرفیت های عظیم ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، ایجاد منطقه آزاد گردشگری و بهره گیری از نظرات نماینده وزارت میراث فرهنگی در ستاد ملی از دیگر مباحث مورد تاکید استاندار یزد بود.
دکترطالبی اظهارداشت: امیدوارم سفر وزیر میراث فرهنگی و دستاوردهای آن ، موجب رونق و تقویت بخش گردشگری استان و توجه به ظرفیت های خوب استان یزد در این رابطه شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات