معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:

یزد در دو حوزه گردشگری و میراث فرهنگی پیشتاز باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به ثبت یزد به عنوان شهر جهانی گفت: ‌لازم است استان يزد در بحث ميراث فرهنگي مركز تبادلات داخلي و خارجي قرار گيرد و در هر دو شاخص گردشگري و استانداردهاي علمي ميراث فرهنگي در کشور پیشتاز باشد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد؛ با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استانداری، مديركل دفتر امور شهري و شوراها‌ی استانداری و جمعي از مسئولان استان نشست هماهنگي برگزاري جشنواره هفته يزد؛ شهر ميراث جهاني در سالن جلسات صدا و سيماي مرکز يزد برگزار شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداری در اين نشست با اشاره به اهميت ثبت جهاني يزد، بیان کرد: انتظار مي‌رفت بعد از اين رويداد بزرگ و مهم، استان يزد در بحث ميراث فرهنگي مركز تبادلات داخلي و خارجي قرار گيرد و در هر دو شاخص گردشگري و استانداردهاي علمي ميراث فرهنگي پيشتاز کشور باشد.
«محسن صادقيان» با بيان اينكه نبايد تنها به نام "يزد جهاني" اكتفا نمود؛ بر اهميت شناساندن و معرفی دوره های تاريخي، ‌بزرگان، مفاخر، مشاهير و ‌همچنین آداب و رسوم مردم استان يزد به جهان تأكيد و خاطرنشان كرد: در هفته يزد با بهره‌گيري از برنامه‌هاي فرهنگي، هنری، ورزشي و تفريحي به ‌معرفی پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي استان يزد پرداخته و از همه دست اندرکاران ثبت جهاني بافت تاريخي شهر يزد نیز قدرداني خواهد شد.
صادقيان همچنين با اشاره به اينكه وحدت، انسجام و همدلي مسئولان استان يزد در گذشته و حال حاضر در هر حزب و جناحي موجبات توسعه استان را فراهم نموده است؛ افزود: برنامه‌هاي هفته يزد جهاني بايد با مشارکت مردم، هماهنگي و همكاري دستگاه‌هاي اجرايي به گونه‌اي برگزار گردد كه همراه با توسعه صنعت گردشگري، شب‌هاي خوبي براي مردم يزد رقم بخورد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار ی ادامه داد: با توجه به ثبت جهاني شهر يزد در تيرماه سال ١٣٩٦و همچنين به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، جشنواره‌اي در هفته يزد برگزار خواهد شد و در ٢٣ الي ٢٩ تيرماه سال جاري ويژه‌ برنامه‌اي با عنوان شب‌هاي فيروزه‌اي از شبكه تابان يزد و شبكه سراسري ٥ سيما بروي آنتن خواهد رفت.
صادقیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در اين ويژه برنامه دستاوردهاي ٤ دهه انقلاب اسلامي در زمينه‌هاي مختلف و همچنين ثبت جهاني يزد به عنوان يك رويداد بزرگ فرهنگي و اجتماعي منعکس خواهد شد.
«محمود شاكري شمسی» مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري يزد نيز در اين نشست با اشاره به اينكه ميزان اثربخشي برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي به مخاطبين آن وابسته است، گفت: بايد به گونه‌اي رفتار نمود كه مردم به صحنه بيايند و با انتخاب محتواي مناسب برنامه‌ها ميزان رضايتمندي مردم افزايش يابد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات