استاندار یزد در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز:

یزد سرآمدی خود در شاخص های توسعه ای را مرهون حضور فعالانه خیرین در تمامی حوزه هاست

استاندار یزد با بیان اینکه استان یزد به عنوان یک استان مشارکت جو و خیر خیز در کشور شناخته می شود، گفت: امروز بار بزرگی از اقدامات عام المنفعه استان در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و درمانی بر دوش خیرین نیک اندیش است و به اتکای همراهی و مساعدت خیران، یزد توانسته در بسیاری از شاخص های توسعه ای از استان های سرآمدهای کشور باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان یزد که با هدف تکریم این جامعه خیر و با حضور ویدیو کنفرانسی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و همچنین محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و جمع دیگری از مسئولین بلند پایه کشور  و خیرین استانی در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه استان یزد به عنوان یک استان مشارکت جو و خیر خیز در کشور شناخته می شود، گفت: امروز بار بزرگی از اقدامات عام المنفعه استان در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و درمانی بر دوش خیرین نیک اندیش است و به اتکای همراهی و مساعدت خیران، یزد توانسته در بسیاری از شاخص های توسعه ای از استان های سرآمدهای کشور باشد.
وی یکی از افتخارات بزرگ استان یزد را ۲۶ سال صدرنشینی در کنکور سراسری دانست و افزود: بخشی از این موفقیت مرهون حضور و نقش موثر خیرین مدرسه ساز در این استان است.
دکتر طالبی به پیشینه و قدمت بالای آموزش و پرورش در استان یزد اشاره کرد و اظهارداشت: علی رغم  برخورداری از جایگاه نسبتا خوب استان یزد در سرانه های آموزش و پرورش اما این استان با معضل و مشکل فرسودگی مدارس روبرو است.
استاندار یزد تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع هزار و ۶۶۵ مدرسه استان یزد، قریب به ۳۹ درصد مدارس یعنی تعداد ۵۲۹ مدرسه بلا استفاده و ۲۸ درصد مدارس نیز در لیست تخریب و بازسازی قرار دارندکه این موضوع نشان دهنده وضعیت فرسودگی مدارس در استان است.
وی در ادامه به مشارکت بسیار خوب خیرین در حوزه مدرسه سازی اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو هزار و ۲۰۰ خیر در حوزه مدرسه سازی فعال هستند که ۳۰۰ نفر از این آمار را بانوان تشکیل می دهند.
دکتر طالبی با اشاره به رشد ۲/۵درصدی میزان جذب خیری مدرسه سازی سالجاری نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: خوشبختانه از رقم ۱۸ میلیارد تومان جذب خیری در سال ۹۲ به رقم ۲۰۰ میلیارد تومان جذب، در سال جاری رسیده ایم که این موضوع حکایت از رشد بسیار خوب مشارکت خیران استان در حوزه مدرسه سازی دارد.
استانداریزد با اشاره به اجرای پویش آجر به آجر در استان همزمان با سراسر کشور، اظهارداشت: خوشبختانه اقدامات و فعالیت های خوبی در قالب این پویش صورت گرفته و پویش های مردمی تحت عنوان پویش محرم و مهر مادرانه راه اندازی شد که در قالب اجرای این پویش ها عملیات ساخت دو باب مدرسه در دو روستای استان آغاز شد.
وی به پیوستن صاحبان صنایع و معادن استان یزد به جریان و نهضت مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: صاحبان صنایع و معادن استان در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود در شهرستان های مختلف اقدام به ساخت مدارس کردند، حتی در بعضی از شهرستان ها تحت عنوان "هر کارخانه، یک مدرسه " اقداماتی صورت گرفت.
دکتر طالبی تصریح کرد: جریان کلنگ زنی و افتتاح مدارس خیری  در استان یزد به یکی از جریان های مستمر در مناسبت های مختلف در طول سال تبدیل شده، که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان، خیرینی وجود دارند که علاوه بر مدرسه سازی در برطرف ساختن سایر نیازهای آموزش و پرورش از جمله موارد مربوط به بیمارستان، کلینیک و مشاوره اقدامات ارزشمندی را انجام می دهند.
وی در ادامه از مجموعه وزارت آموزش و پرورش خواست با توجه به مشارکت بسیار خوب خیرین در امر مدرسه سازی، اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل و تجهیز پروژه های خیری استان یزد اختصاص دهند و همچنین اعتبار کافی برای تعمیر ‌و مرمت مدارس استان یزد در سال ۱۴۰۰ در نظر بگیرند.
دکتر طالبی ادامه داد: امیدواریم با بهره مندی از مساعدت و همراهی وزارت آموزش و پروش و سازمان نوسازی مدارس در راستای جبران  بعضی از مشکلاتی که در حوزه فضاهای آموزش در استان یزد وجود دارد، قدم های مثبت و سازنده ای را برداریم.
استاندار یزد در پایان از مجمع خیرین مدرسه ساز بواسطه فراهم کردن زمینه مشارکت خیران و نیز  مدیران کل آموزش و پروش و نوسازی مدارس استان به خاطر برقراری ارتباط مناسب و خوب با خیرین در راستای ایفای نقش آن ها  در اعتلای نام و آموزش و فرهنگ استان یزد قدردانی کرد.
شایان ذکراست در پایان این مراسم از خیرین مدرسه ساز استان یزد تجلیل  عمل آمد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات