معاون عمرانی وزیر کشور تاکید کرد:

یزد استانی سرآمد در اجرای طرح‌های عمرانی

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم‌افزایی شهرداران برای اجرای طرح‌های عمرانی در استان یزد را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال بیشترین پروژه‌های عمرانی کشور در این استان کلنگ‌زنی شده یا به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "مهدی جمالی نژاد" معاون عمران ‌و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در سفر یک روزه به استان یزد و در نشست هم‌اندیشی شهرداران که با حضور "‌محسن صادقیان" ‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در شهرستان میبد برگزار شد، تلاش شهرداران برای اجرای طرح های عمرانی را در شرایط اقتصادی کشور و اعمال تحریم های ظالمانه حرکتی در راستای جهش تولید خواند و آن را نشان از عزم راسخ و تلاش شهرداران دانست.
وی به پشت سر گذاشتن بحران های مختلف در کشور در ‌دو سال اخیر اشاره کرد که فشار مضاعفی را به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وارد کرده است و گفت: اما همگی دست به دست هم دادیم تا شرایط را بهتر کنیم به طوری که بسیاری از خسارت های وارده از سیل، زلزله، آتش سوزی و سایر بلایای طبیعی جبران شده یا درحال جبران است.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها‌ی کشور با اشاره به مشکلات حاکم بر شهرداری‌های استان یزد از شهرداران خواست از همراهی بخش خصوصی برای تقویت زیرساختهای شهری بهره گیرند و این اقدام را یکی از ویژگیهای مدیران اقتصادی استان برشمرد.

 

استفاده از ظرفیت‌های سازمان همیاری شهرداری‌های استان برای اجرای طرح‌های عمرانی


جمالی نژاد از شهرداران خواست از ظرفیت‌های سازمان همیاری شهرداری های استان برای اجرای طرح های عمرانی بهره گیرند.
معاون عمرانی وزیر کشور به مباحث مربوط به شهرداران اشاره کرد و افزود: این موارد با جدیت از سوی وزارت کشور پیگیری شده و در حال رفع شدن است از این رو شهرداران با قوت به خدمت بپردارند.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت:  در این سازمان نیز اتفاقات خوبی را شاهد هستیم که ازجمله آن می توان به پیگیری خودکفایی شهرداری‌ها در قالب لایحه و آماده کردن لایحه دیگری در مورد مالیات بر ارزش افزوده و کمک سازمان‌ها به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در بحث نرم افزاری و قانون‌گذاری لوایح خوبی تنظیم شده است، در بخش دیگری از سخنان خود به ۳۵۰ ماموریت متنوع شهرداری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: هر ماموریت شهرداری‌ها به وسعت یک وزارتخانه‌ مجزاست که به تبع آن اقدامات دشواری را به وجود آورده است.


احیای موضوع قیر در بودجه سال جاری توسط استان یزد


معاون ‌عمرانی وزیر کشور به برخی از مسائل مانند احیای موضوع قیر توسط استان یزد در بودجه سال ۹۹ اشاره و اظهار کرد: آمادگی پیگیری مسائل مربوط به ماشین آلات به صورت پرداخت سوم توسط سازمان و مابقی به صورت مساوی توسط استانداری‌ها و شهرداری‌ها را داریم.
جمالی نژاد از پیگیری ارائه تسهیلات به شهرداری‌های محروم از تسهیلات این سازمان خبر داد و افزود: شهرداری‌ها برای تکمیل طرح‌هایی که تا پایان سال جاری به بهره‌بردای می‌رسد، می‌توانند از سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور تسهیلات بلاعوض دریافت کنند.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خواستار بررسی برخی از درخواست‌های شهرداری ها در مجلس شورای اسلامی از سوی مجمع نمایندگان استان شد و ادامه داد: یکی از این موارد حقوق شهرداری‌ها از محل جرایم رانندگی است که هنوز تکلیف آن مشخص نیست.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در پایان سخنان خود از معاونان عمرانی و شهرداران خواست تا فعالیت ها و عملکردهای خوب را برای مردم بیان کنند و توسط رسانه ها اطلاع رسانی کنند.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات