استاندار یزد:

گفتمان سازی و ترویج فرهنگ پدافند غیر عامل ضرورتی اجتناب پذیر است/ استقرار مرکز داده اپراتور همراه اول در منطقه ویژه یزد/ این مرکز مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال؛ از سیاست های مورد پیگیری استان است/ نقش مهم و حیاتی پدافند غیر عامل در کاهش آسیب پذیری جوامع/ عادی انگاری کرونا زنگ خطر گسترش این ویروس و افزایش آمار مبتلایان/ واکسیناسیون و رعایت دستور العمل های بهداشتی شرط اصلی مهار کرونا

استاندار یزد با اشاره به نقش مهم و حیاتی پدافند غیر عامل در کاهش آسیب پذیری جوامع، گفت: گفتمان سازی و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل، ضرورتی اجتناب پذیر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست شورای پدافند غیرعامل استان، حضور میدانی سردار رحیمی؛ معاون امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور، در استان ها و پیگیری های مجدانه ایشان جهت تحقق اهداف پدافند غیرعامل را قابل تقدیر دانست.
وی با اشاره به تشکیل شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست استاندار؛ به جهت اهمیت این حوزه، اظهارداشت: باتوجه به موقعیت استان یزد، تاسیسات، اماکن، مراکز و ظرفیت های موجود در آن، پدافند غیرعامل در این استان یک مسئله مهم و اساسی محسوب شده و نیازمند پیگیری جدی مسائل در سطح استاندار و مدیران استانی است.
استاندار یزد در ادامه به نقش و تاثیر عملکرد فعالانه کارگروه های تخصصی ذیل این شورا، در اتقان مصوبات شورا و متعاقب آن تحقق اهداف پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: پیگیری های مستمر سازمان پدافند غیرعامل کشور سبب افزایش حساسیت استان ها و عزم جدی آن ها در سامان اقدامات لازم می شود.
دکتر فاطمی ضمن قدردانی از نگاه ویژه  به استان یزد و تصویب مصوبه ایجاد مرکز داده ملی در یزد، اظهارداشت: مرکز داده ملی مهمترین رکن زیرساختی شبکه ملی اطلاعات در کشور است و بحث تمرکز زدایی ترافیکی از تهران و انتقال آن به سایر مراکز از جمله یزد اهمیت فوق العاده ای دارد.
استاندار یزد ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست های اقتصادی استان بر اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال بنا گذاشته، تحقق این امر مهم سبب شکل گیری اتفاق بزرگی در توسعه و پیشرفت یزد می شود.
دکتر فاطمی افزود: امید است با طی فرآیندهای بعدی مرتبط با ایجاد مرکز داده ملی در استان یزد، به زودی شاهد کلنگ زنی این مرکز باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری هفتگی جلسات ستاد استانی مقابله با کرونا تحت عنوان "شورای سلامت و ستاد مقابله با کرونا" علی رغم آبی شدن وضعیت کرونایی در استان و کشور اشاره و خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام کارامد و موثر، تزریق واکسن و دریافت دوزهای یادآور آن است که این مهم باید با جدیت پیگیری شود.
استاندار یزد عادی انگاری کرونا را زنگ خطری برای گسترش کرونا و افزایش آمار بستری های کرونایی دانست و اظهارداشت: به منظور جلوگیری از گسترش کرونا فعالیت قرارگاه شهید سلیمانی تشدید و تاکیدات لازم جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق واکسن انجام می شود.
دکتر فاطمی با اشاره به وجود قریب به ۶ بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ۹۰_۸۰ درصد در استان، از پیگیری های استان جهت تکمیل این پروژه ها خبرداد.
وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به نقش بسیار مهم و حیاتی مسئله پدافند غیر عامل در کاهش آسیب پذیری جوامع در برابر بحران ها، گفت: متاسفانه متناسب با اهمیت و جایگاه این مهم اقداماتی برای آگاه سازی، گفتمان سازی و فرهنگسازی در باب اهمیت این حوزه در جامعه نشده است لذا باید اقدامات و فعالیت های  در راستای تبیین نقش و اهمیت این مبحث فوق العاده مهم صورت گیرد.
شایان بذکر است که استاندار یزد در این نشست از اقدامات و فعالیت های سردار رحیمی؛ معاون امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور و نگاه ویژه ایشان به استان یزد تقدیر کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات